Sieć Lidl Polska wraz z partnerem merytorycznym – międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry, po raz szósty wyróżniła firmy, dla których idea równości płac jest integralną częścią ich polityki. Pierwsze miejsce w konkursie „Lidl Fair Pay” zajęła Michna Food, rodzinna firma zajmująca się produkcją wyrobów mięsnych.
Lidl Polska w ramach swojej misji wspiera ideę fair pay, a sprawiedliwe traktowanie stanowi nieodłączną część kultury organizacyjnej sieci. Dlatego w 2019 roku stworzyła konkurs “Lidl Fair Pay”, który wyróżnia przedsiębiorstwa stosujące jednakową politykę płacową oraz szanujące swoich pracowników. W ten sposób Lidl Polska chce zwrócić również uwagę na istotne kwestie związane z brakiem inkluzywności i promować dobre praktyki także poza swoimi strukturami.
„Konkurs Lidl Fair Pay promuje te firmy, dla których nie płeć, a kompetencje mają najważniejsze znaczenie. Dotyczy to zarówno płac, awansów, jak i procesów rekrutacyjnych. Nagradzamy tych przedsiębiorców, którzy wyznaczają wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej i dzięki temu przyczyniamy się zarówno do zwiększania świadomości w zakresie równego traktowania, jak i stosowania jednakowej polityki płacowej przez firmy wszystkich branż – podkreśla Marta Florczak, Członkini Zarządu ds. Personalnych Lidl Polska.
We wtorek 8 października 2024 roku podczas dorocznej Konferencji Korn Ferry odbyła się uroczysta gala, na której ogłoszono zwycięzców szóstej edycji konkursu „Lidl Fair Pay”. Laureatami zostały firmy: Michna Food (I miejsce), Lotte Wedel (II miejsce) i Wendre Poland (III miejsce).
„Michna Food – zaledwie 3-letni, nowy producent z branży mięsnej na rynku spożywczym, stanowi organizację polskiej i rodzinnej firmy, gdzie zawsze stawiano na człowieka i jego rozwój. W pełni zgadzamy się i jednoczymy z hasłem: „Równość stawiamy pośrodku”, czego dowodem jest zatrudnianie obecnie kobiet w liczbie przeważającej ogólne zatrudnienie, m.in. w kadrze zarządzającej i managerskiej z poziomem wynagrodzenia, odpowiadającym danemu stanowisku, uwzględniając profesjonalizm wykonywanych obowiązków. Jesteśmy niezmiernie dumni, że mogliśmy uczestniczyć w tak prestiżowym konkursie organizowanym przez Lidl Polska i uzyskać miano zwycięzcy. To wyróżnienie stanowi dodatkową satysfakcję dla naszej historii. Serdecznie dziękujemy i gratulujemy Wszystkim uczestnikom.” – mówi Paweł Michna, prezes Michna Food.
W tym roku w konkursie „Lidl Fair Pay” poza nagrodą główną oraz 2. i 3. miejscem, pojawiła się nowa kategoria: nagroda specjalna „Lidl Fair Pay New Comers”. Laureatami tej kategorii zostały firmy: Michna Food (I miejsce), Wendre Poland (II miejsce) i Polski Ogród (III miejsce).
Przyznano także dwa Wyróżnienia – ZNAK JAKOŚCI Lidl Fair Pay. Pierwsze wyróżnienie za równość w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn otrzymała firma Unilever Polska – Warszawa. Drugim wyróżnieniem, w zakresie równości wynagrodzeń, doceniono firmę Segafredo Zanetti Poland.
Ponadto w ramach tegorocznej edycji konkursu jury, w skład którego weszli przedstawiciele Lidl Polska, Korn Ferry oraz Forbes Women, wyłoniło zwycięzcę kategorii Best Practice Fair Pay – firmę Ajinomoto.
„W zespole Lidl w Polsce pracuje ponad 27 000 osób. Jako społecznie odpowiedzialna firma, wspieramy ideę fair pay. Dbamy o to aby zespoły w naszym kraju były budowane w oparciu tylko o obiektywne kryteria, bez względu na wiek czy płeć. Cieszy nas, że dzięki konkursowi Lidl Fair Pay promowanie dobrych praktyk zmienia oblicze polskiego biznesu – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.
Tegorocznej gali “Lidl Fair Pay” towarzyszyły ciekawe wydarzenia jak m.in. panel poświęcony równości wynagrodzeń, w którym udział wzięła Marta Florczak, Członkini Zarządu ds. Personalnych w Lidl Polska wraz z gośćmi: Maciejem Hermanem – Dyrektorem Zarządzającym w firmie Wedel, Michałem Chodkowskim – Prezesem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia HR oraz Joanną Świerzyńską – Prezeską Zarządu w Deloitte Polska. Panel poprowadził Maciej Kautz.
Ponadto goście wydarzenia wysłuchali power speecha pt. “Cel 5. ONZ – wzmocnienie pozycji kobiet na rynku pracy”, wygłoszonego przez Olgę Kozierowską – dziennikarkę biznesową, działaczkę społeczną, pisarkę i mentorkę.
Partnerami konkursu “Lidl Fair Pay” są UN Global Compact Network Poland oraz Fundacja Sukces Pisany Szminką, zaś patronat medialny objął Forbes Women.
Opis zdjęć:
- Nagroda główna Lidl Fair Pay przyznana firmie Michna Food. Od lewej: Wojciech Kosiorek, Korn Ferry, przedstawicielka Wendre Poland (3. miejsce), przedstawicielka Lotte Wedel (2. miejsce), Halina Osińska, pełnomocnik zarządu ds. handlu, Michna Food (1. miejsce), Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych Lidl Polska
- Best Practice Fair Pay – wygrała firma Ajinomoto. Od lewej: Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych Lidl Polska, przedstawicielka firmy Ajinomoto, Agnieszka Filipiak, zastępczyni redaktorki naczelnej Forbes Women.
- Zwycięzcy w kategorii Lidl Fair Pay New Comers. Od lewej: Wojciech Kosiorek, Korn Ferry, przedstawicielka Wendre Poland (2. miejsce), przedstawicielka Polski Ogród (3. miejsce), Halina Osińska, pełnomocnik zarządu ds. handlu, Michna Food (1. Miejsce), Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych Lidl Polska.
- Zwycięzcy w kategorii Znak jakości LFP. Od lewej: Beata Chojecka, UNGC Network Poland, przedstawicielka Segafredo Zanetti Poland, Przedstawicielka Unilever Polska, Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych Lidl Polska.
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje ponad 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 900.