Zarządzanie nieruchomościami według Apsys

W 2023 roku Apsys umacniał swoją pozycję w zarządzaniu nieruchomościami. Koncentrując się na zrównoważonym rozwoju firma wprowadzała kolejne innowacje i nowe marki, dbając równocześnie o efektywność biznesową.

Od blisko trzech dekad Apsys Polska pozostaje w czołówce branży zarządzania nieruchomościami handlowymi, oferując kompleksowe usługi, które obejmują bieżące i techniczne zarządzanie obiektami, optymalizację kosztów, komercjalizację, marketing oraz zarządzanie umowami najmu. Od początku swojej działalności firma angażuje się w przekształcanie miast na lepsze, wzbogacając życie mieszkańców, zgodnie ze swoim motto „Razem, inne miasto jest możliwe”. Strategia ta obejmuje współpracę z kluczowymi interesariuszami, w tym pracownikami, właścicielami, najemcami, klientami i podmiotami publicznymi, z którymi Apsys tworzy miasta przyjazne dla różnych grup społecznych oraz środowiska. Dotyczy to w równym stopniu zapewnienia najlepszych doświadczeń zakupowych, jak i wprowadzania zrównoważonych rozwiązań, ograniczania zużycia zasobów oraz zwiększania ich dostępności, a także działalności w oparciu o najwyższe standardy etyki biznesowej. 

Doświadczenie, kompetencje zespołu i skupienie się na potrzebach zarówno konsumentów, jak i właścicieli obiektów, wspierane przez innowacyjne metody zarządzania, są kluczem do ciągłego rozwoju. W Apsys celujemy w zapewnienie najwyższej jakości usług, wykorzystując autorskie programy i narzędzia, takie jak badania satysfakcji najemców i właścicieli obiektów, którymi zarządzamy, ocenę pracy podwykonawców, program „At your service” do standaryzacji obsługi klienta i rozwoju customer experience oraz zaawansowane narzędzia analityczne z użyciem Business Inteligency. Te ostatnie pozwalają nam na precyzyjne prognozowanie rentowności obiektów, strategiczne planowanie i optymalizację działań operacyjnych, capexowych oraz marketingowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie nie tylko efektywnie wykorzystać dostępne zasoby, ale również szybko adaptować się do zmieniających się trendów i generować dodatkową wartość dla naszych najemców, właścicieli zarządzanych centrów, klientów i lokalnych społeczności. Te działania wykraczają poza standardy i umacniają naszą pozycję na rynku zarządzania nieruchomościami komercyjnymi oraz pozwalają na rozwijanie naszego portfelamówi Benoit Charles, CEO Apsys Polska.

Ekspansja i innowacje

Skoncentrowany na umacnianiu pozycji lidera innowacyjnego zarządzania nieruchomościami, Apsys Polska wyraźnie zaznaczył obecność na rynku, przyjmując w 2023 roku do swojego portfela jedną z najpopularniejszych destynacji zakupowych w Trójmieście, obiekt handlowo-rozrywkowy Riviera w Gdyni o powierzchni ponad 70 000 mkw. GLA. 

W obszarze innowacji na wyróżnienie zasługuje projekt Manufaktura Dobrej Energii. Aktywności prowadzone na terenie kompleksu, mają za zadanie zachęcać łodzian do odpowiedzialnego podejścia do środowiska, dbania o swój dobrostan psychiczny i fizyczny oraz promować wysokiej jakości żywność, marki modowe mające w swoich kolekcjach linie z recyklingu czy producentów naturalnych kosmetyków. W ramach projektu na dachu łódzkiej galerii zamontowano 1218 modułów fotowoltaicznych, które pokrywają średnio 45%, a w najlepszych momentach nawet do 100% energii używanej w częściach wspólnych budynku. System wspiera zasilanie systemów klimatyzacyjnych i oświetleniowych, schodów, wind i chodników ruchomych, umożliwia także bezemisyjne ładowanie samochodów elektrycznych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, łączne zużycie energii elektrycznej w obiektach zarządzanych przez Apsys spadło w 2023 roku o 28,56% (w przeliczeniu na GLA) w stosunku do roku bazowego 2014 i 8,23% w porównaniu do roku 2022.

Z kolei Centrum Janki zainwestowało w projekty odzwierciedlające zrozumienie zmieniających się potrzeb różnych grup społecznych, takie jak multisensoryczna salka zabaw Jankowa Polana, edukacyjna strefa Machinarium czy Przestrzeń dla klimatu z roślinnymi ścianami i interaktywnymi instalacjami, promującymi zieloną energię. Strefa została wzbogacona o rowery ładowarki, kosz samosegregujący wykorzystujący sztuczną inteligencję do segregacji surowców oraz butelkomat. Spełniając oczekiwania klientów, otwarto także Przestrzeń dla Biznesu – strefę coworkingową, która umożliwia efektywną pracę zespołową i indywidualną. Jej dopełnieniem jest przestrzeń chillout, zaprojektowana tak, aby wspierać relaks i współpracę. 

Oryginalna strefa wypoczynku i spotkań powstała także w CH Rondo w Bydgoszczy. O!pen Space to 130 mkw. starannie zaprojektowanej, designerskiej przestrzeni, zaaranżowanej z myślą o komforcie klientów i międzypokoleniowej integracji. ​​Oba centra, Janki i Rondo, są własnością Cromwell Property Group Poland. Apsys jako zarządca Centrów Janki i Rondo oraz project manager tych inwestycji wspierał właściciela centrum w realizacji tych projektów w całym procesie – od fazy projektowania do realizacji i oddania nowych stref do użytku klientów.

Sukces mierzony w liczbach 

Wraz z rozbudową oferty pozazakupowej, dział leasingu Apsys pogłębił relacje z kluczowymi partnerami handlowymi, odnawiając 126 i podpisując 106 nowych kontraktów. Portfolio najemców Apsys skupia znane marki z różnorodnych sektorów, w tym Primark, Patrizia Pepe HUB, Modivo, Olsen, United Colors of Benetton, Rituals, Burger King, Salad Story, ​​Savicki, Bytom czy Weekend by Max Mara.

Wsparcie najemców stanowiło ważny aspekt strategii marketingowej Apsys. W 2023 roku w centrach odbyło się blisko 300 wydarzeń, zarówno tych promujących same obiekty, jak i akcji prosprzedażowych, a łączny budżet przeznaczony na wsparcie marketingowe i promocyjne przekroczył 12 milionów złotych. Równolegle, podobnie jak w ubiegłych latach Apsys realizował autorski program #Better2gether, który podnosi standardy współpracy z najemcami i właścicielami oraz służy poprawie komunikacji wewnętrznej, m.in. poprzez nowoczesną platformę Trackeo.

Dzięki skoordynowanym działaniom wspieramy najemców oferując im zarówno narzędzia marketingowe, jak i strategiczne rozwiązania. Dodatkowo w ramach programu #Better2gether organizujemy m.in. regularne spotkania poświęcone funkcjonowaniu poszczególnych sklepów i salonów, a także specjalistyczne szkolenia z zakresu obsługi klienta, visual merchandisingu, wspierania klientów z niepełnosprawnościami i wrażliwych na bodźce sensoryczne, a także ekologii i zrównoważonego rozwoju. Stawiamy na zrozumienie i jakość obsługi, czemu służą m.in. nasze autorskie programy, takie jak „At Your Service” z katalogiem unikalnych, dedykowanych usług i udogodnień oraz wskaźnikami pozwalającymi zmierzyć i ocenić poziom dbałości o klienta i standard obsługi czy program „Spektrum Zrozumienia” – pierwsza inicjatywa w Polsce, która wprowadziła wieloaspektowy system udogodnień dla osób z widoczną i niewidoczną niepełnosprawnością – mówi Justyna Kur, wiceprezeska i dyrektorka zarządzania nieruchomościami w Apsys Polska.

Podstawą efektywnego zarządzania nieruchomościami i budowania solidnych relacji biznesowych w Apsys jest ścisła współpraca z partnerami, wspierana przez strategiczne wykorzystanie danych. Firma każdego roku zachęca do oceny działań zarządczych, prosząc o opinie na temat współpracy z zespołem zarządzającym, jak również o ocenę pracy dostawców usług, takich jak ochrona czy serwis techniczny. Te opinie są źródłem informacji zwrotnych, które umożliwiają lepsze zrozumienie oczekiwań, potrzeb i potencjalnych problemów.

– Uważamy, że skuteczne zarządzanie nieruchomościami to przede wszystkim budowanie silnych relacji z partnerami. Centra handlowe są przestrzenią, gdzie marki – zarówno globalne, jak i lokalne – rozwijają swój biznes. Dzięki regularnym badaniom oraz wyciąganym z nich wnioskom, możemy oferować usługi skrojone na miarę potrzeb naszych klientów, specyfiki danego obiektu oraz warunków rynkowych. Edycja z 2023 roku była rekordowa pod względem frekwencji, otrzymaliśmy także jeszcze wyższe oceny w kilku istotnych obszarach, takich jak komunikacja z najemcami czy aspekty związane z wizerunkiem centrów, realizacja celów zrównoważonego rozwoju, optymalizacja oraz dostosowywanie oferty do potrzeb konsumentów reprezentujących różne pokolenia i style życia. Wyniki badań pokazują, że w zmieniających się okolicznościach rynkowych ocena jakości naszej pracy pozostała wysoka – 4,5 na 5, a my wciąż jesteśmy godnym zaufania zarządcą dodaje Justyna Kur.

O wysokiej efektywności takiego modelu zarządzania świadczy zarówno wysoka frekwencja osiągana przez centra w portfolio zarządczym Apsys Polska, która w 2023 roku przekroczyła 122 miliony wizyt, czyli wzrosła o 6% względem roku 2022, jak i wyniki finansowe, takie jak 99,5% wskaźnik ściągalności czynszu oraz 99,6% zabezpieczeń czynszowych.

Wisienka na torcie

Rok 2023 przyniósł firmie Apsys osiem nagród PRCH Awards, w tym za innowacyjne podejście kreujące trendy w branży nieruchomości dla Food Fyrtla. Ponadto koncept foodhallowy z Poznania otrzymał złoto za kampanię otwarcia, a Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii został uznany przez jury za „Dyrektora Roku Obiektu Handlowego”. Dodatkowo Apsys zdobył trzy srebrne nagrody za działania w mediach społecznościowych oraz akcje sprzedażowe i wizerunkowe, w tym za projekt „DOGBAR – merdająca miejscówka na porę karmienia!” w Galerii Katowickiej. Centrum Janki należące do Cromwell Property Group zostało wyróżnione nagrodą „Wydarzenie roku” za akcję Labirynt Wielkanocny, potwierdzając pozycję Apsys jako lidera w tworzeniu przestrzeni przyjaznych rodzinom.

Kierunek 2024

W 2024 roku Apsys kontynuuje rozwój swojej strategii zarządzania nieruchomościami, podnoszenia wartości aktywów i realizacji celów spójnych z potrzebami klientów, najemców i właścicieli nieruchomości. Kluczowym elementem jest dalsze umacnianie pozycji na rynku, dzięki efektywnemu zarządzaniu i utrzymaniu wysokich standardów świadczonych usług. Jednocześnie organizacja kontynuuje plany dywersyfikacji linii biznesowych i angażuje się w nowe projekty. W marcu 2024 ruszyła przedsprzedaż mieszkań w ramach projektu Ogrody Staromiejskie – pierwszego etapu inwestycji mieszkaniowej we Wrocławiu, realizowanej na terenie poprzemysłowej działki w samym sercu miasta. Harmonijnie wpleciona w tkankę miejską i prowadzona w duchu zrównoważonego rozwoju inwestycja jest zgodna z motto Apsys oraz ideą kreowania przestrzeni, które czynią życie piękniejszym. To samo założenie charakteryzuje zakończony projekt mieszkaniowy Solea Mieszkania przy Wyścigach w Warszawie, który zostanie oddany do użytku w maju br.

Grupa Apsys zainicjowała również proces rewitalizacji Hali Targowej w Gdańsku – projektu, który ma na celu nie tylko odnowienie historycznej hali, ale również stworzenie nowego miejsca spotkań opartego na miłości do kulinariów. Trzypoziomowy kompleks będzie odpowiadał na różne potrzeby przyszłych gości – od zakupu świeżych produktów spożywczych, przez ofertę kulinarną street food, aż do wysmakowanego dining experience. Autorem projektu wnętrza jest Boris Kudlička, znany scenograf, od lat związany z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie

default

APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i we Francji. Spółka realizuje działania w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use, inwestycjach mieszkaniowych oraz w obszarze zarządzania powierzchniami biurowymi. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości.

Apsys zawsze był firmą z wizją i ambicjami, by realizować unikalne projekty, tworzyć miejsca ikoniczne, znaczące, na stałe wpisujące się w tkankę miejską. Począwszy od 2022 r. w swojej działalności spółka kieruje się hasłem “Razem, inne miasto jest możliwe”. Apsys chce jeszcze mocniej i odpowiedzialniej wykorzystywać potencjał miast, wpływać na ich przemiany uwzględniając potrzeby środowiskowe, pobudzać rozwój społeczny i ekonomiczny, a ponadto wspólnie, w oparciu o dialog z interesariuszami, tworzyć komfortowe otoczenie dla ludzi. Celem strategicznym firmy jest zmiana miast na lepsze i tworzenie wyjątkowych miejsc, dzięki którym życie wszystkich staje się piękniejsze.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy wszystkie działania, niezależnie od wielkości i lokalizacji poszczególnych nieruchomości, są̨ dopasowane do potrzeb klienta. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. APSYS Polska zarządza obecnie ponad 800 000 mkw. GLA w 15 obiektach handlowych zlokalizowanych w 12 największych miastach. Apsys prowadzi także inwestycje mieszkaniowe – Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie oraz Ogrody Staromiejskie. Apartamenty w centrum Wrocławia w stolicy Dolnego Śląska.