Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser – to trzy liofilizowane dania, które dostępne są tylko w Żabce. Wyprodukowane przez polską firmę LYOFOOD we współpracy z Europejską Agencją Kosmiczną, zachwycają nie tylko smakiem, ale i oprawą – zamknięto je w 12 unikalnych opakowaniach ozdobionych zdjęciami z teleskopu Hubble’a i ilustracjami stworzonymi przez polskich artystów. To idealny wybór na wakacyjne wyprawy, ale te same dania polecą jeszcze dalej – w gwiazdy zabierze je polski astronauta, który weźmie udział w misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Poczuj smak kosmosu, który będzie towarzyszył Polakowi na orbicie!
Produkty dostępne w Żabce są identyczne pod względem receptur, składników i technologii z tymi, które polecą na orbitę. Zostały stworzone specjalnie na potrzeby misji Europejskiej Agencji Kosmicznej.
Inspiracja polską kuchnią
Oferta to hołd dla rodzimych smaków w kosmicznym wydaniu. Znajdują się w niej: Astrozupa – aromatyczna pomidorowa z makaronem orzo według przepisu Mateusza Gesslera, Astropierogi – również jego autorstwa pożywne pierogi z kapustą i grzybami oraz Astrodeser – słodka kruszonka z jabłkiem i cynamonem. Wszystko przygotowuje się szybko i wygodnie – wystarczy dodać gorącą wodę, zamknąć opakowanie i odczekać od 3 do 16 minut, w zależności od dania. Wyprodukowane przez firmę LYOFOOD z Kielc, lidera w dziedzinie liofilizacji i producenta żywności liofilizowanej premium, dostępne są do wyczerpania zapasów w cenie 9,99 zł/szt. Dzięki liofilizacji są łatwe w przygotowaniu, co sprawia, że doskonale sprawdzą się podczas wakacyjnych wypraw, górskich wędrówek czy wypoczynku nad wodą. Termin przydatności do 18 miesięcy sprawia, że warto mieć je w zapasie na wypadek spontanicznych wyjazdów.
– Dania liofilizowane to pełnowartościowe posiłki, które mimo zastosowanego procesu suszenia, zachowują większość składników odżywczych, a ich termin przydatności wynosi nawet kilka lat. Dodatkowo są szybkie i proste w przygotowaniu: wystarczy dodać gorącą wodę, poczekać kilka minut i gotowe! Sprawdzą się więc idealnie podczas aktywności fizycznej, ponieważ są dobrym źródłem energii, a jednocześnie ich opakowania mało ważą i zajmują niewiele miejsca w plecaku, co jest szczególnie istotne np. podczas trekkingu – mówi Agnieszka Piskała-Topczewska, dietetyk kliniczny i doradca ds. dobrego żywienia Grupy Żabka.
Kosmiczna forma
Opakowania produktów zdobią zdjęcia wykonane przez teleskop Hubble’a, przedstawiające gwiazdozbiory, galaktyki i mgławice w zachwycającym wydaniu – z bogactwem barw, form i detali. Zawierają opis astronomiczny z nazwą obiektu, jego typem oraz odległością od Ziemi, co nadaje całości edukacyjny wymiar. Charakter serii podkreśla prestiżowe logo Europejskiej Agencji Kosmicznej. Każde danie ma cztery wersje graficzne, ale w jednym sklepie dostępna jest tylko jedna – by zebrać całą kolekcję, trzeba podróżować.
Etykiety to stworzone specjalnie dla tego projektu prace uznanych polskich artystów: Joanny Concejo (Astropierogi), Aleksandry Czudżak (Astrodeser) i Tomka Larka (Astrozupa). Ich różnorodne style i techniki oraz subiektywne interpretacje kosmicznego motywu tworzą barwną opowieść.
– Chodziło o to, żeby w ilustracji było coś nieoczywistego, zaskakującego, może nawet kompletnie niemożliwego, trochę surrealistycznego. Chodziło o niespodziankę. W mojej ilustracji wyszłam od zdjęć rodzinnych w sytuacji przy stole – właśnie tam, gdzie jemy pierogi. Miało to wszystko wyglądać na zupełnie zwyczajną scenkę latem w sadzie, gdzie wszyscy dobrze się bawią w swoim towarzystwie i dobrze jedzą. Takie zdjęcie na pamiątkę, cudowne wspomnienie z Ziemi – tłumaczy Joanna Concejo.
– Kiedy byłam małym dzieckiem, bardzo lubiłam oglądać atlasy ze zdjęciami kosmosu i próbowałam zrozumieć skalę jego ogromu. Chciałam, aby moja ilustracja opowiadała o tej ciekawości, jak i pokazywała piękno tego, co w kosmosie może nas spotkać. Dwójka dzieci i słońce w centrum może też przywodzić na myśl mit kosmogoniczny. Coś tajemniczego. Zależało mi na dużej ilości ciepłych kolorów oraz namalowaniu kosmicznego pyłu, który przywodziłby na myśl liofilizowaną jabłkową kruszonkę – dodaje Aleksandra Czudżak.
Wszystkie produkty dostępne są w sklepach Żabka od 18.05.2025 r. do wyczerpania zapasów.
____________________________
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 11 000 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta, a platforma Dietly to wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo.
Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
____________________________