„Wynalazcy” współczesnego dyskontu, sieć Woolworth, już na wiosnę w Polsce

Woolworth to sieć dyskontów i domów towarowych, która działa w obecnej postaci od 2010 roku. W tej chwili liczy ponad 570 sklepów zlokalizowanych w niemieckich centrach miast i centrach handlowych. Ekspansja sieci niebawem obejmie także Polskę. Pierwszy sklep pod szyldem Woolworth zostanie otwarty już 8 maja w Krakowie w parku handlowym Atut Galicyjska.

Woolworth to najszybciej rozwijająca się sieć domów towarowych w Niemczech. Choć
współcześnie może kojarzyć się z naszymi zachodnimi sąsiadami, korzenie marki sięgają 1879 roku i Stanów Zjednoczonych Ameryki. To właśnie w Pensylwanii Frank Winfield Woolworth, właściciel sklepu z artykułami gospodarstwa domowego, wpadł na pomysł, aby opatrzony cenami towar wyłożyć na ladzie. Tym samym dokonał rewolucji, wprowadzając standard bez którego trudno sobie wyobrazić współczesny handel detaliczny.

– Marka Woolworth współkształtowała handel znany w obecnej formie już ponad 140 lat temu. Jesteśmy dumni, że będziemy mogli przenieść naszą odnoszącą sukcesy koncepcję sprzedaży detalicznej z Niemiec na polski rynek, który uznajemy za bardzo perspektywiczny biznesowo. Nie możemy się doczekać, aby zainspirować Polaków szerokim asortymentem, oferując bardzo dobre jakościowo produkty w uczciwych cenach, co jest szczególnie istotne w czasach wysokiej inflacji. – mówi Radoslav Straka, Dyrektor ds. Sprzedaży w Woolworth Polska.

Woolworth to sieć, która w swoim asortymencie ma różnorodne produkty codziennego użytku w przystępnych cenach. Od tekstyliów i odzieży dla całej rodziny, przez AGD i elektronikę użytkową, na produktach drogeryjnych i dekoracyjnych skończywszy. Wolumen produktowy wynosi w przypadku sieci średnio od 8 do 12 tys. artykułów na sklep, co czyni ją liderem pod względem szerokości oferty.

Wyróżnikiem marki są także starannie dobrane lokalizacje pod sklepy, znajdujące się
w miejskich centrach handlowych lub specjalistycznych marketach. Cechuje je łatwa dostępność i komfortowe warunki dla klientów. Obiekty, które powstają lub powstaną
w naszym kraju, będą miały powierzchnię sprzedaży od 500 do 2 tys. m².

Planowane otwarcia pierwszych sklepów sieci Woolworth:

8 maja, Woolworth – Kraków, ul. Galicyjska 18.

12 maja, Woolworth – Poznań, ul. Aleje Solidarności 47.

26 maja, Woolwort – Warszawa, ul. Połczyńska 4.

To na pewno niejedyne otwarcia  w 2023 r., ponieważ zarządzający marką Woolworth za realny uznają scenariusz wzrostu od 15 do 20 sklepów rocznie. W perspektywie średnio-terminowej chcą w Europie stworzyć sieć 5 tys. domów i punktów handlowych. Na polski rynek ma przypaść znaczna część z tego ambitnego planu, czyli 1000 sklepów.

Więcej informacji na: www.woolworth.pl

[Wskazówka, jak wymawiać nazwę Woolworth: łul-worf]

Woolworth to firma  handlowa o wieloletniej renomie i najszybciej rozwijająca się niemiecka sieć detaliczna. W Niemczech posiada ponad 570 oddziałów i chciałaby podwoić ich liczbę. Od maja 2023 roku Woolworth będzie obecny również w Polsce. Sklepy sieci charakteryzują się różnorodnym asortymentem towarów codziennego użytku. Rozciąga się on od artykułów dekoracyjnych i artykułów gospodarstwa domowego, przez elektronikę, drogerie i artykuły upominkowe, po odzież dla całej rodziny. Woolworth angażuje się
w oszczędną produkcję szerokiej gamy towarów, zwracając uwagę na produkty nadające się do recyklingu oraz na redukcję materiału opakowaniowego. Znak jakości WE SAVE RESOURCES na produktach sygnalizuje zrównoważoną produkcję oszczędzającą zasoby.