Wszystkie budki akustyczne Hushoffice z certyfikatem CAR

Kabiny akustyczne Hushoffice spełniły wymagania Certified Autism Resource (CAR) dla asortymentu przeznaczonego dla osób ze spektrum autyzmu, określone przez International Board of Credentialing and Continuing Education Standards (IBCCES). Oznacza to, że pody Hushoffice odpowiadają potrzebom osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, tj. pomagają tworzyć otwarte, inkluzywne i wydajne miejsce pracy, w którym osoby w spektrum autyzmu mogą pracować, spotykać się i rozmawiać w odpowiednich warunkach.

IBCCES to niezależna rada ds. akredytacji i certyfikacji, skupiająca się na zaburzeniach poznawczych. Certyfikat CAR (Certified Autism Resource) jest przyznawany firmom, które oferują asortyment przeznaczony dla osób z zaburzeniami funkcji poznawczych. Po przeanalizowaniu produktów Hushoffice, zarówno linii hushFree, jak i linii hushClassic, stwierdzono, że należą one do jednego lub większej liczby dziesięciu obszarów działań w zakresie autyzmu.

Około 1% światowej populacji jest w spektrum autyzmu – to duża grupa, która również współtworzy kadrę pracowniczą. Szacuje się, że w samej Unii Europejskiej 10% osób autystycznych wykonuje pracę zarobkową. Jednak dane z Wielkiej Brytanii wskazują, że osoby autystyczne mierzą się z największą luką płacową ze wszystkich grup niepełnosprawnych, zarabiając średnio o jedną trzecią mniej niż osoby pełnosprawne. Luka ta znacznie się zmniejsza, gdy uwzględni się czynniki, takie jak rodzaj zatrudnienia. Sugeruje to, że luka płacowa wynika w dużej mierze z tego, że osoby autystyczne nie są w stanie dostać się na wyższe stanowiska, lepiej płatne. Można przypuszczać, że powodem tej sytuacji są m.in. wciąż funkcjonujące, błędne negatywne stereotypy dot. funkcjonowania osób autystycznych, co generuje obawy w kontekście ich zatrudnienia. Paradoksalnie, ponad 50% wszystkich pracowników neuroatypowych posiada umiejętności wyższe niż te wymagane na ich stanowiskach. Co więcej, jedną z najczęściej wskazywanych barier deklarowanych przez pracodawców w kontekście zatrudniania osób z niepełnosprawnościami są koszty dostosowania miejsca pracy. Dlatego bardzo ważnym aspektem w dzisiejszej rzeczywistości biurowej jest inkluzywny projekt biura. Różnorodność kadry pracowniczej to zawsze atut, ponieważ osoby z różnym spojrzeniem na zadania mogą się wzajemnie uzupełniać i inspirować. Zespoły różnorodne pod względem poznawczym wypracowują lepsze wyniki w złożonych, problematycznych sytuacjach. W kontekście aranżacji biura, najbardziej neuroinkluzywnym podejściem jest uwzględnianie potrzeb neuroróżnorodności. Zakłada ono, że przestrzeń spełni potrzeby sensoryczne i fizyczne wszystkich pracowników, oferując udogodnienia i elementy, takie jak m.in. kabiny akustyczne. Taka strategia eliminuje potrzebę późniejszego dostosowywania miejsca pracy, zachęcając tym samym do równie inkluzywnego prowadzenia procesów rekrutacyjnych, bez dyskryminacji osób atypowych – wyjaśnia Mateusz Barczyk, senior brand manager w Hushoffice.

Wsparcie zespołów opartych na integracji

Kabiny akustyczne Hushoffice odpowiadają na potrzeby osób neuroróżnorodnych, tworząc komfortowe miejsce do pracy oraz spotkań w ciszy i skupieniu. Uwzględniają potrzeby osób atypowych w zakresie organizacji pracy, przestrzeni, komunikacji i percepcji, które z różną intensywnością odbierają bodźce z otoczenia swoimi zmysłami. Budki akustyczne Hushoffice kreują przyjazne środowisko pracy, oparte na redukowaniu barier oraz stymulacji mocnych stron osób neuroatypowych.

Uzyskanie certyfikatu CAR jest dla nas bardzo ważnym potwierdzeniem, że budki akustyczne Hushoffice są produktami realnie wpływającymi na komfort i efektywność pracy osób ze szczególnymi potrzebami. Inkluzywny projekt biura powinien uwzględniać przestrzenie wyizolowane od hałasu, przeznaczone do pracy w ciszy i skupieniu lub rozmów, które nie dekoncentrują innych użytkowników biura. Tę potrzebę w pełni spełniają pody Hushoffice. Szeroka oferta w portfolio marki pozwala dobrać rozwiązania, które wpiszą się w estetykę i powierzchnię każdego biura. Korzyści wizerunkowe i realne zwiększenie komfortu w miejscu pracy, poprzez promocję inkluzywności, to nie jedyny argument dla pracodawców. Inwestycje w inkluzywne rozwiązania potrafią przynieść realne zyski, warto więc o inkluzywności w biurze myśleć strategicznie, a nie doraźnie  – dodaje Mateusz Barczyk.

Więcej informacji na www.hushoffice.com.

***

Hushoffice to marka podów akustycznych należąca do firmy Mikomax, jednego z wiodących europejskich producentów profesjonalnych kabin akustycznych do biur i innych mebli kontraktowych z siedzibą w Polsce. Firma posiada ponad 30-letnie doświadczenie w zakresie produkcji i sprzedaży innowacyjnych rozwiązań produktowych. Marka Hushoffice dostępna jest w ponad 50 krajach na niemalże każdym kontynencie. Więcej informacji na hushoffice.com.