W najnowszym biuletynie technicznym HYUNDAI Motorsport koreański producent samochodów potwierdził, że dopuścił do stosowania w silnikach EV4B i EV5A Hyundai i20 Rally2 benzyny Warter Racing. Paliwa od spółki Warter Fuels mają już aprobatę Forda, wkrótce powinny się zakończyć testy dopuszczające prowadzone przez Skodę i Toyotę.
– Od sezonu 2025 firma Warter Fuels – renomowany polski producent paliw – oraz spółka 2Brally, posiadająca ponad trzydziestoletnie doświadczenie w sportach motorowych, nawiązują strategiczną współpracę w celu optymalizacji obsługi rynku paliw sportowych w Polsce – podkreśla Bartłomiej Boruta, prezes zarządu 2Brally.
Paliwa rajdowe Warter Fuels są dostarczane do czołowych zespołów podnosi renomę naszej Firmy. Partnerem spółki paliwowej na tym rynku jest firma 2Brally. W 2020 roku obie firmy zdobyły wspólnie z tytuł Mistrzów Świata WRC3 samochodem Hyundai i20 R5 z Jarim Huttunenem za kierownicą.
– Auta rajdowe budowane są na bazie standardowych modeli, które zjeżdżają z fabrycznych taśm. Dopiero potem mechanicy dokonują w nich różnych przeróbek, wpływających m.in. na moc i elastyczność silników. Każdy silnik jest fabrycznie ustawiony na pewien rodzaj paliw dostępnych na danym rynku lub w danym sporcie. Tutaj paliwa Warter Racing zastępują Gulfa i to jest dobra zmiana – podkreśla Aleksander Wyród ze spółki 2Brally Sp. z o.o., która od 1991 roku zajmuj się budową, serwisem oraz obsługą samochodów rajdowych oraz sprzedażą szerokiej gamy asortymentu do sportów motorowych.
W sportach motorowych w Polsce biorą udział tysiące zawodników i zawodniczek. Podejmują oni setki różnorodnych zmagań w różnych warunkach terenowych, i to praktycznie przez cały rok. Wybory dokonywane przez zawodników mają przełożenie na decyzje zakupowe klientów. 2Brally od 1991 roku zajmuj się budową, serwisem oraz obsługą samochodów rajdowych oraz sprzedażą szerokiej gamy asortymentu do sportów motorowych.
– Dla nas jako producenta Firmy Warter, rynek paliw rajdowych to nie tylko biznes, ale także możliwość bycia częścią dynamicznie rozwijającej się branży, gdzie jakość i innowacje decydują o sukcesie, ale również pasja i dobro ogólnie pojętego całego Motosportu – stwierdził podsumowuje Stanisław Kuchar, dyrektor handlowy Warter Fuels i dodaje – to była przełomowa decyzja. Rozwijamy własną markę na bardzo trudnym rynku. Rynku, który nie toleruje i nie wybacza błędów ani jakościowych niedoróbek. Pewni tego, czym dysponujemy, co osiągnęliśmy technologicznie w produkcji benzyn, przekładamy nasze doświadczenie w benzynach lotniczych na paliwa rajdowe – powiedział Stanisław Kuchar i dodaje: – Z efektów jesteśmy zadowoleni. Umowa o partnerstwie z cyklem rajdów ERC Fiesta Rally3 Trophy w tym roku jest ukoronowaniem i podsumowaniem pewnego etapu rozwoju na tym rynku.
Przypomnijmy: do 2024 r. polska spółka Warter Fuels była jedynym producentem i dystrybutorem paliw Gulf w Europie. Po sukcesie, jakim okazała się benzyna 100-oktanowa produkowana dla jednej z największych sieci stacji paliw, polski producent podjął decyzję o rozwijaniu własnej marki paliw rajdowych.
Decyzja polskiej firmy oznacza praktycznie koniec benzyn Gulf na wielu międzynarodowych rynkach. – Podjęliśmy ważną decyzję, która wprowadziła nas na rynek sportów samochodowych z własną marką – wyjaśnił Wojciech Okine, członek zarządu spółki Warter Fuels.
Historia produkcji paliw rajdowych w Płocku sięga roku 2014, kiedy po dwóch latach badań, w 2016 r., wprowadzono na rynek benzynę Warter Racing 101+, a krótko po niej – Warter Racing 102, która spełniała już wymagania Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA. Kolejno rozszerzano ofertę o paliwa WR 105, WR 108, dalej E85 i kolejne.
– Rozwijamy nasze udziały w różnych segmentach rynku. Wszędzie tam, gdzie niezbędna jest niezawodna technologia i jakość gwarantująca uzyskanie maksymalnej mocy i efektywność, możemy i oferujemy nasze produkty – zdecydowanie podkreśla Wojtek Okine, członek zarządu Warter Fuels. Dziś paliwa produkowane przez Warter Fuels spełniają normy FIA i FIM.
Warter Fuels produkuje dziś paliwa WARTER MSR EVO2, WARTER RACING 102, WARTER RACING E85 R i WARTER Rally EVO2. Ich wyłącznym dystrybutorem w Polsce jest spółka 2Brally.