To już ósma stacja pod marką Warter Aviation na polskim lotnisku. Dziś stacja w Nowym Targu oferuje paliwo Avgas 100LL, wkrótce oferta zostanie poszerzona o benzynę Ul91. Tankowanie będzie możliwe w systemie 24/7 dla osób posiadających karty flotowe Warter Aviation (współpracują z tankomatami) oraz w godzinach 9:00-17:00, w dni robocze, dla pozostałych klientów.
Warter Fuels wydaje kartę paliwową w dwóch wariantach. Jeżeli przypisana jest ona do konkretnego statku powietrznego (karta czerwona), umożliwia zakup benzyny bez akcyzy. Jeśli natomiast jest kartą na firmę (karta biała) – dokonamy zakupu tylko z podatkiem akcyzowym. Karty paliwowe Warter Aviation mają funkcję umożliwiającą zakodowanie rodzaju paliwa dla danego statku powietrznego. To doskonały sposób na to, żeby uchronić się przed pomyłkowym zatankowaniem niewłaściwej benzyny czy nafty lotniczej.
Oczywiście można także tankować bez użycia karty. Większość krajowych lotnisk regionalnych oferuje takie usługi. Wówczas możliwe są wyłącznie zakup paliwa z akcyzą oraz płatność kartą płatniczą u obsługi stacji. W takim przypadku zawsze konieczny jest jednak wcześniejszy kontakt z zarządcą lotniska.
Lotnicze stacje paliw nie mają stałej obsługi ani całodobowego serwisu, ale wykonane są i działają zgodnie z gwarantującym najwyższe międzynarodowe zasady bezpieczeństwa operacji i jakości paliw – standardem JIG.
Polski producent, europejski potentat
Warto zauważyć, że Warter Fuels, właściciel marki Warter Aviation, pokrywa połowę europejskiego zapotrzebowania na paliwa lotnicze do samolotów z silnikami tłokowymi.
– Polski, podobnie, jak i europejski rynek lotniczy systematycznie rośnie. Poza lotniskami należącymi do aeroklubów istnieją także mniejsze lotniska i lądowiska prywatne. Niemniej ciągle jesteśmy na bardzo wstępnym etapie rozwoju lotnictwa z sektora GA. Chcemy uczestniczyć w tym rozwoju dostarczając pilotom bezpieczne paliwa. Myślę, że lotnictwo turystyczne i sportowe, ale także biznesowe – wraz z coraz większa dostępnością samolotów – stanie się nowym pomysłem na komfortowe i szybkie podróżowanie – przypomina Michał Stodolak, inżynier pilot, a zarazem ekspert od rynku lotniczego z Warter Fuels SA.
Produkcja paliw lotniczych to ważna i systematycznie rozwijana część działalności produkcyjnej i handlowej producenta z Płocka. Warter Fuels od lat zaspokaja ok. połowy europejskiego zapotrzebowania na paliwa lotnicze do samolotów z silnikami tłokowymi. Benzyny Avgas mają certyfikaty wydane przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych i są produkowane zgodnie z międzynarodowymi normami ASTM oraz Def Stan. Dziś na liście odbiorców jest ponad 120 krajów, m.in. Tajwan i Paragwaj.
Tankomaty i dystrybutory umożliwiające tankowanie benzyny lotniczej Avgas 100LL znajdują się już na ośmiu lotniskach: Aeroklubu Elbląskiego, Aeroklubu Warmińsko-Mazurskiego, Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej, Aeroklubu Lubelskiego, Aeroklubu Radomskiego, Aeroklubu Ziemi Piotrkowskiej, Aeroklubu Zagłębia Miedziowego oraz Aeroklubu Nowy Targ. Benzynę UL-91 zatankujemy w pięciu lokalizacjach bez Aeroklubu Radomskiego, Lubelskiego i z Nowego Targu. Z kolei na lotnisku w Piotrkowie Trybunalskim i Lubinie dostępne jest również paliwo Jet A-1, przeznaczone do silników turbinowych.
Do Warter Fuels obok paliw lotniczych Warter Aviation i paliw rajdowych Warter Racing należy również marka czystych paliw alkilatowych Warter PRO. Ponadto spółka jest wyłącznym producentem i dystrybutorem paliw Gulf Race Fuels na świecie. Warter Fuels dostarcza swoje paliwa do odbiorców ze 120 krajów.