Co roku kilkaset tysięcy litrów specjalnych paliw rajdowych Gulf Race Fuels trafia do odbiorców w 120 krajach świata. Są wykorzystywane podczas rajdów i wyścigów od Tajwanu przez Europę aż do obu Ameryk. Napędzają silniki samochodów, motocykli i szybkich łodzi. Niezależnie od tego, gdzie i do jakiego pojazdu paliwo zostanie zatankowane – wyprodukowane zostało w Polsce. W ostatnich tygodniach na rynek trafiła najnowsza benzyna Gulf Rally EVO2.
Paliwa Gulf to historia i ponad 120-letnia tradycja amerykańskiego rynku paliw. Marka, która brawurowo wkroczyła do Europy w latach 60., sponsorując załogi startujące w błękitno-pomarańczowych barwach Gulf Racing w wyścigu Le Mans.
– Od 2020 r. jesteśmy nie tylko producentem paliw Gulf, ale także ich wyłącznym dystrybutorem na świecie – podkreśla Wojtek Okine, członek zarządu spółki Warter Fuels. – Nasze atuty, które stoją za tą współpracą, to najwyższa jakość stosowanych komponentów, testowanie paliw w różnych warunkach przed ich wypuszczeniem na rynek, powtarzalność każdej nowej partii, dostępność i sprawna logistyka dostaw, wreszcie najmocniejsze na rynku paliwo rajdowe zgodne z wymaganiami Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) – dodaje.
Paliwa rajdowe wyróżniają się większą liczbą oktanową, odpornością na wysokie temperatury, stabilnością oraz pozwalają na uzyskanie najwyższej mocy z silnika. W tym roku ofertę Gulf Race Fuels rozszerzono o benzynę Gulf Rally EVO2. Jest ona bardziej wydajna i umożliwia uzyskanie jeszcze większej mocy. Przeznaczona jest dla samochodów rajdowych z turbodoładowaniem, została zoptymalizowana pod względem wykorzystania w samochodach kategorii R5.
– Kluczem do rozwoju współpracy i naszej obecności na rynku benzyn rajdowych jest elastyczność w podejściu do potrzeb klienta. Beczki z paliwem dostarczamy w najodleglejsze zakątki globu. Zajmujemy się również dużymi przedsięwzięciami, jak organizowanie stref tankowania i rozlew paliw rajdowych z cysterny podczas wyścigów samochodowych. Nigdy nie zostawiamy niczego przypadkowi. Nieważne, czy jest to Porsche Carrera Cup, czy wyścigi rozgrywane w ramach DTM, czyli Deutsche Tourenwagen Masters – zapewnia Tomasz Kowal, dyrektor ds. sprzedaży paliw rajdowych spółki Warter Fuels.
Paliwa Gulf dostępne są także dla klientów z Polski. Warter Fuels jako jedyny producent benzyn w kraju oferuje ich sprzedaż przez sklep internetowy.
Do Warter Fuels należy marka paliw lotniczych Warter Aviation i paliw rajdowych Warter Racing. Ponadto spółka jest wyłącznym producentem i dystrybutorem paliw Gulf Race Fuels na świecie. Warter Fuels to także polski producent benzyny alkilatowej Warter PRO, przeznaczonej do silników zarówno dwu-, jak i czterosuwowych; tych wykorzystywanych w skuterach czy quadach, jak również tych montowanych w maszynach ogrodniczych, używanych w leśnictwie czy też budownictwie. Ze względu na skład chemiczny paliwa alkilatowe mogą być wykorzystywane także w zamkniętych pomieszczeniach, choćby w agregatach prądotwórczych. Oczywiście wtedy należy zadbać o odpowiednie wentylowanie pomieszczenia. Warter Fuels dostarcza swoje paliwa do odbiorców ze 120 krajów.