Rokrocznie Żabka otwiera coraz więcej sklepów sezonowych w miejscowościach turystycznych, aby być jeszcze bliżej klientów i odpowiadać na ich potrzeby szczególnie w trakcie trwających okresów urlopowo-wypoczynkowych. Placówki te cieszą się coraz większą popularnością. W tym sezonie jest ich blisko 160 – klienci będą mogli skorzystać z ich oferty, w tym przekąsek na gorąco z Żabka Menu, już podczas zbliżającego się czerwcowego długiego weekendu. Sezonowe Żabki pojawiły się w kilkunastu nowych lokalizacjach, głównie w miejscowościach nadmorskich, takich jak: Białogóra, Dębina, Sianożęty i Pustkowo, ale także nad jeziorami, np. w popularnych kaszubskich Wdzydzach czy na terenach turystycznych w południowej części Polski, w miejscowościach: Bóbrka i Ujazd.
Aby w trakcie weekendowych wyjazdów czy wakacyjnych urlopów klienci Żabki mogli w pełni cieszyć się wypoczynkiem, sieć usprawnia logistykę odpowiedzialną za dostawy towaru, ulepsza rozwiązania stosowane w sklepach sezonowych oraz rozbudowuje ich asortyment, dostosowując go do potrzeb konsumentów. W sezonowych Żabkach, bez względu na ich lokalizację, można znaleźć dobrze znaną ofertę, która jest sprawdzonym wyborem produktów dobrej jakości w przystępnej cenie. W 2024 roku wśród najchętniej kupowanych w sklepach sezonowych produktów królowały napoje – sprzedano ich niemal 11 mln sztuk. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również: pieczywo (prawie 3,5 mln sztuk) oraz lody, których kupiono ponad milion sztuk. Powodzenie wśród klientów zdobyły też przekąski na ciepło z Żabka Menu, od czerwca dostępne we wszystkich sklepach sieci. W sezonowych Żabkach klienci mogą także, podobnie jak w innych punktach sieci, skorzystać z szeregu wygodnych usług.
– Sklepy sezonowe to wyjątkowe formaty z uwagi na ich lokalizację oraz specyfikę okresu, w którym funkcjonują – tu wszystko dzieje się szybciej, więc trzeba być dobrze przygotowanym. Turyści wychodzą rano z pensjonatu lub hotelu i od razu chcą coś zjeść albo napić się kawy przed wyjściem na plażę. Najchętniej wybierają pizzę, hot dogi, kawę i herbatę. To intensywny czas, ale prowadzenie sklepu w takiej lokalizacji daje dużo satysfakcji – mówi franczyzobiorczyni Beata Jaworska, która od 7 lat prowadzi sklepy sezonowe w Rowach.
Blisko 160 sezonowych Żabek, nad morzem najwięcej
Sklepy sezonowe sieci Żabka to zarówno placówki stacjonarne, jak i te zlokalizowane w specjalnie postawionych kontenerach. W 2025 roku Żabka uruchomiła blisko 30 kontenerowych sklepów sezonowych oraz ok. 130 placówek stacjonarnych, również działających sezonowo. W Okunince nad jeziorem Białym, miejscowości liczącej niecałe 400 mieszkańców, działają aż cztery placówki. Najwięcej z nich – ok. 140 sklepów sezonowych – zlokalizowanych jest, jak w poprzednich latach, nad Bałtykiem, a kilkanaście w pozostałej części Polski, głównie nad jeziorami czy w miejscowościach położonych nad zalewami.
Pierwsze modułowe sklepy sezonowe Żabki powstały w 2016 roku. Pojawiły się wówczas nad morzem – w Międzywodziu i Międzyzdrojach. Od początku spotkały się z dobrym przyjęciem przez klientów i współpracujących z siecią franczyzobiorców. Dlatego co roku Żabka rozwija ten koncept w kolejnych atrakcyjnych lokalizacjach letniskowo-turystycznych.
Kolejni franczyzobiorcy prowadzą sezonowe sklepy
Sklepy sezonowe są także szansą na dodatkowy rozwój i przychód dla franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą punkty w standardowych lokalizacjach. Co więcej, spośród obecnych sklepów sezonowych ponad 20 przekształci się w sklepy całoroczne. Dzięki temu ich klienci przez cały rok będą mieć dostęp do oferowanych przez Żabkę produktów i usług, a franczyzobiorcy będą mogli dalej rozwijać swój biznes.
Sieć Żabka zapewnia prowadzącym sklepy sezonowe franczyzobiorcom pawilon wraz z całym wyposażeniem i umożliwia prowadzenie takiego punktu zgodnie z jej standardami. Franczyzobiorcy, jako niezależni przedsiębiorcy, samodzielnie podejmują decyzje dotyczące zatrudnienia pracowników, w tym rekrutacji oraz ewentualnych benefitów.
____________________________
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 11 000 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta, a platforma Dietly to wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo.
Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
____________________________