Volkswagen Arteon to najwyżej pozycjonowany nie-suv w gamie niemieckiego producenta. Samochód debiutował w 2017 roku, zastępując na rynku Passata CC. Po trzech latach Arteon został poddany liftingowi, przy okazji pojawiły się nowe wersje, jak kombi (Shooting Brake), usportowione R, czy hybryda plug-in eHybrid.
O ile zmiany stylistyczne przy okazji liftingu nie były zbyt spektakularne (a nawet można je określić skromnymi), to sporo nowości pojawiło się we wnętrzu. Nowe są m.in. ekrany cyfrowych zegarów i systemu infotainment, panel klimatyzacji, czy biegnąca w poprzek kokpitu listwa z podświetleniem LED. Ponadto wnętrze wykończono lepszymi niż w Passacie materiałami.
Na początku 2021 w salonach pojawił się Arteon eHybrid, z hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Taki właśnie samochód, w wersji R-Line, trafił na testy do naszej redakcji.
Volkswagen Arteon eHybrid – nadwozie i stylistyka
Volkswagen Arteon ma nadwozie typu liftback. Z profilu samochód wygląda jak tzw. czterodrzwiowe coupe, ale klapa bagażnika otwiera się razem z tylną szybą. W testowanym samochodzie wzrok przyciągają również chromowane wstawki – na dole drzwi i wokół szyb (same szyby są bezramkowe, jak w samochodach typu coupe).
Z przodu Arten R-Line wyróżnia się również chromowanymi listwami biegnącymi w poprzek nadwozia, przy czym jedna z nich to listwa świetlna łącząca światła do jazdy dziennej (to rozwiązanie wprowadzono przy okazji liftingu).
Tył jest raczej stonowany. Uwagę przyciągają podwójne końcówki układu wydechowego (atrapy) i dość ciekawie zaprojektowane światła zespolone. Kamera cofania ukryta została pod uchylnym logo Volkswagena, dzięki czemu nie trzeba jej czyścić po jeździe w złych warunkach pogodowych.
Volkswagen Arteon eHybrid – wnętrze i wyposażenie
Wnętrze Arteona oparte zostało na Passacie. Z tego modelu pochodzą nie tylko ekrany, ale również np. kierownica (w odróżnieniu od Passata ma dotykowe przyciski). Kabina jest więc znajoma i zaprojektowana ergonomicznie, a różnice sprowadzają się głównie do detali. Nie wszystkim przypadnie zapewne do gustu dotykowe sterowanie klimatyzacją, ale to i tak lepsze rozwiązanie niż sterowanie za pomocą ekranu centralnego.
Wyposażenie Arteona może być bardzo bogate, lista opcji została poszerzona przy okazji liftingu – pojawiły się bardziej zaawansowane systemy asystujące kierowcy, umożliwiające m.in. jazdę półautonomiczną z prędkością do 210 km/h.
Miejsca w kabinie nie zabraknie nikomu – samochód ma duży, wynoszący 284 cm, rozstaw osi, dzięki czemu również na tylnych fotelach jest sporo przestrzeni.
W wersji plug-in akumulator zamontowano pod podłogą bagażnika, przez co ma on ponad 100 l mniejszą pojemność niż w samochodach spalinowych (445 l). W „gratisie” dostajemy również mniejszy, tylko 50-litrowy, zbiornik paliwa (samochody spalinowe mają bak o pojemności 66 litrów).
Volkswagen Arteon eHybrid – dane techniczne i osiągi
Samochody hybrydowe typu plug-in budzą mieszane uczucia. Nie brakuje głosów, że tego typu napęd kupuje się głównie dlatego, że w wielu krajach jest on objęty czy to dopłatami czy zwolnieniami z podatków (zauważyć trzeba jednak, że to wsparcie się kończy, z kolei w Polsce hybrydy z wtyczką nigdy nie były objęte preferencjami), a po zakupie niewiele osób ładuje akumulator, używając samochodu jak klasycznego auta spalinowego.
Czy tak jest, trudno przesądzać, nie da się jednak ukryć, że hybrydy plug-in świetnie radzą sobie bez podłączania do prądu, a sami producenci nie ułatwiają życia kierowcom, nie umożliwiając szybkiego ładowania.
Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl
Zarządzaj zgodą na pliki cookie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Funkcjonalny
Zawsze aktywne
echniczne przechowywanie lub dostęp są absolutnie niezbędne do realizacji prawnie uzasadnionego celu, jakim jest umożliwienie korzystania z określonej usługi wyraźnie żądanej przez abonenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu za pośrednictwem sieci łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Techniczne przechowywanie lub dostęp wykorzystywane wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnej zgodności ze strony dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu nie mogą zwykle służyć do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.