Umowa InPost i Zarządu Zieleni m.st. Warszawy

InPost Głównym Partnerem Zielonego Funduszu dla Warszawy

Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, zawarł na kolejny rok umowę z Zarządem Zieleni m.st. Warszawy. InPost ponownie został Głównym Partnerem Zielonego Funduszu dla Warszawy – platformy współpracy miasta z firmami i innymi podmiotami, które chcą zaangażować się w realizację zielonej polityki Warszawy. Zielony Fundusz wspiera utrzymanie i rozwój terenów zieleni miejskiej, a także działania edukacyjne oraz upowszechniające edukację przyrodniczą. Łączna kwota tegorocznej umowy pomiędzy InPost a ZZW wynosi 140 000 zł. Środki te pochodzą z Programu InPost Green City, który spółka realizuje już od 2 lat w miastach partnerskich.

Dzięki wsparciu InPost mieszkańcy Warszawy będą mogli skorzystać z 5 warsztatów ogrodniczych oraz 2 nowych „kwiatomatów” – w ramach działań edukacyjnych 40. edycji konkursu „Warszawa w Kwiatach”.

Nasiona kwiatów będą dostępne w Pawilonie Edukacyjnym Kamień oraz podczas Dni Otwartych Ogrodów Królewskich na Zamku Królewskim. Darowizna od InPost pozwoli również wzbogacić program wydarzenia „Święto Wisły” o edukacyjną strefę spółki pt. W drodze do Green City.

W ramach wsparcia InPost warszawiacy będą mogli poszerzyć swoją wiedzę ogrodniczą, otrzymają również nasiona kwiatów. Z przekazanych środków możemy pokryć dodatkowo koszty rocznej pielęgnacji nowo nasadzonych roślin. Dzięki poprzedniej umowie między InPost a ZZW na Mokotowie powstał nowy park kieszonkowy. Obsadziliśmy także ponad 800 mkw. trawami, bylinami i roślinami cebulowymi w 3 punktach Warszawy: na Mokotowie, Ochocie i Żoliborzu. Wartość ubiegłorocznej darowizny wyniosła ponad 500 tysięcy zł – mówi Marta Zalewska, Dyrektor ds. Relacji Partnerskich i Programu InPost Green City, InPost.

W ramach programu InPost Green City firma realizuje inwestycje związane z zazielenianiem terenów miejskich, projekty edukacyjne oraz wdraża rozwiązania smart city – takie, jak montowanie stojaków na rowery, czujników powierza czy wymiana floty kurierskiej na pojazdy elektryczne.

Jak dołączyć do Zielonego Funduszu dla Warszawy, co już udało się zrealizować – więcej informacji na stronie https://zzw.waw.pl/zielony-fundusz/


O InPost

InPost (AEX: INPST) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® oznaczone żółto-czarnym logo pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się charakterystycznym elementem polskich miast. Dziś sieć urządzeń Paczkomat® InPost jest największą i najwygodniejszą automatyczną siecią odbioru i nadawania przesyłek w Europie – to łącznie niemal 28 tysięcy nowoczesnych urządzeń, z czego już ponad 19 tysięcy w Polsce. InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40 000 e-sprzedawców. Tylko w roku 2022 firma w ramach usług kurierskich i do urządzeń Paczkomat® obsłużyła 744,9 milionów przesyłek.

Od samego początku ambicją Rafała Brzoski było wyjście daleko poza granice kraju i stworzenie największego sukcesu biznesowego Polski na arenie europejskiej. Usługi InPost są dziś dostępne także dla klientów w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpani, Portugali i krajach Beneluxu. W lipcu 2021 roku InPost przejął za 513 mln euro francuskiego potentata logistycznego Mondial Relay, co było największą polską prywatną inwestycją zagraniczną. Wejście firmy w 2021 roku na giełdę EURONEXT-Amsterdam było największym debiutem europejskiej spółki technologicznej w historii kontynentu.

Paczkomat® InPost zapewnia konsumentom tańszą, elastyczną, wygodną, przyjazną dla środowiska i bezdotykową opcję dostawy. Dzięki temu InPost tworzy najbardziej ekologiczne rozwiązanie dostaw dla handlu elektronicznego – dostawa do urządzeń Paczkomat® redukuje emisję CO2 o dwie trzecie w porównaniu z dostawami kurierskimi na obszarach miejskich i aż o 90% na obszarach wiejskich. Ponadto pozwala na zmniejszenie zatorów komunikacyjnych, a także zapewnienie wygodniejszego rozwiązania w zakresie dostarczania paczek konsumentom w trybie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i bez konieczności oczekiwania na przesyłkę w domu. Aplikacja mobilna InPost „InPost Mobile” to jedna z najpopularniejszych aplikacji w Polsce.

Więcej informacji na: www.inpost.pl