Słyszeliście o trendzie „NoLo”? W menu imprezowym, na domówkach, grillach i w restauracyjnych kartach coraz częściej goszczą mocktaile (zarówno bezalkoholowe warianty klasycznych koktajli, jak i zupełnie nowe połączenia smaków). Wybierane m.in. ze względu na właściwości prozdrowotne, niską kaloryczność, porę roku i temperaturę za oknem, obowiązki czy po prostu brak „procentów”, zyskują na popularności. Na potrzeby tych, którzy na stałe lub od święta decydują się na napoje stworzone w tym duchu odpowiadają też, co mniej oczywiste, producenci napojów gronowych.
Z roku na rok rośnie popularność napojów bezalkoholowych lub tych o niskiej zawartości alkoholu. „NoLo”, czyli „No and Low Alcohol Beverages”, to coraz częściej widoczny trend wśród konsumentów, którzy z większą świadomością wybierają to, co piją i jedzą. Czy takie podejście musi ograniczać wybór? Niekoniecznie! Wystarczy otworzyć się na nowe doświadczenia i przetestować coś nieznanego. Łatwo wyobrazić sobie koktajl stworzony zgodnie z tymi założeniami, ale jakie są inne możliwości? Wiele osób jest zaskoczonych tym, że istnieją także opcje gronowe w tym samym klimacie.
Jak produkuje się tego typu napoje gronowe?
Bezalkoholowe napoje gronowe, podobnie jak tradycyjne, powstają w procesie zwanym winifikacją, czyli podczas fermentacji soku z winogron. Dealkoholizacja następuje dopiero przed butelkowaniem. Można ją przeprowadzić na wiele sposobów, ale najczęściej stosuje się metodę ekstrakcji próżniowej oraz metodę wirujących stożków. Pierwsza polega na odparowaniu etanolu za pomocą podgrzania do temperatury 30°C. Druga – bardziej kosztowna – wykorzystuje do oddzielenia alkoholu działanie siły odśrodkowej i niską temperaturę, dzięki czemu wino nie zmienia w tak dużym stopniu swojego smaku i aromatu. Procesowi dealkoholizacji można poddać zarówno białe (w tym musujące) i czerwone napoje gronowe z różnych odmian winorośli.
Testuj, próbuj i odkrywaj nowe smaki
Latem, kiedy temperatury rosną, a my spędzamy więcej czasu na świeżym powietrzu, organizując pikniki czy wieczorne spotkania przy grillu, coraz częściej wolimy sięgać po coś lekkiego i orzeźwiającego. Dlatego w tym przypadku warto wybierać delikatne, bezalkoholowe pozycje, które urozmaicą nasz relaks i wzbogacą smak potraw. Przykład? Półwytrawny biały Riesling, który stanowi doskonały dodatek do wielu rodzajów potraw. Pasuje m.in. do świeżych owoców morza, wieprzowiny oraz drobiu, a jego owocowy bukiet, składający się z grejpfruta, suszonej cytryny, pieczonego jabłka i drożdży winnych, idealnie łączy się z delikatnością przygotowanych dań.
Inną opcją, odpowiednią dla wegan, jest napój gronowy wyprodukowany z odmiany Muskat. Jego wyraźne nuty owoców liczi, brzoskwini, dojrzałej gruszki i róży, są charakterystyczne dla tego szczepu. Natomiast delikatny posmak suszonych owoców i rodzynek, to rezultat procesów technologicznych, które pozwoliły usunąć alkohol z trunku. Eksperci przekonują, że to jedno z najlepiej smakujących napojów gronowych bez alkoholu dostępnych na rynku. Idealnie sprawdzi się w zestawieniu z sushi, owocami morza, rybami czy sałatkami.
Bezalkoholowa strefa w sklepach Lidl Polska
Już od połowy czerwca w sklepach stacjonarnych Lidl Polska będzie pojawiać się specjalna strefa z trunkami bezalkoholowymi, która przez całe lato potowarzyszy klientom sieci. W ofercie znajdą się białe, czerwone i musujące napoje gronowe, a także inne trunki. Dodatkowo, przez cały czerwiec, na lidlowych półkach można znaleźć bezalkoholowe piwa kraftowe z Browaru Trzech Kumpli. W stałym asortymencie sieci klienci znajdą również piwo marki własnej Argus 0% w smakach: Aloe vera, grejpfrut oraz cytryna-mięta, a także Perlenbacher pszeniczne 0%.
Bez względu na to, czy planujemy spotkanie z przyjaciółmi, czy spokojny wieczór w domu, nowa strefa z szeroką ofertą bezalkoholowych trunków, z pewnością spełni oczekiwania osób dbających o zdrowy styl życia.
O Winnicy Lidla
Winnica Lidla to platforma do rezerwacji online. Jak działa? Użytkownik dodaje wybrane produkty do koszyka. Po potwierdzeniu złożenia rezerwacji, produkty wyruszą w drogę do dowolnie wybranego sklepu sieci Lidl na terenie Polski. Po dostarczeniu rezerwacji do sklepu, klient otrzyma SMS z informacją o możliwości jej realizacji. Od tego momentu użytkownik ma 7 dni na zakup zarezerwowanych produktów w wybranym sklepie, przy czym przed zakupem dodatkowo weryfikowany jest wiek kupującego. Więcej informacji o Winnicy Lidla można znaleźć w zakładce „Najczęściej zadawane pytania”.