Sztuka i technologia AI w jednym: ALDI ruszyło z niestandardową kampanią kawy marki własnej – “Barissimo – ożywi Twój dzień”

Sieć ALDI w kooperacji z agencją Freundschaft ruszyła z najnowszą komunikacją promującą markę własną kawy Barissimo. Kampania „Barissimo – ożywi Twój dzień” wykorzystuje możliwości i narzędzia sztucznej inteligencji do stworzenia nowatorskich, ożywionych dzieł sztuki. To pierwsze takie przedsięwzięcie w historii ALDI Polska, które łączy sztukę, technologię i detaliczny rynek spożywczy, wprowadzając nowy wymiar promocji produktów w segmencie kaw. Kampanii towarzyszą działania POS, w tym aromamarketing oraz aktywna komunikacja w social mediach.

Ożywiona sztuka w świecie retail

W kampanii wykorzystano znane dzieła mistrzów malarstwa, w tym obrazy takie jak: „Mona Lisa” i “Portret Ginevry Benci” Leonarda da Vinci, „Dziewczyna z perłą” autorstwa Johannesa Vermeera, “Portret Adama Mickiewicza na Judahu skale” Walentego Wańkowicza oraz „Stańczyk” Jana Matejki. Ożywione za pomocą narzędzi AI postacie zyskały nowy wymiar, a każda animacja opatrzona jest dedykowaną ścieżką dźwiękową, współtworzoną także z wykorzystaniem technologii AI. Ten niekonwencjonalny format komunikacji podkreśla jakość i wyjątkowość kawy Barissimo, której smak inspiruje i pobudza, podobnie jak sztuka w nowoczesnej interpretacji.

Kampania dostosowana do klientów detalicznych

W branży retail istotne jest łączenie marketingowych innowacji z potrzebami klientów, by jak najbardziej przyciągnąć ich uwagę. Kampania „Barissimo – ożywi Twój dzień” realizuje te cele, łącząc wysokiej jakości produkt z elementami kulturalnymi i technologicznymi. Wykorzystanie AI pozwala ALDI wzmocnić nowoczesny wizerunek marki, jednocześnie angażując konsumentów poprzez innowacyjne formaty marketingowe.

Stańczyk:

– Ożywienie dzieł sztuki w ramach kampanii Barissimo to dowód, że retail może łączyć aspekty artystyczne z codziennymi potrzebami zakupowymi klientów. Nowoczesne technologie, takie jak AI, pozwalają nam nie tylko promować produkty, ale również wprowadzać innowacje, które wyznaczają kierunki rozwoju branżykomentuje Luiza Urbańska z Biura Prasowego ALDI Polska, koordynatorka projektu. Wierzymy, że kawa Barissimo jest jak dobra sztuka – łączy pokolenia oraz koneserów dobrego smaku i stylu. Nieprzypadkowo to właśnie w warszawskim Koneserze – kulturalno-rozrywkowym miejscu stolicy, w którym mieści się także sklep ALDI, 15 lutego odbędzie się wyjątkowe wydarzenie performatywne wspierające kampanię. Już dziś zapraszamy wszystkich mieszkańców Warszawy, by do nas dołączyli i osobiście przekonali się, jaką ożywiającą moc ma w sobie kawa Barissimo – dodaje Urbańska.

Finał kampanii – tajemniczy performance w Centrum Praskie Koneser

Zwieńczeniem kampanii będzie performance zaplanowany na 15 lutego w warszawskim Centrum Praskim Koneser. Aktor, wcielający się w ożywioną postać z jednego z dzieł, będzie promował kawę Barissimo. Odwiedzający ALDI w tym dniu będą mogli skosztować kawy przygotowywanej przez mobilnego baristę, a także skorzystać z dedykowanych promocji na produkty Barissimo. Dla pierwszych 50 klientów praskiego ALDI, którzy zrobią zakupy za min. 199 zł będzie czekać specjalny upominek od sieci. Co więcej tego dnia zostanie uruchomiony aromamarketing, dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania klienci będą mogli poczuć zapach świeżej kawy w sklepie ALDI w Centrum Praskie Koneser.

Dziewczyna z Perłą:

 

Wyjątkowa jakość kawy Barissimo w dyskontowej cenie

Barissimo to marka dostępna w ponad 360 sklepach ALDI w Polsce oraz w innych krajach Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord. Produkt pochodzi z renomowanej palarni ALDI w Niemczech. Doceniana za wyrazisty smak i aromat, kawa Barissimo zdobyła wysokie noty w Wielkim Teście Produktów ALDI, potwierdzając swoją jakość i walory smakowe. Oferta kawy Barissimo w ALDI obejmuje ziarna, mieloną kawę oraz rozpuszczalne warianty, odpowiadając na potrzeby różnorodnych grup konsumentów.

– Kampania „Barissimo – ożywi Twój dzień” to kolejny krok ALDI w kierunku łączenia innowacji z tradycją, redefiniujący podejście do promocji produktów w branży retail – podsumowuje Urbańska.

Realizacja i projekt

Do kampanii marka ALDI zaangażowała twórców internetowych, którzy dzielą się na swoich kanałach z odbiorcami informacjami dotyczącymi eventów i ciekawych wydarzeń w Warszawie. ALDI podjęło współpracę z Katarzyną Michalik, Damianem Nowakiem, Michałem Sikorskim i twórcą kanału @ProjektMiejski.

Za kreację i realizację działań w ramach kampanii „Barissimo – ożywi Twój dzień” odpowiada warszawska agencja Freudnschaft. Nośnikami do komunikacji są kanały social media marki, newsletter, strona www dedykowana Barissimo oraz aplikacja wewnętrzna dla pracowników ALDI.

* * *

O ALDI

ALDI w Polsce posiada ponad 360 sklepów i zatrudnia ponad 4800 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.  ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w ośmiu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl