Równość płci w biznesie – Lidl Polska wspiera Ring the Bell for Gender Equality

W piątek, 7 marca 2025 roku, na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie po raz jedenasty zabrzmi dzwon na rzecz równości płci w ramach Ring the Bell for Gender Equality. Wydarzenie organizowane przez United Nations Global Compact Network Poland (UNGCNP), ma na celu promowanie równości płci w biznesie oraz wzmacnianie pozycji kobiet na rynku pracy. Lidl Polska, jako firma od lat zaangażowana w działania na rzecz sprawiedliwego środowiska pracy, ponownie wspiera tę inicjatywę, podkreślając swoje zobowiązanie do budowania miejsca pracy wolnego od dyskryminacji.

Pod hasłem „ALL Women and Girls: Rights. Equality. Empowerment.”, w przeddzień Międzynarodowego Dnia Kobiet, w Sali Notowań GPW zgromadzą się przedstawiciele rządu, dyplomacji, biznesu i organizacji społecznych. Wspólnie będą rozmawiać o rolach kobiet w gospodarce, eliminowaniu barier płciowych i promowaniu równych szans zawodowych. Uroczyste uderzenie w dzwon giełdowy stanie się symbolicznym gestem zobowiązania do dalszej pracy na rzecz równości płci na całym świecie.

Jednym z kluczowych punktów wydarzenia będzie panel dyskusyjny „Jak Polska przygotowuje dziewczynki i kobiety do rynku pracy?”. Wezmą w nim udział Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska, Sylwia Szwed, Prezeska Zarządu/CEO Fundacji Kosmos dla Dziewczynek, Zuzanna Lewandowska, Prezeska Fundacji TVN, oraz Posłanki na Sejm Aleksandra Uznańska-Wiśniewska i Anita Kucharska-Dziedzic. Dyskusja skupi się na roli socjalizacji, edukacji i kultury organizacyjnej firm w kształtowaniu zawodowej przyszłości kobiet.

– Równość płci, szczególnie w biznesie, jest niezwykle ważna. Uczciwe podejście pracodawców do równego traktowania wszystkich osób w zespołach przekłada się nie tylko na zadowolenie z pracy, ale również motywuje i zwiększa efektywność wykonywanych zadań. Cieszymy się, że Lidl Polska angażuje się w działania na rzecz szerzenia wiedzy o jednym z podstawowych praw człowieka – równości w każdym obszarze życiamówi Kamil Wyszkowski, Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland.

Lidl Polska – lider w promowaniu równości płacowej

Lidl Polska od lat wspiera Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, w tym Cel 5, czyli „Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet i dziewcząt”. Sieć konsekwentnie wdraża polityki zapewniające równy dostęp do stanowisk i wynagrodzeń, tworząc kulturę organizacyjną, w której różnorodność jest wartością. Jako sygnatariusz Zasad Wzmacniania Pozycji Kobiet (Women’s Empowerment Principles – WEP), Lidl zobowiązał się do ich wdrażania zarówno wewnętrznie, jak i w relacjach z partnerami biznesowymi i dostawcami.

Flagowym działaniem Lidl Polska jest inicjatywa Lidl Fair Pay, której celem jest wyróżnianie firm, które podejmują konkretne kroki na rzecz zapewnienia równych wynagrodzeń dla kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach. Od 2019 roku konkurs Lidl Fair Pay, organizowany we współpracy z UNGC, nagradza przedsiębiorstwa wyznaczające najwyższe standardy w zakresie równości płacowej.

Lidl Polska wierzy, że równość płci to nie tylko kwestia sprawiedliwości społecznej, ale także klucz do sukcesu i innowacyjności w biznesie. Dzięki inicjatywom takim jak Ring the Bell for Gender Equality, możliwe jest dalsze eliminowanie barier i tworzenie środowiska pracy, w którym każdy ma równe szanse na rozwój i sukces zawodowy.