Radisson Hotel Group kończy rekordowy rok 2024 z ponad 300 nowymi umowami i nowo otwartymi obiektami

Radisson Hotel Group odnotowała rekordowy rok 2024, rozszerzając globalne portfolio marek o prawie 40 000 nowych pokoi, realizując swoje kluczowe cele i wzmacniając obecność na całym świecie. Radisson Blu 13. rok z rzędu pozostaje czołową marką wyższej klasy w Europie, a Grupa jest obecnie liderem w segmencie ekskluzywnych kurortów w regionie EMEA.

Elie Younes, wiceprezes wykonawcza i globalna dyrektor ds. rozwoju w Radisson Hotel Group: „Pomimo globalnych zmian geopolitycznych rok 2024 był dla nas udany dzięki nieustannym wysiłkom, by służyć naszym dwóm najważniejszym klientom: gościom i właścicielom. W 2025 r. będziemy nadal stwarzać nowe szanse i możliwości dla wszystkich naszych interesariuszy poprzez rozwijanie istniejących segmentów i partnerstw, a także szukanie nowych biznesowych ścieżek. Dziękujemy naszym właścicielom, partnerom, udziałowcom i oddanym zespołom, których wsparcie i zaufanie pozwalają nam wspólnie osiągać sukcesy”.

Dzięki jasnej wizji rozwoju nakreślonej w planie transformacji Radisson Hotel Group w 2024 roku udało nam się osiągnąć następujące cele:

Od chwili pojawienia się na rynku w 2018 r. marka Radisson Collection powiększyła się do prawie 70 hoteli w 2024 r., znacznie rozszerzając portfolio w kluczowych lokalizacjach. Obejmowało to podpisanie umów z pierwszymi obiektami Radisson Collection w Paryżu i Madrycie, podpisanie umowy z trzecim obiektem Radisson Collection w Rijadzie oraz otwarcie flagowych hoteli w Rzymie (Włochy) i Srinagarze (Indie). Hotel Radisson Collection w samym sercu Paryża mieści się w objętym ochroną konserwatorską zabytkowym budynku Haussmana — zaledwie kilka kroków od Luwru i dzielnicy Le Marais. Madrycki hotel Radisson Collection mieści się w znanym budynku Generali przy ulicy Alcala — jednej z najważniejszych alei w prestiżowej dzielnicy Canalejas.

We współpracy z PPHE Hotel Group Radisson Hotel Group otworzyła w maju podwoje obiektu art’otel London Hoxton. Hotel mieści się w tętniącej życiem dzielnicy Hoxton, łącząc najnowocześniejszy design z urzekającymi pracami współpracującego z marką artysty D*Face. Na początku 2025 roku Grupa ma również otworzyć art’otel we Włoszech, co będzie włoskim debiutem marki.

 

Marka Radisson Blu osiągnęła w ubiegłym roku niezwykły sukces, powiększając swe portfolio o ponad 20 nowych obiektów, czym potwierdziła silną dynamikę w regionach EMEA i APAC. Podpisano szereg umów i otwarto nowe obiekty, które trwale wpisały się w krajobraz najsłynniejszych miast na świecie, takich jak Casablanca (Maroko), gdzie obiekt mieści się w nowej dzielnicy finansowej. Nowy hotel w Konakry zaistniał na mapie tętniącej życiem stolicy Gwinei, otwierając nowy rynek i znacznie rozszerzając zasięg Grupy w Afryce Zachodniej.

Marka Radisson RED zaistniała w kilku nowych lokalizacjach, takich jak Da Nang (Wietnam), Berlin (Niemcy), Auckland (Nowa Zelandia), Wientian (Laos) i Abudża (Nigeria). Warto zwrócić uwagę na debiut marki w Irlandii wraz z otwarciem Radisson RED Galway, zlokalizowanego w najnowszej dzielnicy Galway, Crown Square, w pobliżu centrum miasta. Innym nowym rynkiem jest Tajlandia, gdzie swoje podwoje otworzył Radisson RED Phuket Patong Beach — położony zaledwie 200 metrów od kultowej plaży Patong. Hotel oferuje gościom nową jakość pobytu dzięki własnej stacji radiowej RED. W Polsce, w wielofunkcyjnym kompleksie UNITY CENTRE w Krakowie otwarto 4-gwiazdkowy Radisson RED Hotel z 229 pokojami oraz Radisson RED Apartments z 46 apartamentami wyposażonymi w aneksy kuchenne. Hotel i część apartamentowa znajdują się w dwóch budynkach kompleksu, którego główną część stanowi UNITY Tower, najwyższy biurowiec w mieście.

Działająca na rynku od 2020 roku marka Radisson Individuals jest dziś jedną z najszybciej rozwijających się marek w regionie APAC, z prawie 15 obiektami dodanymi tam do portfolio w 2024 roku, m.in. w Udajpur oraz Saket w South Delhi (Indie). W EMEA otwarto nowe obiekty w Omanie, na Sardynii, w Turcji, Francji i Wielkiej Brytanii — w Surrey, a także w Boltonie, gdzie obiekt jest połączony z siedzibą klubu piłkarskiego Bolton Wanderers, w samym sercu północno-zachodniej Anglii.

Pod koniec roku Grupa dokonała rebrandingu swojej lifestylowej marki średniej klasy, Prizeotel, na Prize by Radisson. Nowe hotele pod zmienioną nazwą zostały ogłoszone w Gdańsku (Polska) i Berlinie (Niemcy), co dla strategii rozwoju marki jest momentem kluczowym. W Gdańsku obiekt z 126 pokojami będzie zlokalizowany
w centrum miasta, zaledwie 300 metrów od słynnego bulwaru nad Motławą. Prize By Radisson to zupełnie nowa generacja centralnie położonych obiektów doskonale wpisujących się w lifestylowe trendy, działająca
w Niemczech od 2009 roku i stopniowo rozszerzająca swoją działalność na inne kraje europejskie.

Radisson Hotel Group, z ponad 150 obiektami już działającymi i będącymi w budowie, jest obecnie liderem w segmencie ekskluzywnych ośrodków wypoczynkowych. Ogłoszono otwarcia nowych obiektów i nowe umowy w zapierających dech w piersiach destynacjach, m.in. rozszerzenie portfolio Grupy na Mauritiusie o przepiękną nieruchomość na wschodnim wybrzeżu Mauritiusa, w doskonałej lokalizacji na jednej z najbardziej dziewiczych plaż na wyspie. W 2024 roku podpisano umowę na nowy kurort w Świeradowie-Zdroju. Otwarcie hotelu, planowane na początek 2026 roku, będzie dziewiątym ośrodkiem grupy w kraju, co dodatkowo umocni jej pozycję jako wiodącej sieci ośrodków wypoczynkowych w Polsce. Radisson Resort Świeradów-Zdrój będzie oferować gościom 140 pokoi, w tym 89 apartamentów oraz apartament prezydencki. Centrum wellness & spa, centrum fitness, strefa dla dzieci, przechowalnia nart oraz trzy restauracje uzupełnią bogatą ofertę hotelu, idealnie wpasowując się w nowoczesny styl marki Radisson. Zlokalizowany w strategicznym położeniu, w pobliżu granic
z Czechami i Niemcami, będzie odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie turystyczne w regionie.

W roku 2025 Radisson Hotel Group nadal będzie koncentrować się na ekspansji w strategicznych regionach geograficznych, oferując odpowiednie marki i rozwiązania dla poszczególnych rynku, tworząc nowe szanse i możliwości dla interesariuszy.

Aby uzyskać więcej informacji i zarezerwować hotel, odwiedź stronę internetową radissonhotels.com.