Spółka bioinformatyczna Proacta sukcesywnie rozwija swoje produkty i usługi dla podmiotów z branży medycznej. Dowodem tego jest podpisanie przez spółkę zależną Ve Space Sp. z o.o. trzyletniej umowy z Centrum Edukacji Medycznej na udostępnienie platformy do organizacji wydarzeń online w oparciu o autorskie rozwiązanie „Ve Space”. Wartość umowy wynosi ponad 1,6 mln zł, nie wliczając usług dodatkowych, które mogą być zamawiane w trakcie realizacji umowy.
Platforma „Ve Space” umożliwia realizację różnego rodzaju wydarzeń online, takich jak wirtualne targi, kongresy czy konferencje. W ramach umowy z Centrum Edukacji Medycznej funkcjonalności „Ve Space” zostaną dostosowane do organizowania i przeprowadzania konferencji i szkoleń w formie on-line dla kadry medycznej.
– Stopniowo zwiększamy nasze zaangażowanie i rozwijamy kolejne usługi w kierunku branży medycznej. Oprócz innowacyjnych narzędzi analitycznych dla lekarzy oraz pacjentów posiadamy również rozwiązania, które można wykorzystać w szerszym spektrum. Przykładem jest platforma Ve Space do organizacji wirtualnych i hybrydowych wydarzeń, która tym razem zostanie dostosowana do potrzeb konferencji i szkoleń online dla pracowników ochrony zdrowia. Jesteśmy świadomi tego, jak wysoką wartość merytoryczną prezentują wydarzenia organizowane przez Centrum Edukacji Medycznej, dlatego naszym celem będzie dostarczenie najlepszej technologii, która umożliwi efektywną wymianę wiedzy – mówi Maciej Grzywacki, wiceprezes Proacta S.A.
Centrum Edukacji Medycznej to spółka prowadząca specjalistyczne szkolenia w celu podnoszenia kompetencji i praktycznych kwalifikacji lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, ratowników medycznych oraz innych pracowników ochrony zdrowia.
Proacta na przestrzeni lat wypracowała własne w pełni gotowe rozwiązania dedykowane różnym branżom. Oprócz „Ve Space” spółka posiada również wielofunkcyjną platformę analiz predykcyjnych „DataBION”, służącą do gromadzenia i przetwarzania na własnych serwerach danych medycznych i genetycznych.
Zwiększenie zaangażowania w segmencie bioinformatyki zaowocowało powstaniem kolejnych narzędzi dla branży medycznej. Z początkiem lipca Proacta uruchomiła platformę „Dbam o siebie Smart LAB”, która dzięki dedykowanym raportom, wspiera pacjentów w analizie wyników badań laboratoryjnych krwi i pomaga zatroszczyć się o swoje zdrowie. Proacta rozwija również „Portal Pacjenta”, który służy do monitorowania stanu zdrowia, zarządzania danymi medycznymi i wspierania procesu leczenia. Kolejnym autorskim rozwiązaniem jest „Digital Breast Cancer Unit” – innowacyjna platforma wykorzystująca zaawansowane technologie do optymalizacji procesu leczenia raka piersi.
– Nasze rozwiązania technologiczne są odpowiedzią na realne potrzeby pacjentów oraz specjalistów z branży medycznej. W lipcu uruchomiliśmy platformę „Dbam o siebie Smart LAB” dla szerokiego grona użytkowników indywidualnych i jesteśmy na etapie negocjacji z jednostkami medycznymi w celu dalszej komercjalizacji. W kolejnych etapach chcemy ruszyć z ofertą kolejnych naszych produktów. W celu realizacji naszych planów rozwoju i zwiększonych potrzeb kapitałowych prowadzimy również rozmowy z inwestorami w ramach trwającej oferty publicznej – informuje Paweł Ciesielka, prezes zarządu Proacta S.A.
Proacta w ramach przeprowadzanej oferty publicznej akcji serii N z zachowaniem prawa poboru przystąpiła do tzw. Transzy Zarządu, czyli zaproszeń do oferty kierowanych przez zarząd Proacta. W terminie od 23 lipca do 6 sierpnia inwestorzy za pośrednictwem Domu Maklerskiego INC mogą składać zapisy na akcje serii N nieobjęte w wykonaniu prawa poboru po cenie emisyjnej 0,50 zł za akcję. Proacta planuje pozyskać do 2,02 mln zł na dalszy rozwój i promocję produktów własnych.