Ponad 5 mln użytkowników InPost Pay może już korzystać z usługi płatności odroczonej

Rusza pilotażowy program nowej formy płatności w InPost Pay

Innowacyjna usługa InPost Pay ma ponad 5 milionów zarejestrowanych użytkowników, a już teraz klienci mogą cieszyć się odroczoną płatnością bez dodatkowych kosztów. Pilotaż nowej usługi, w ramach której można zamówić produkty i zapłacić za nie w ciągu 30 dni, ruszy najpierw w sklepach OCHNIK, Ryłko i Militaria.pl, a następnie usługa zostanie rozszerzona na pozostałych merchantów. Kolejną nowością jest płatność za pomocą InPost Pay za wszystkie usługi w aplikacji InPost Mobile, w tym za bezetykietowe nadania czy przedłużenie czasu odbioru paczki.

Usługa InPost Pay zdobywa coraz większe zaufanie wśród klientów robiących zakupy online – liczba jej użytkowników przekroczyła już 5 milionów i stale się zwiększa.W odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów InPost Pay postanowił wprowadzić nową funkcjonalność – płatność do 30 dni. Proces zakupu z możliwością odroczonej płatności jest niezwykle prosty i wygodny – wystarczy w koszyku InPost Pay, na etapie finalizacji zakupu, wybrać opcję „Zapłać za 30 dni”. Podczas pierwszej transakcji wystarczy jedynie podać numer PESEL oraz potwierdzić dane osobowe. Transakcja jest zatwierdzana przez wprowadzenie kodu SMS do aplikacji InPost Mobile.

– Odroczona płatność to kolejny, istotny krok w rozwoju InPost Pay. Dzięki elastyczności finansowej, jaką oferujemy naszym klientom, zakupy będą jeszcze szybsze i prostsze, a wszystkie informacje dostępne są w aplikacji InPost Mobile, w zakładacie Finanse. InPost Pay to pierwsze w Polsce rozwiązanie łączące płatności za zakupy i dostawy w jednym miejscu – dlatego niezwykle się cieszę, że już ponad 5 mln użytkowników docenia naszą rewolucyjną usługę na rynku e-commerce. Naszym priorytetem jest budowanie spójnego ekosystemu InPost, który usprawnia codzienne transakcje online oraz dostawę – podkreśla Szymon Wałach, wiceprezes zarządu ds. digital i strategii InPost.

Na dokonanie spłaty klient ma 30 dni od momentu zakupu, a płatność może wygodnie zrealizować w aplikacji InPost Mobile. Zakładka Finanse umożliwia posiadanie wszystkich informacji zakupowych i transakcyjnych pod ręką, a użytkownik może w każdej chwili dokonać spłaty bezpośrednio w aplikacji. Zakładka jest dodatkowo zabezpieczona przez logowanie e-mailem przypisanym do konta InPost Pay, co zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Odroczenie płatności jest całkowicie darmowe, pod warunkiem, że jednorazowa spłata nastąpi w ciągu 30 dni.

InPost Pay to usługa możliwa do wdrożenia w niemal każdym sklepie internetowym, której celem jest skrócenie ścieżki zakupowej u klienta oraz zmniejszenie ryzyka porzucenia koszyka zakupowego. Obecnie z InPost Pay korzysta ponad 500 sklepów internetowych. Usługa zwiększa konwersję zakupową i obniża liczbę porzuconych koszyków nawet o 30-70% w zależności od branży, a dodatkowo pomaga w zdobywaniu nowych klientów. Blisko 85% użytkowników InPost Pay stanowi nową grupę klientów dla partnerów e-commerce – spośród milionów korzystających z usług InPost.

Co więcej, teraz dzięki InPost Pay nadawanie paczek jest jeszcze prostsze i szybsze. Korzystając z usługi, klienci mogą opłacić zakup przesyłek, w tym nadania bez etykiet czy przedłużenie czasu odbioru przesyłki z automatu Paczkomat®.

O InPost

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost z końcem sierpnia 2024 roku dysponowała ponad 78 000 punktów out-of-home, w tym ponad 43 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i 35 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Więcej informacji na: www.inpost.pl