Ponad 100 zmodernizowanych sklepów KiK w 2024

W kwietniu 2024 roku sieć KiK wprowadziła nową koncepcję aranżacyjną Dynamics 2.0. Została ona zaimplementowana nie tylko do nowo otwartych sklepów KiK, ale także do tych już istniejących. Tylko w 2024 roku zmodernizowano blisko 1/4 salonów KiK w Polsce. O przełomie w aranżacji sklepów KiK, korzyściach płynących dla klientów i ogromnej skali przedsięwzięcia rozmawiamy z dyrektorem zarządzającym – Janem Skowronem.

Nowa koncepcja aranżacyjna jest kontynuacją wcześniejszego konceptu Dynamics. Jej celem jest jeszcze lepsza ekspozycja towarów i oznakowanie stref tematycznych, tak aby były intuicyjne dla klientów i bardziej dostrzegalne po wejściu do sklepu. W odświeżonym formacie w sklepach pojawiły nowe meble, ekspozytory outfitowe, czy stojaki pozwalające na jeszcze lepszą prezentację produktów zorganizowanych w grupy asortymentowe. Rozwiązanie ma nie tylko ułatwić zakupy, ale także zainspirować klientów do tworzenia stylowych zestawów.

– Koncepcja Dynamics 2.0 to naturalny krok w naszej strategii rozwoju, która opiera się na dostosowywaniu oferty do rosnących potrzeb klientów. To priorytet, który jest zakorzeniony w naszej filozofii „Klient jest Królem”. W ciągu ostatnich lat zbudowaliśmy zaufanie Polaków, a sklepy KiK stały się miejscem, w którym klienci znajdują produkty o atrakcyjnej relacji jakości do ceny, zarówno w towarach tekstylnych, jak i tzw. non-food. Dlatego nowy format to coś więcej niż zmiana aranżacji. To inwestycja w doświadczenie klienta – od momentu wejścia do sklepu aż po finalizację zakupów. Zależało nam na zwiększeniu funkcjonalności przestrzeni, która czyni proces zakupowy jeszcze przyjemniejszym, co przekłada się na zwiększenie efektywności operacyjnej – mówi Jan Skowron, dyrektor zarządzający KiK Polska.

Modernizacja na szeroką skalę

Pierwszy sklep w standardzie Dynamics 2.0 otwarto na początku II kwartału. Niemal równocześnie rozpoczęto modernizacje istniejących salonów, aby jak najwięcej klientów mogło korzystać z udogodnień wynikających z odświeżonego formatu.

Jan Skowron, 
Dyrektor zarządzający sieci salonów KiK 
| fot. KiK

– Nowy układ przestrzenny pojawił się w kwietniu ubiegłego roku we wszystkich nowo otwartych sklepach, a za sprawą przeprowadzanych modernizacji także w starszych obiektach. Przebudowanie już istniejących sklepów jest częścią naszej strategii, której celem jest umocnienie pozycji KiK. Polska jest jednym z kluczowych rynków dla KiK, dlatego inwestujemy w nowoczesne rozwiązania również w zakresie prezentacji wizualnej produktów, które poprawiają funkcjonalność naszych sklepów. Działamy dynamicznie – zaledwie w 7 miesięcy zmodernizowaliśmy ponad 100 sklepów KiK. Prace remontowe były przeprowadzone z najwyższą starannością, aby zminimalizować wszelkie niedogodności dla klientów, co wymagało dobrej organizacji. Kolejne przebudowy przed nami, tak aby dostosować nasze salony sprzedaży do nowych standardów. Łącznie w ramach projektu zmodernizujemy 132 sklepy – to duże przedsięwzięcie patrząc nie tylko przez pryzmat wartości inwestycji, która wynosi 3 mln €, ale także z perspektywy 13 lat obecności KiK na polskim rynku – podkreśla Jan Skowron.

Dynamics 2.0 to obok uruchomienia sklepu internetowego czy wprowadzenia programu lojalnościowego ważny etap w 13-letniej historii umacniania pozycji na polskim rynku. Nowy układ przestrzenny salonów sprzedaży to inwestycja w komfort klientów i inny wymiar doświadczeń zakupowych. Prace modernizacyjne będą kontynuowane również w 2025 roku. Równolegle sieć stawia na działania ekspansyjne – w połowie lutego planowane jest otwarcie nowego sklepu w Mrągowie, a kolejne lokalizacje są już w przygotowaniu.