Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, rozpoczęła współpracę z EG Italia, należącą do EG Group – operatorem stacji ESSO we Włoszech. EG Group to angielska sieć detaliczna, która zarządza ponad 6 300 lokalizacjami – między innymi stacjami paliw i fast foodami w 10 krajach w Europie, USA i Australii. Obecnie na stacjach ESSO obsługiwanych przez EG Italia dostępnych jest 150 urządzeń Paczkomat®, a na całym terenie Włoch InPost posiada sieć 6 000 punktów odbioru i nadania.
– Sieć InPost we Włoszech systematycznie się rozwija, między innymi dzięki współpracy z wiodącymi partnerami – takimi jak EG Italy. Na stacjach benzynowych ESSO nasi klienci mogą odbierać i nadawać przesyłki, jednocześnie korzystając z oferty tych placówek – dzięki czemu oszczędzają czas. Chcemy zapewniać konsumentom maksymalny komfort odbioru zakupów online – unikając oczekiwania na kuriera lub w kolejce na poczcie. Urządzenia Paczkomat® InPost na stacjach benzynowych działają 24 godziny na dobę – 7 dni w tygodniu, są oświetlone i monitorowane, aby zapewnić wygodę i bezpieczeństwo użytkownikom – podkreśla Nicola D’Elia, dyrektor zarządzający InPost na Europę Południową.
Agregując dane z 10 największych włoskich miast, InPost dociera do 65% populacji: ponad 5,5 miliona Włochów mieszkających w Rzymie, Mediolanie, Neapolu, Turynie, Palermo, Genui, Bolonii, Florencji, Bari i Katanii, mieszka 5 minut od punktu InPost.
InPost uruchomił też nowe połączenie, dzięki któremu klienci w Hiszpanii i we Włoszech mogą nadawać oraz odbierać międzykrajowe przesyłki. Obecnie usługa dostępna jest dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów prywatnych. Tym samym powstał nowy, międzynarodowy szlak – umożliwiający wysyłkę między siecią ponad 6 000 punktów w Hiszpanii i ponad 5 000 we Włoszech. Usługa crossborder jest również dostępna między Francją a Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu.
Grupa InPost jest obecna w 9 krajach, w których dysponuje ponad 60 000 punktów odbioru i nadania. W 2023 roku dostarczyła 892,1 mln przesyłek, o 20% więcej niż rok wcześniej. W Polsce wolumen przesyłek wyniósł 589,5 mln przesyłek (+16%). Na rynkach międzynarodowych wolumen wyniósł 302,6 mln sztuk (+28%), w tym Mondial Relay dostarczył 239,9 mln przesyłek (+13%). W Wielkiej Brytanii, drugim co do wielkości międzynarodowym rynku, InPost dostarczył 46,5 mln paczek – co oznacza wzrost o blisko 127% r/r.
O InPost
InPost (AEX: INPST) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Sieć autorskich maszyn Paczkomat® InPost to największy i najwygodniejszy w Europie zautomatyzowany system odbioru i doręczania paczek, obejmujący łącznie 67 centrów logistycznych, ponad 35 tysięcy nowoczesnych urządzeń i 30 tysiące punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40 000 e-sprzedawców. Tylko w roku 2023 firma w ramach usług kurierskich i do urządzeń Paczkomat® obsłużyła 892,1 milionów przesyłek.
InPost podbija także inne europejskie rynki. W 2021 r. InPost przejął za 513 mln euro francuskiego giganta logistycznego Mondial Relay, co stanowiło największą polską prywatną inwestycję zagraniczną. Wejście spółki na giełdę EURONEXT-Amsterdam w 2021 r. było największym debiutem europejskiej spółki technologicznej w historii kontynentu. W lipcu 2023 r. InPost nabył za 49,3 mln funtów 30% udziału i praw głosów w Menzies Distribution Group Limited, zyskując jako partnera wiodącą firmę logistyczną operującą na rynkach Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia ESG Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.
Więcej informacji na: www.inpost.pl
O EG Group
EG Group jest jednym z wiodących, niezależnych sprzedawców detalicznych na świecie, prowadzącym ponad 6300 placówek w Wielkiej Brytanii, Europie, Australii i USA. W ciągu ostatnich 20 lat Grupa opracowała innowacyjny model handlu detalicznego poprzez partnerstwo z markami, takimi jak Esso, BP, Shell, Spar, Carrefour, Burger King, Starbucks czy KFC.
W 2018 r. Grupa EG weszła na rynek włoski, przejmując około 1200 stacji paliw Esso Italiana, w celu wdrożenia tego samego modelu biznesowego, który okazał się sukcesem w innych krajach. Misją EG Italy jest zapewnienie klientom najlepszego w swojej klasie doświadczenia, udostępniając ofertę najwyższej jakości paliwa i cateringu, która przekracza oczekiwania konsumentów.
Więcej informacji na: www.eg.group