Owen Wilson pierwszym ambasadorem Wolt. Czy aktor polubi schabowe i pierogi?

Wolt po raz pierwszy angażuje ambasadora marki. Został nim Owen Wilson – amerykański aktor znany z takich produkcji jak „Loki”, „O północy w Paryżu” czy „Genialny klan”. Kampania z jego udziałem startuje w 25 krajach, a jej pierwszym rozdziałem jest promocja Wolt+, subskrypcji dzięki której użytkownicy zyskują darmową dostawę oraz dodatkowe zniżki z lokalnych restauracji i sklepów.

Współpraca z Owenem Wilsonem otwiera nowy etap w komunikacji marki. Wolt rozwija się w stronę usług lifestyle’owych – staje się aplikacją, która towarzyszy użytkownikom nie tylko przy zamawianiu jedzenia, ale też w wielu codziennych sytuacjach. Platforma coraz silniej zaznacza swoją obecność w segmencie zakupów z szybką dostawą. W 2024 roku osiągnęła globalnie ponad 100 milionów zamówień detalicznych, a retail odpowiada już za ponad jedną piątą sprzedaży firmy. Również na polskim rynku Wolt odgrywa istotną rolę – jak wynika z danych Spicy Mobile, jest czwartą najpopularniejszą aplikację q-commerce w kraju.

Naszym celem jest jak najlepiej odpowiadać na codzienne potrzeby użytkowników – od szybkich zakupów ad hoc, po większe zamówienia czy prezenty na wyjątkowe okazje. Dlatego poszerzamy ofertę i nawiązujemy partnerstwa, które realnie się opłacają – jak te z Revolutem czy T-Mobile, dzięki którym coraz więcej osób może korzystać z Wolt+ bez dodatkowych kosztów. Chcemy, by wygodne zakupy z dostawą w kilkadziesiąt minut były dostępne dla jak najszerszego grona użytkowników – podkreśla Agata Polityło, General Manager w Wolt Polska.

Wolt+ to miesięczna subskrypcja, w której użytkownicy zyskują darmową dostawę, dodatkowe zniżki i oferty specjalne z lokalnych restauracji i sklepów. Program ma już ponad milion członków, a od 2021 roku pozwolił im zaoszczędzić łącznie ponad 200 milionów euro. Koszt zakupu subskrypcji najczęściej zwraca się już po trzech zamówieniach.

I to właśnie Wolt+ stał się pierwszym rozdziałem we współpracy marki z Owenem Wilsonem. Kampania obejmuje 25 rynków i została zaplanowana jako wieloetapowe działanie digitalowe z elementami dostosowanymi lokalnie. Centralnym punktem jest 45-sekundowy spot z udziałem Owena Wilsona. Aktor wnosi do kampanii charakterystyczny dystans, wigor i humor, które dobrze oddają ton komunikacji marki.  Jej celem jest pokazanie Wolta jako praktycznego i prostego rozwiązania na codzienne potrzeby. W kolejnych miesiącach kampania będzie rozwijana o nowe wątki.

Nie musiałem się za bardzo wczuwać w tę rolę. Gdy w najmniej odpowiednim momencie kończą ci się przekąski, Wolt to aplikacja, po którą sięgasz w pierwszej kolejności. Naprawdę upraszcza życie. Kolacja? Załatwione. Zakupy? Prościzna. Znowu zapomniałeś pasty do zębów? Spokojnie, też ogarną. Wolt+ sprawia, że codzienne sprawy są dużo mniej skomplikowane –  komentuje Owen Wilson.

Ta kampania zaczyna się od Wolt+, ale nasza współpraca z Owenem wykracza poza jeden produkt. Chodzi o to, żeby opowiedzieć szerszą historię o tym, jak Wolt wpisuje się w codzienne życie ludzi – od jedzenia i zakupów spożywczych po wiele innych rzeczy – w sposób, który jest przydatny, osobisty i wyraźnie lokalny – mówi Fredrik Lucander, wiceprezes ds. wzrostu, marki i reklamy w Wolt.

Platforma do zamawiania jedzenia i zakupów z szybką dostawą Wolt została założona w 2014 roku, a w 2022 roku połączyła siły z amerykańską firmą DoorDash. Obecnie działa w 27 krajach na świecie.