Nuda? Nie, klasyka!

O wyższości białej zastawy stołowej słów kilkaWybór zastawy stołowej jest dziś w sklepach tak duży, że klasyczna, biała porcelana zeszła na dalszy plan. Jednak nie bez powodu uznaje się ją za ponadczasową. Sprawdźcie, dlaczego warto postawić na klasykę w najlepszym wydaniu!

Kolorowe, z wzorami, ręcznie malowane, z różnych materiałów, o nietypowych kształtach, a nawet fakturze – zestawy talerzy i misek są dziś dostępne chyba w każdej opcji, jaką można sobie wyobrazić. Zdjęcia pięknie podanych potraw z Instagrama czy Pinteresta też działają na wyobraźnię.

Duży wybór oznacza, że każdy może wybrać to, co sobie wymarzy. Jednak wcale to nie ułatwia sprawy. Podobnie wygląda kwestia czerpania inspiracji z Internetu. Na przykład talerze w kształcie liści kapusty czy w chłodnym odcieniu błękitu mogą nam się bardzo podobać na zdjęciu, ale istnieje ryzyko, że po zakupie szybko nam się opatrzą albo jedzenie na nich podane nie będzie wyglądać apetycznie. Może się też okazać, że tych pięknych misek z ręcznie wymalowanymi wzorami nie można myć w zmywarce i ostatecznie skończą jako „awaryjne” naczynia, z których będziemy rzadko korzystać, a przecież nie o to chodzi… – zauważa dekoratorka związana z siecią KiK i dodaje: jeśli szukamy zastawy, która szybko się nie znudzi i będzie estetyczną oprawą dla dań albo mamy po prostu ograniczony budżet i nie wiemy, na co się zdecydować, rozważmy absolutną klasykę – białą porcelanę.

Klasyka zawsze się obroni

Biała porcelana niejedno ma imię i może pozytywnie zaskoczyć nawet osoby nieprzekonane.

– Oprócz tradycyjnych, okrągłych talerzy spotkamy także te w wersji kwadratowej czy owalnej. Dodatkowo klasyka nie zawsze równa się czysta biel. Naczynia występują w jasnej palecie barw – są kremowe, beżowe, czasem ozdobione barwną lamówką albo nakrapiane niczym przepiórcze jajo. Zainteresowaniem cieszą się także komplety w stylu rustykalnym – z drobnym kwiatowym wzorkiem albo wytłoczeniem. Z pewnością nie można powiedzieć o klasycznej zastawie, że jest nudna. Każdy znajdzie coś dla siebie – mówi dekoratorka marki KiK i dodaje: Ma także inne zalety – najłatwiej wymienić je w punktach.

Uniwersalność

Klasyczna zastawa pasuje do niemalże każdego koloru, co ma duże znaczenie w przypadku dekorowania stołu na różne okazje. Klasyczne naczynia będą kontrastowały z bordowymi, bożonarodzeniowymi obrusami, czy złotymi bieżnikami, ale także stworzą spójną dekorację stołu wielkanocnego, łącząc się z jasnozielonymi serwetkami czy wiklinowymi podkładkami w klimacie boho.

Na różne okazje

Dobrze łączy się z różnymi dodatkami i dekoracjami, dzięki czemu z łatwością uzyskamy zarówno tradycyjnie przystrojony stół, jak i ten na specjalne uroczystości – święta, niedzielny obiad, garden party. Klasyczny serwis obiadowy warto potraktować jako bazę, którą uzupełnimy innymi elementami – np. świecznikami w klimacie glamour, złotymi sztućcami czy butelkami wypełnionymi polnymi kwiatami, tak aby uzyskać pożądany efekt.

Podkreśla walory serwowanych dań 

Biały serwis nie zniekształca kolorów, ani się z nimi nie gryzie, dając gwarancję że każde zaserwowane danie – od mięs po kolorowe słodkości – będzie się prezentowało apetycznie. To między innymi dlatego na zdjęciach z oficjalnych uroczystości w pałacach prezydenckich czy królewskich widzimy klasyczną, elegancką zastawę.

Uniwersalność, elegancja i niska cena – tak można podsumować klasyczną, białą zastawę stołową. Te cechy sprawiają, że wybierając serwis obiadowy, warto zwrócić uwagę na tę propozycję. Szczególnie jeśli chcemy wybrać komplet, który będzie służył przez lata, nie tracąc swojej aktualności.

KiK Textil Sp. z o.o.

ul. Legnicka 21a

53-671 Wrocław

Telefon: + 48 (0) 71 377 44 00

Fax: + 48 (0) 71 377 44 01

E-Mail: info.pl@kik-textilien.com

www.kik.pl

KiK Textil Sp. z o.o. to firma działająca na rynku od 1994 roku. Na przestrzeni lat osiągnęła status jednej z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Kolebką sieci są Niemcy, ale jej koncept przyjął się już także na terenie Polski, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Chorwacji i Włoch. Aktualnie pod szyldem KiK działa ponad 4 000 sklepów, w tym ponad 430 w Polsce. Misją KiK jest oferowanie produktów modnych i uniwersalnych w dobrej jakości, ale niskiej cenie. Poza szerokim wyborem tekstyliów dla kobiet, mężczyzn i dzieci w asortymencie KiK można znaleźć także dodatki do aranżacji wnętrz, akcesoria dla zwierząt i małe AGD.