Nowy sojusz – CEVA Logistics, ENGIE i SANEF razem na rzecz dekarbonizacji transportu drogowego w Europie

– European Clean Transport Network Alliance (ECTN Alliance) łączy najlepszych w swojej klasie ekspertów w dziedzinie logistyki, transportu i energii w celu przyspieszenia dekarbonizacji transportu ciężarowego na długich dystansach w Europie.

– Celem ECTN Alliance jest rozwój wyjątkowej sieci terminali dla samochodów ciężarowych, strategicznie zlokalizowanych na europejskich autostradach i wyposażonych w ładowarki elektryczne dużej mocy oraz pompy do biogazu i zielonego wodoru.

– Po uruchomieniu operacyjnym, rozwiązanie ECTN rozwiąże problemy z pojemnością akumulatorów i znacznie poprawi warunki pracy kierowców ciężarówek, umożliwiając im pokonywanie krótszych dystansów.

– SANEF rozpocznie pierwsze testy na autostradach w 2023 r.

(Warszawa, 17.03.2023)Trzy wiodące firmy – CEVA Logistics, ENGIE i SANEF, łączą siły w walce ze zmianami klimatu i powołują nowy sojusz – European Clean Transport Network Alliance (ECTN Alliance). Celem przygotowanego już wspólnie konkretnego rozwiązania jest dekarbonizacja drogowego transportu towarów.

ECTN Alliance, w oparciu o wiedzę i doświadczenie swoich członków założycieli – CEVA Logistics, ENGIE i SANEF – planuje budowę i obsługę sieci terminali dla samochodów ciężarowych, z niskoemisyjnymi rozwiązaniami energetycznymi do transportu towarów na autostradach w Europie. Przełomowy system zostanie dostosowany do ograniczonego zasięgu ciężarówek elektrycznych i wymagań dotyczących ich ładowania.

W przyszłości sieć terminali ma być dostępna dla wszystkich załadowców i przewoźników, zapewniając im prosty dostęp do niskoemisyjnych rozwiązań w zakresie biogazu, wodoru i energii elektrycznej, służących do ładowania i tankowania ciężarówek. Zlokalizowana strategicznie na autostradach sieć obejmować będzie też specjalne rozwiązanie informatyczne, umożliwiające firmom transportowym planowanie tras i harmonogramów załadunków w najszybszy i najbardziej efektywny sposób pod względem emisji CO2.

Celem projektu jest również poprawa warunków pracy kierowców długodystansowych samochodów ciężarowych. Będą oni mogli przebywać bliżej swoich miejsc zamieszkania, co ułatwi im możliwość wymiany naczepy w każdym terminalu przed powrotnym kursem. Rozwiązanie ECTN zwiększy więc atrakcyjność pracy w branży transportu drogowego i pomoże złagodzić skutki europejskiego kryzysu związanego z brakiem kierowców.

W 2023 r. sojusz przeprowadzi projekt pilotażowy we Francji, na trasie między Lille a Avignon, aby pokazać wykonalność koncepcji przed wdrożeniem na skalę europejską.

Zaplanowany na dwa lata projekt pilotażowy (proof of concept), który rozpocznie się w 2023 r., ma pokazać w jaki sposób model ECTN wpłynie na długodystansowe przewozy drogowe. Dedykowana flota 20 niskoemisyjnych ciągników siodłowych (napędzanych biogazem, energią elektryczną lub zielonym wodorem) będzie codziennie transportować 20 naczep pomiędzy północną a południowo-wschodnią częścią Francji, przeładowując i zmieniając je w pięciu miejscach testowych zlokalizowanych w oddziałach CEVA Logistics.

Lokalni przewoźnicy będą realizować transporty przed i po przewozie do i z miejsc testowych. Oczekuje się, że projekt pilotażowy pozwoli na stworzenie bogatej bazy danych umożliwiającej dokładne zrozumienie niskoemisyjnego wykorzystania pojazdów ciężarowych w przewozach długodystansowych oraz możliwości dekarbonizacji drogowego transportu towarowego w Europie.

Luc Nadal, Regionalny Dyrektor Zarządzający na Europę, CEVA Logistics, mówi: Członkowie ECTN Alliance głęboko wierzą, że sojusze prywatno-publiczne mają do odegrania kluczową rolę w przyspieszeniu rozwiązań klimatycznych. Sojusz ECTN opiera się na pionierskim, holistycznym podejściu do dekarbonizacji transportu drogowego na długich dystansach. Jesteśmy dumni, że możemy rozpocząć tę śmiałą inicjatywę z najlepszymi w swojej klasie firmami, których połączone doświadczenie przyczyni się do sukcesu projektu„.

W przypadku pytań prosimy o kontakt:

ceva@prlogistics.pl

O CEVA Logistics

CEVA Logistics, światowy lider logistyki 3PL, dostarcza rozwiązania dla globalnego łańcucha dostaw, łącząc ludzi, produkty i dostawców na całym świecie. Z siedzibą główną w Marsylii we Francji, CEVA Logistics świadczy szeroki wachlarz usług end-to-end dostosowanych do potrzeb klienta, zarówno w zakresie logistyki kontraktowej jak i zarządzania frachtem w 170 krajach na świecie, dzięki ok. 110 000 pracowników w ponad 1 300 lokalizacjach. Z przychodami pro forma 2021 na poziomie 17 mld USD, CEVA Logistics jest częścią CMA CGM Group, globalnego gracza w zakresie rozwiązań morskich, lądowych, powietrznych i logistycznych.

Więcej informacji na: www.cevalogistics.com

O ENGIE

ENGIE jest światowym wzorem w dziedzinie energii i usług niskoemisyjnych. Wraz z 96 000 pracowników, a także klientami, partnerami i interesariuszami, Grupa angażuje się w przyspieszenie przejścia do świata neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla przez zmniejszone zużycie energii i rozwiązania bardziej przyjazne dla środowiska. Zainspirowana swoim celem („raison d’être”), ENGIE łączy wyniki ekonomiczne z pozytywnym wpływem na ludzi i planetę, w oparciu o kluczowe obszary działalności (gaz, energia odnawialna, usługi), tak aby oferować klientom konkurencyjne rozwiązania. Obrót w 2022 r.: 93,9 mld euro. Notowana na giełdach w Paryżu i Brukseli (ENGI) Grupa

jest reprezentowana w głównych indeksach finansowych (CAC 40, Euronext 100, FTSE Euro 100, MSCI Europe) i niefinansowych (DJSI World, Euronext Vigeo Eiris – Europe 120 / France 20, MSCI EMU ESG screened, MSCI EUROPE ESG Universal Select, Stoxx Europe 600 ESG-X).

O grupie SANEF

Sanef jest spółką zarządzającą autostradami, obsługującą 1 807 km sieci we Francji, głównie w Normandii, regionach Hauts-de-France i Grand-Est. Zatrudnia 2 400 pracowników i osiąga przychody w wysokości 1,707 mld euro. Sanef jest francuską filią grupy przemysłowej Abertis, światowego lidera w zarządzaniu autostradami.