Polski producent opakowań dla e-commerce, przemysłu i branży motoryzacyjnej jest o krok od debiutu na rynku NewConnect, Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie SA. Jednocześnie Spółka koncentruje się na dynamicznym rozwoju struktur sprzedażowych na 24 rynkach zagranicznych, gdzie już dzisiaj dostarczane są jej produkty. Do najważniejszych rynków eksportowych, obok krajów DACH, należą również Holandia, Francja oraz kraje Skandynawskie. Dodajmy, że w ubiegłym roku MAZOP utworzył własny dział handlowy w Niemczech.
Spółka podkreśla, że decyzja o rezygnacji ze współpracy z zewnętrznymi pośrednikami na rzecz własnego działu handlowego jest elementem długofalowej strategii mającej na celu zwiększenie marżowości oraz wzmocnienie kontroli nad procesem sprzedaży i obsługą klientów zagranicznych.
– Zdecydowaliśmy się na zmianę modelu współpracy w Niemczech, rezygnując z zewnętrznych pośredników i zatrudniając własnych handlowców. To nieoczywisty krok, który wiązał się z czasowym ograniczeniem zamówień, jednak z perspektywy długofalowej pozwoli nam przejąć pełną kontrolę nad sprzedażą. Już teraz widzimy, że nasza strategia przynosi zamierzone efekty – podkreśla Krzysztof Rusin, prezes zarządu MAZOP Group SA. – Już w 2025 roku planujemy nie tylko nadrobić lukę sprzedażową, ale też osiągnąć lepsze wyniki dzięki bezpośrednim kontraktom i wyższej marży.
W 2024 roku MAZOP Group SA. wypracował przychody na poziomie prawie 40 mln zł oraz EBITDA 2,7 mln zł. Wynik netto spółki wyniósł -0,2 mln zł, co stanowi przejściową stratę wobec blisko 1,6 mln zł zysku w 2023 roku. Debiut na rynku NewConnect ma na celu zwiększenie transparentności, wzmocnienie wiarygodności wobec partnerów oraz obecnych inwestorów spółki.
– Debiut na NewConnect traktujemy jako naturalny etap w rozwoju spółki. Przez ostatnie lata udowodniliśmy, że potrafimy skutecznie realizować strategię wzrostu, inwestować w innowacje i budować silną markę na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Wierzymy w polski rynek kapitałowy, dlatego chcemy dzielić się naszym rozwojem z inwestorami – mówi Krzysztof Rusin, prezes zarządu MAZOP Group SA.
Producent opakowań, w ramach swojej Grupy, z sukcesem rozwija również spółkę Sheep Me, która świadczy usługi fulfillmentowe dla e-commerce. W 2024 r. Sheep Me zwiększyło swoje przychody o 60 proc. do 1,7 mln zł. W planach MAZOP Group jest dalszy rozwój tego biznesu.
MAZOP Group SA. dzięki własnemu działowi projektowemu oraz R&D, nieustannie rozwija portfolio produktowe. Spółka wdrożyła m.in. kontenery paletowe łączące tekturę, drewno i wypełnienia z pianek oraz plastra miodu. Kolejnymi innowacyjnymi produktami w ofercie są Fixboxy z folią poliuretanową do zabezpieczania komponentów elektronicznych oraz Safeboxy – opakowania chroniące przed kradzieżą w trakcie transportu. Dużą popularnością cieszą się nowe Rollbox Pro czyli wzmocniona i ulepszona wersja klasycznej owijki do książek Rollbox. Specjalne owijki z podwójnym zamknięciem na pasek klejowy i wzmocnionymi krawędziami osiągnęły już w 1 roku od wprowadzenia do oferty sprzedaż: 1,86 mln szt. w 2024 r. Spółka rozwija też wypełnienia z papierowego plastra miodu jako ekologiczną alternatywę dla pianek, produkt ten znany obecnie głównie w branży meblarskiej zdobywa coraz większą popularność również w przemyśle i automotive.
O Spółce:
MAZOP Group SA. to polski producent opakowań z siedzibą w podwarszawskim Brwinowie. Spółka powstała w 2013 r. i od tego czasu sukcesywnie podbija rynek opakowań dla e-commerce i przemysłu. Dzięki innowacyjnym technologiom produkcji oferuje szeroki przekrój opakowań dopasowanych do potrzeb sektora MŚP i dużych odbiorców, w dodatku nieinwazyjnych dla środowiska. Do przykładowych należą Fixbox, SendBox, RollBox, tekturowe koperty czy kontenery z ciężkich tektur. MAZOP posiada unikalny w skali europejskiej szeroki asortyment łącząc w jednym miejscu zarówno produkcję opakowań z wykorzystaniem różnych materiałów, w tym tektury falistej, tektury falistej, pianek PE, folii i papierowego plastra miodu. Dzięki własnemu parkowi maszynowemu MAZOP Group S.A. jest w stanie wyprodukować do 72 mln opakowań rocznie. Ponad połowa przychodów firmy pochodzi z eksportu.