Przed sezonem wakacyjnym do portów lotniczych na Okęciu, Wrocławiu, Katowicach i Poznaniu dołączają trzy kolejne lokalizacje
Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, rozszerza liczbę portów oferujących unikatową usługę wysyłki przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa. Urządzenia InPost były dostępne na czterech lotniskach, a od lipca pasażerowie odlatujący z Modlina, Radomia i Zielonej Góry też mogą korzystać z wysyłki przedmiotów za pomocą maszyny Paczkomat® InPost.
– Innowacyjne rozwiązania InPost, które mają na celu ułatwianie życia klientom w codziennych sytuacjach, trafiły na kolejne lotniska. Coraz więcej pasażerów wybiera nasze rozwiązanie, aby uniknąć konieczności wyrzucenia wartościowych przedmiotów, które zostały zakwestionowane podczas kontroli bezpieczeństwa. Klienci oczekują, że maszyny Paczkomat® będą dostępne jako standard w każdym porcie lotniczym, ponieważ umożliwiają proste, szybkie i wygodne nadawanie przesyłek bezpośrednio z terminala, z którego rozpoczynamy naszą podróż – podkreślił Waldemar Brzoska, dyrektor biura ekspansji InPost.
Przedmiot, który zostanie zakwestionowany podczas kontroli bezpieczeństwa, a jego właściciel zdecyduje się na usługę Paczkomat®, należy umieścić w worku strunowym i odpowiednio okleić. Następnie pasażer w przygotowanym do tego miejscu będzie mógł zapakować przedmiot w karton o odpowiednim wymiarze i umieścić go w skrytce urządzenia Paczkomat®. Przesyłkę nadaje się przez aplikację InPost Mobile. Paczkomat® na lotnisku umożliwia wysyłkę krajową do innego urządzenia InPost lub kurierem pod wskazany adres.
– Do tej pory nasi pasażerowie nie mieli specjalnie wyjścia. Jeśli okazało się, że np. flakon perfum, który chcą wziąć na pokład jest za duży, zazwyczaj lądował on w koszu lub był przekazywany osobie trzeciej, która nie była podróżnym. Na lotnisku Warszawa-Modlin bonusem będzie brak konieczności wykupywania dodatkowej usługi Fast Track (pozwalającej uniknąć kolejek do kontroli). To oznacza oszczędności i wygodę dla pasażerów – mówi Agnieszka Chęcińska, marketing menedżer Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin. Jednocześnie uruchomiony zostanie drugi Paczkomat®, usytuowany na parkingu 1 vis-à-vis terminala – dodaje.
– To innowacyjne rozwiązanie InPost na Lotnisku Chopina w Warszawie spotkało się z pozytywnym przyjęciem przez pasażerów. Cieszy nas, że od teraz także pasażerowie odlatujący z naszych lotnisk w Radomiu i Zielonej Górze będą mogli skorzystać z tej usługi. Jesteśmy przekonani, że sukcesywnie będzie pojawiać też na wszystkich polskich lotniskach, ułatwiając podróże pasażerom i zapewniając im najwyższy standard obsługi – mówi rzecznik PPL Anna Dermont.
O InPost
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Grupa InPost na koniec 2023 roku dysponowała ponad 66 000 punktów out-of-home, w tym ponad 35 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i ponad 31 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.
Więcej informacji na: www.inpost.pl