Świętując 50. urodziny, Mercure rozszerza swoje portfolio urzekających hoteli na nowe rynki, planując debiut w Albanii. Uwielbiana marka grupy Accor, światowego lidera branży hotelarskiej, jest znana z doskonałego łączenia międzynarodowych standardów z lokalnym urokiem poprzez celebrację miejscowej kultury, historii i tradycji. Nowo wybudowany 4-gwiazdkowy hotel Mercure Tirana będzie drugim obiektem globalnej sieci w kraju, wprowadzając zupełnie nową jakość na lokalny rynek hotelarski. Goście mogą spodziewać się ponadczasowej elegancji, ekskluzywnego komfortu i lokalnych smaków, które wzbogacą doświadczenia turystów odwiedzających stolicę kraju.
Albania staje się jedną z coraz popularniejszych destynacji turystycznych w Europie w ostatnich latach. W 2023 roku kraj odwiedziło ponad 8,3 miliona turystów, co czyni ten rok jednym z najlepszych na lokalnym rynku turystycznym. Mając na uwadze rosnący potencjał kraju, Accor kontynuuje ekspansję europejskiego portfolio, planując otwarcie nowego hotelu na początku 2024 roku.
Mercure Tirana będzie jednym z pierwszy hoteli otwartych podczas ogólnoświatowych obchodów 50. urodzin marki. Nowo wybudowany obiekt znajdzie się w fascynującym kompleksie, dogodnie usytuowanym przy jednej z głównych arterii miasta, łączącej stolicę Albanii z głównym miastem przybrzeżnym, Durrës. W 64 nowoczesnych i komfortowych pokojach oraz wnętrzach inspirowanych lokalną kulturą i tradycją, goście będą mogli zanurzyć się w prawdziwie albańskich klimatach i spędzić czas jak miejscowi. W ofercie nowo hotelu nie zabranie restauracji, baru i basenu oraz przestrzeni biznesowej. Dzięki dogodnej destynacji i przywiązaniu do lokalności, Mercure Tirana będzie doskonałym początkiem odkrywania uroków Albanii.
– Nie mogę się doczekać, by przywitać gości w naszym pierwszym hotelu Mercure w Albanii, świętując wyjątkową okazję. To nasza duma, że dołączamy do tego specjalnego jubileuszu, wchodząc na rynek hotelarski w Albanii od przyszłego roku, umożliwiając turystom z całej Europy i reszty świata zagłębienie się w piękno lokalnej tradycji, kultury i historii naszego regionu. Jesteśmy pewni, że Mercure Tirana przyniesie nową jakość na turystyczną mapę w Albanii i zapewni niezapomniane doświadczenia dla naszych gości – powiedział Bulent Suzer, Mercure Tirana General Manager.
Pierwszy hotel marki w Tiranie to kolejny krok w rozbudowie portfolio hoteli w regionie Bałkan, obejmujące obiekty w Belgradzie (Serbia), Prisztinie (Kosowo) i Tetowie (Macedonia Północna), z ambitnymi planami rozwoju w najbliższy latach. Inwestorem Mercure Tirana jest albańska firma Tirana Entry Business Center LCC.
– Współpraca ze światowym liderem w branży hotelarskiej, to kamień milowy dla naszej firmy. Albania to prawdziwy klejnot turystyczny, zyskujący coraz większe uznanie wśród międzynarodowych turystów. Jesteśmy podekscytowani, że możemy zaoferować każdemu odwiedzającemu Tiranę niezwykłe doświadczenie w pierwszym hotelu Mercure, który z pewnością zdobędzie serca wszystkich – dodaje Fabiola Luli, Dyrektor Tirana Entry Business Center LCC.
O Accor
Accor to wiodąca na świecie grupa hotelarska oferująca usługi w ponad 110 krajach w 5 500 obiektach, 10 000 lokalach gastronomicznych, ośrodkach wellness i elastycznych miejscach pracy. Grupa posiada jeden z najbardziej zróżnicowanych ekosystemów hotelarskich w branży, obejmujący ponad 40 marek hotelowych, od luksusowych po ekonomiczne, a także Lifestyle wraz z Ennismore. Accor jest zaangażowany w podejmowanie pozytywnych działań w zakresie etyki i uczciwości biznesowej, odpowiedzialnej turystyki, zrównoważonego rozwoju, działań na rzecz społeczności lokalnej oraz różnorodności i integracji. Założona w 1967 roku spółka Accor SA ma siedzibę we Francji i jest notowana na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym (Ticker: ACCYY) w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.group.accor.com lub śledząc na Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram i TikTok.