Przedmiotem 12. edycji ogólnopolskiego badania konsumenckiego „NAJLEPSZY PRODUKT – Wybór Konsumentów” było 250 nowości spożywczych, kosmetycznych i chemicznych, zaklasyfikowanych do 45 różnych kategorii. Zwycięzców wybrali konsumenci ankietowani przez Instytut GfK Polonia. Wśród najbardziej udanych premier rynkowych nie zabrakło nowości od marki Almette – nagrodę w kategorii „Produkty śniadaniowe” zdobyła linia trzech serków wiejskich.
O wyborze laureatów w poszczególnych kategoriach badania decyduje reprezentatywna próba tysiąca dorosłych respondentów, którzy podejmują decyzje o zakupach dla swojego gospodarstwa domowego oraz regularnie korzystają z objętych badaniem grup produktów. W tym roku docenili oni linię serków wiejskich Almette, którą tworzą trzy unikalne warianty. Konsumenci mogą sięgnąć po serek wiejski z dodatkiem sera ricotta o charakterystycznej słodkawej nucie, z dodatkiem jedynego w swoim rodzaju śmietankowego serka Almette lub z dodatkiem lekko kwaśnego naturalnego jogurtu typu islandzkiego skyr, który ma wysoką zawartość białka i 0% tłuszczu.
„Cieszymy się, że w bieżącej edycji badania nasza nowość – Almette serek wiejski – została doceniona przez konsumentów i zdobyła medal w kategorii „Produkty śniadaniowe”. To dla nas bardzo dobra wiadomość ze względu na to, że ocenie podlegało aż 250 nowości w ramach 45 kategorii, a zatem jeszcze więcej niż w roku ubiegłym. Konkurencja rośnie, ale my również nie spoczywamy na laurach i dbamy, by regularnie zaskakiwać nowymi rozwiązaniami – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. „Każdy serek charakteryzuje się nie tylko odmiennym smakiem, ale także innym stopniem gęstości. Pomysł wprowadzenia skali gęstości widocznej na wieczku, od 1 do 3, gdzie 3 oznacza serek najbardziej gęsty, w naszych badaniach fokusowych został bardzo wysoko oceniony przez konsumentów. Ponadto nowoczesny design z finezyjną falką podkreśla przyjemność jedzenia, a odmienna kolorystyka ułatwia zapamiętanie preferowanego wariantu. Mamy świadomość, że konsumenci mają duże zaufanie do znaku „NAJLEPSZY PRODUKT”, a zamieszczenie logotypu „NAJLEPSZY PRODUKT – Wybór Konsumentów” na opakowaniu zachęca do wyboru i zakupu tak oznaczonego produktu. Zaplanowaliśmy już wykorzystanie potencjału tego znaku, aby jeszcze zwiększyć sprzedaż nagrodzonej nowości” – podsumowuje Wyrzykiewicz.