Lidl Polska i Grupa MTP kolejny raz stawiają na polskie wino

Historyczny pawilon, tysiące gości oraz nowości z polskich winnic. Tak zapowiada się tegoroczna edycja Targów WINO. Wydarzenie z sukcesem łączy degustacje dla gości indywidualnych z biznesowym charakterem, niezbędnym na tak perspektywicznym rynku winiarskim. Kolejny raz Parterem Strategicznym targów został Lidl Polska z marką Winnica Lidla.

Polskie winiarstwo rozwija się w imponującym tempie – według najnowszych danych Krajowego Ośrodka Wspierania Rolnictwa, w Polsce zarejestrowanych jest 665 winnic, w tym 504 zadeklarowało produkcję wina w sezonie 2024/2025. Niewątpliwy jest także ogromny postęp w jakości polskich win. Producenci chętniej inwestują w nowoczesne technologie czy czerpią wiedzę i inspirację z zagranicznych doświadczeń.

Te rozwojowa sytuacja w branży winiarskiej ma realną szansę przełożyć się nie tylko na rekordową frekwencję tegorocznych targów WINO, ale już znalazła odzwierciedlenie w nadesłanych do konkursu WINOPL trunkach. W tym roku po raz pierwszy rozszerzył on swoją formułę o kategorię polskich win owocowych pod nazwą OWOWINO. Pomimo kwietniowych przymrozków, które były sporym wyzwaniem dla wielu winnic, do konkursów nadesłano ponad 500 win. Najlepsze wina, oceniane przez najznamienitszych sommelierów, zostaną zaprezentowane publiczności w trakcie targów.

Wyjątkowe partnerstwo z Lidl Polska

Lidl Polska od lat dostrzega ogromny potencjał polskiego winiarstwa i aktywnie wspiera rozwój kultury wina w Polsce. Naturalnym etapem współpracy sieci z Grupą MTP jest Partnerstwo Strategiczne przy Targach Polskich Win i Winnic WINO. To już druga edycja wydarzenia, którą została objęta takim wyróżnieniem. MTP, organizator targów WINO podkreśla wagę tego partnerstwa dla całej branży.

Targi WINO od lat zajmują szczególne miejsce w kalendarzu wydarzeń Grupy MTP. Dostrzegamy potencjał polskiego winiarstwa i jego unikatową rolę w promowaniu regionów, dlatego z entuzjazmem wspieramy dalszy rozwój branży i lokalnych produktów. Partnerstwo Strategiczne Lidl Polska nie jest tu przypadkowe. Zaangażowanie sieci otwiera nowe możliwości dla rodzimych winiarzy i pozwala im dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców. Cieszymy się, że wspólnie możemy promować wysokiej jakości polskie wina i przyczyniać się do ich popularyzacji.komentuje Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP.

Lidl Polska jako Partner przygotuje specjalną strefę spotkań dla polskich producentów wina, zaangażuje się w program merytoryczny, a także ufunduje nagrody w Konkursie WINOPL – wydarzeniu towarzyszącym Targom Polskich Win i Winnic WINO. Pierwszy etap konkursu odbył się w połowie lutego – przez dwa dni znakomici polscy sommelierzy oceniali nadesłane przez lokalne winnice trunki. Najlepsze i wyróżnione wina zostały zakwalifikowane do drugiego etapu konkursu. W jury konkursowym zasiądą m.in. przedstawiciele i eksperci Lidl Polska i to oni wybiorą najciekawsze wina. Producenci wyróżnionych trunków mają szansę na kontrakt z siecią o wartości 10 000 zł na dostawę wina.

Zdobywcy kontraktu ogłoszeni zostaną w pierwszym dniu targów WINO.

Lidl Polska od lat angażuje się we wspieranie i promocję polskich, lokalnych dostawców. Stale rozbudowujemy dostępną w sklepach naszej sieci ofertę win z rodzimych winnic, doceniając ich jakość i unikatowy charakter. To właśnie odwoływanie się polskich winiarzy do natury, lokalnych tradycji i inspiracji czynią ich produkty wyjątkowe, co doceniają nasi klienci. Chcemy kontynuować współpracę z polskimi winnicami.  Cieszę się, że już po raz drugi mamy przyjemność objąć partnerstwem strategicznym Targi Polskich Win i Winnic WINO oraz ufundować nagrodę w Konkursie Win Polskich WINOPL2025. podkreśla Wojciech Grohn, Członek Zarządu Lidl Polska.

Targi Polskich Win i Winnic WINO, odbędą się w dniach 20-22 marca 2025, w historycznym pawilonie nr 4, który w tym roku poddany został rewitalizacji i powita gości industrialnym charakterem. Wśród wystawców nie zabraknie dostawców innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wspierających produkcję wina. Niemal czterokrotnie większa przestrzeń wystawiennicza pozwoli na uzupełnienie oferty ekspozycji. Z kolei stoiska poświęcone enoturystyce zaprezentują piękno poszczególnych regionów naszego kraju. W cenie biletów można próbować niemal każdego wina ze wszystkich zakątków naszego kraju.

Więcej informacji: www.targiwino.pl