Niezależna jednostka TÜV Nord Polska przyznała certyfikat producentom wyrobów z kurczaka i indyka, które Kaufland oferuje w ramach marek własnych. Kontroli podlegały nie tylko jakość produktów, ale także cały proces produkcyjny. Podczas audytu sprawdzano m.in. czy produkcja odbywa się zgodnie ze specyfikacją dotyczącą receptury produktów, proporcji czy sposobu pakowania. W związku z pozytywnym wynikiem procesu certyfikacji Kaufland jest pierwszą siecią handlową w Polsce, która może oznaczać opakowania swoich produktów mięsnych znakiem TÜV Nord Polska.
TÜV Nord Polska to Jednostka Certyfikująca wiodącej grupy w dziedzinie usług certyfikujących, audytowych, inspekcyjnych i szkoleniowych. Certyfikaty TÜV Nord Polska przyznawane są zakładom spełniającym określone wymaganiami standardy i dbającym o jakość swoich produktów. Firma dostaje takie wyróżnienie tylko wtedy, gdy przeprowadzony audyt wyrobu i procesu produkcyjnego potwierdzi zgodność z określonymi w programie wymaganiami dotyczącymi jakości i bezpieczeństwa żywności. Podczas dwuetapowej kontroli specjalistów sieci Kaufland i — niezależnie — Audytorów TÜV Nord Polska weryfikacją objęto dokumentację wskazanych produktów drobiowych i środowisko produkcyjne. Sprawdzano również, czy wymagane procedury i standardy są stosowane w praktyce oraz prowadzono rozmowy z pracownikami potwierdzające świadomość i dbałość o higienę procesową. Pozytywny wynik kontroli potwierdza, że jakość ocenionych artykułów jest zgodna ze standardem A75-S012 TÜV Nord Polska, którego realizacja wspiera utrzymanie bezpieczeństwa produktów.
W sieci Kaufland dbamy o najwyższą jakość produktów marek własnych. Aby dać klientom pewność, że za naszą obietnicą stoją konkretne czyny, zdecydowaliśmy się poddać obiektywnej kontroli produkty mięsne z kurczaka i indyka, po które chętnie sięgają konsumenci. Tym samym produkty marki K-Bio, K-Stąd Takie Dobre, K-Stoisko Mięsne i K-Favourites, które oferujemy klientom w strefie samoobsługowej, otrzymały certyfikat TÜV Nord, potwierdzający przestrzeganie surowych standardów dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności – mówi Przemysław Korzeniowski, dyrektor Pionu Zakupu w Kaufland Polska.
Warto podkreślić, że cały asortyment drobiu świeżego oferowany w sklepach Kaufland pochodzi od polskich dostawców, a wszystkie artykuły z asortymentu kurczaka pod marką własną mają oznaczenia „Produkt polski”. Ponadto producenci, którzy dostarczają produkty na zlecenie sieci Kaufland, muszą przestrzegać nie tylko wszystkich regulacji obowiązujących w Polsce i Europie, ale również wytycznych Grupy Kaufland związanych z jakością stosowanych surowców. Od dostawców sieć wymaga m.in. przestrzegania standardów, które potwierdza certyfikat IFS Food (International Featured Standard) lub BRCGS Food (British Retail Consortium).
Certyfikat – Kontrolowana jakość producenta – wydawany przez TÜV Nord Polska dla zweryfikowanych pozytywnie producentów marki własnej produktów mięsnych, komunikowany jest jako część prowadzonej przez sieć kampanii „Przebojowa Świeżość”. Pokazuje ona zaangażowanie Kaufland w dostarczanie konsumentom produktów najwyższej jakości – zwłaszcza tych świeżych, czyli owoców i warzyw, pieczywa oraz asortymentu oferowanego w ladzie obsługowej. Dzięki temu klienci mogą mieć pewność, że sieć dokłada wszelkich starań, aby spełniać swoje obietnice.
Pozytywny wynik audytu TÜV Nord Polska skutkuje wydaniem zgody na znakowanie produktów Znakiem Zgodności i udzieleniem licencji na jego używanie. Po upływie określonego czasu odbywa się kolejna niezależna kontrola audytorów TÜV Nord Polska, po której certyfikat może zostać przedłużony. Od sierpnia 2023 r. znak TÜV Nord będzie można znaleźć na opakowaniach wszystkich produktów z kurczaka i indyka marek Kaufland oferowanych w strefie samoobsługowej – łącznie na 37 artykułach.