Elektryczna flota InPost liczy już blisko 1300 pojazdów i jest największa wśród firm logistycznych w Polsce
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, zakupił 250 samochodów Ford E-Transit z napędem elektrycznym. Tym samym flota elektrycznych pojazdów InPost pozostaje największą tego typu w Polsce. Od początku roku pojazdy niskoemisyjne InPost pokonały ponad 15 milionów kilometrów, dostarczając blisko 70 mln paczek w Polsce.
– Wprowadzenie do naszej floty kolejnych, elektrycznych Fordów E-Transitów to znaczący krok naprzód w realizacji naszej strategii dekarbonizacji. Jako lider na rynku usług kurierskich w Polsce, staramy się wyznaczać standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i innowacyjności w logistyce. Obecnie mamy największą flotę pojazdów elektrycznych w Polsce, która od początku roku dostarczyła blisko 70 mln przesyłek. Dzięki inwestycji w niskoemisyjną flotę udowadniamy, że nowoczesna logistyka może i powinna iść w parze z odpowiedzialnością za środowisko – powiedział Sebastian Anioł, Dyrektor Działu Innowacji Logistycznej InPost.
– Rozwój elektromobilności we flotach wymaga niezawodnych pojazdów, a wspieranie naszych klientów w tej transformacji jest priorytetem w firmie Ford. Właśnie dlatego nasi partnerzy obdarzają nas zaufaniem. Współpraca z InPost to dla nas powód do dumy. Cieszy nas fakt, że największa polska firma kurierska zdecydowała się na elektrycznego E-Transita. Samochód ten jest niezwykle konkurencyjny w swoim segmencie, a kierowcy szczególnie cenią sobie bogate wyposażenie, które zwiększa bezpieczeństwo i komfort pracy. W ostatnich latach, zgodnie z naszą strategią, postawiliśmy w Ford Pro ogromny nacisk na rozwój oferty elektrycznych samochodów użytkowych. Dziś obserwujemy bardzo duży wzrost zainteresowania modelami z napędem elektrycznym, a już wkrótce w naszej ofercie pojawią się kolejne takie auta dostawcze – powiedział Piotr Konieczny, Dyrektor Sprzedaży Samochodów Dostawczych Ford Polska.
Grupa InPost dysponuje obecnie flotą blisko 1300 pojazdów elektrycznych, z czego około 70% stanowią samochody Ford E-Transit. We współpracy z GreenWay inwestuje także w rozwój sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych w całej Polsce. Obecnie Grupa jest liderem w liczbie prywatnych punktów ładowania, posiadając ich ponad 700.
W 2023 roku, dzięki dostawom do urządzenia Paczkomat® InPost zmniejszył emisję aż o 171,946 ton CO2e. Sieć maszyn Paczkomat® jest na tyle dostępna, że klienci w dużych miastach mają do najbliższego urządzenia średnio zaledwie 200-300 metrów. Ślad węglowy transportu paczek dostarczonych do urządzeń Paczkomat®, w porównaniu do dostawy kurierskiej do domu, jest niższy nawet o 98% na ostatniej mili. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi – jako pierwszy przyjął cel osiągnięcia NET – ZERO do 2040 roku.
O InPost
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Grupa InPost na koniec Q1 2024 roku dysponowała blisko 70 000 punktów out-of-home, w tym ponad 37 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i ponad 31 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i zamierza osiągnąć poziom NET-ZERO do 2040 roku.
Więcej informacji na: www.inpost.pl