Kaufland regularnie podejmuje działania, poprzez które zachęca klientów do zmiany nawyków na bardziej ekologiczne. Przykładem tego jest najnowszy katalog „Dla ludzi i natury”, który uwzględnia zarówno aspekty edukacyjne, jak i zrównoważoną ofertę promocyjną obowiązującą w dniach 18-31 stycznia br. Ponadto sieć po raz kolejny przystąpiła do globalnej akcji Veganuary, w której podkreśla środowiskowe walory produktów wege.
Katalog „Dla ludzi i natury” przedstawia szeroką gamę produktów wytworzonych w zrównoważony sposób, dostępnych w sklepach sieci Kaufland. Firma prezentuje w nim m.in. produkty ze znakiem produkcji ekologicznej UE, które nie zawierają barwników, wzmacniaczy smaków czy sztucznych aromatów – w ofercie sieci jest ich ponad 470. Sporą uwagę poświęcono także artykułom wegańskim i wegetariańskim, których produkcja wiąże się z mniejszą emisją gazów cieplarnianych oraz mniejszym zużyciem surowców takich jak woda czy energia niż w przypadku produktów pochodzenia zwierzęcego. Kaufland posiada w swojej ofercie ok. 200 produktów wegańskich ze znakiem V-Label Vegan, który można znaleźć m.in. na artykułach marki własnej K-take it veggie.
Sieć zwraca także uwagę na zróżnicowane potrzeby żywieniowe konsumentów, dla których stworzyła w swoich sklepach Strefy Świadomego Odżywiania. Można w nich znaleźć m.in. artykuły bez dodatku cukru, bez glutenu i bez laktozy.
Ważnym aspektem zrównoważonego rozwoju sieci Kaufland jest ograniczenie marnowania żywności. W katalogu firma przypomina o piktogramach opatrzonych hasłem: „popatrz, powąchaj, posmakuj”, które we współpracy z Too Good To Go umieściła na wybranych produktach marek własnych. Przypominają one klientom, że produkty z datą minimalnej trwałości („najlepiej spożyć przed”) mogą nadawać się do spożycia nawet po jej upływie, co można ocenić za pomocą zmysłów.
Te informacje oraz cały katalog zrównoważonych produktów można znaleźć na stronie internetowej sieci Kaufland.
Zaangażowanie w Veganuary
Blisko 4,5 mln Polaków (12%) deklaruje, że mięso nie jest obecne w ich codziennym jadłospisie. Aktualnie obserwuje się nie tylko konsekwentny wzrost popularności diety wegetariańskiej czy wegańskiej, ale także rosnącą świadomość społeczną dotyczącą konsekwencji środowiskowych przemysłowej hodowli zwierząt. Jedną z najpopularniejszych akcji o charakterze edukacyjnym, która przybliża konsumentom tajniki kuchni roślinnej, jest coroczne, styczniowe wyzwanie Veganuary.
Mamy świadomość, że zrównoważona produkcja żywności jest kluczowa, aby stawić czoła współczesnym wyzwaniom klimatycznym. Ograniczenie spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego staje się motywacją wszystkich konsumentów, którzy czują odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego. Dlatego też jako Kaufland co roku angażujemy się w akcję Veganuary i zachęcamy do podjęcia wyzwania jak najszersze grono klientów. Aby ich w tym wesprzeć, zapewniamy różnorodną ofertę artykułów wegańskich i wegetariańskich, w tym marki własnej K-take it veggie. Już dziś w naszym asortymencie znajduje się około 200 produktów wegańskich ze znakiem V-Label Vegan. Zwiększenie dostępności tego rodzaju asortymentu oraz komunikowanie o zaletach diety roślinnej to w naszej ocenie fundamentalne aspekty wspierające zrównoważone wybory zakupowe – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.
W ramach Veganuary Kaufland realizuje szereg dodatkowych działań promocyjnych, zwracając uwagę konsumentów zarówno na marki własne, w tym nagrodzoną Złotym Laurem Konsumenta 2024 K-take it veggie, jak i marki producenckie. Komunikacja bazuje na roślinnych produktach wyróżnionych w gazetce promocyjnej. Sieć przygotowała również materiałową torbę na zakupy Louis Vegan, którą można wygrać w konkursach na profilach społecznościowych marki. Do kampanii zaangażowano także influencerów.
Więcej informacji na temat produktów roślinnych oraz inspirujące przepisy można znaleźć na stronie internetowej sieci Kaufland.