Sieć marketów Kaufland ogłasza swój udział w plebiscycie na najlepszy produkt MSC 2024, organizowanym przez Marine Stewardship Council, zgłaszając do konkursu kostki z filetów z mintaja marki własnej K-Classic. Detalista od lat angażuje się w promowanie zrównoważonego rybołówstwa oraz ochronę bioróżnorodności mórz i oceanów oraz edukuje klientów na temat certyfikatu MSC, za co został już wyróżniony nagrodą specjalną MSC.
Marine Stewardship Council (MSC) to niezależna organizacja non-profit działająca na rzecz poprawy stanu światowych zasobów morskich poprzez certyfikację i promowanie produktów rybnych zgodnych z ich standardami. Organizacja skupia się na walce z problemem nieodpowiedzialnego i szkodliwego rybołówstwa oraz promocji właściwych praktyk. Produkty oznaczone niebieskim znakiem MSC to ryby i owoce morza pochodzące ze zrównoważonych połowów, które spełniają rygorystyczne wymogi Standardu Zrównoważonego Rybołówstwa. Wymogi te odnoszą się do kondycji poławianych stad, wpływu na środowisko oraz efektywnego zarządzania.
Organizacja prowadzi także plebiscyt na Najlepszy Produkt MSC, który ma na celu wyróżnienie najlepszych produktów rybnych pochodzących ze zrównoważonych połowów. W tegorocznej edycji konsumenci wybierają jeden z dziewięciu zgłoszonych artykułów, wśród których znalazły się kostki z filetów z mintaja K-Classic oferowane przez Kaufland. Mięso mintaja charakteryzuje się delikatnym smakiem oraz wysoką zawartością witamin z grupy B (w tym kwasu foliowego), a także minerałów takich jak selen, fosfor, potas i magnez.
Kaufland od lat angażuje się w promowanie produktów z certyfikatem MSC. Zgodnie z wdrożoną w firmie polityką w zakresie ochrony ryb sieć nie posiada w ofercie zagrożonych gatunków dziko żyjących ryb i rozwija asortyment produktów pochodzących ze zrównoważonych połowów lub z obszarów niezagrożonych przełowieniem. Kaufland jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wprowadził świeże ryby z certyfikatem MSC do swoich placówek posiadających ladę rybną.
Nasze działania mają na celu nie tylko dostarczanie wysokiej jakości produktów, ale także dbałość o ekologię. Stawiamy na współpracę i edukację w zakresie zrównoważonej konsumpcji, aktywnie angażując się w kampanie na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Efektem naszych działań była nagroda MSC Awards Poland 2023 w kategorii Marketing Champion za osiągnięcia w dziedzinie komunikacji i promocji zrównoważonego rybołówstwa, w tym za edukację klientów na temat certyfikatu MSC – mówi Ewa Karwize-Zborowska, Starsza Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju w sieci Kaufland Polska.
Kaufland zachęca wszystkich swoich klientów do udziału w głosowaniu na produkt kostki z filetów z mintaja K-Classic, który daje gwarancję pochodzenia z połowów spełniających wymogi Standardu Zrównoważonego Rybołówstwa MSC. Głosy można oddawać do 12 sierpnia br., a w zamian za udział – pobrać bezpłatny e-book z przepisami na dania z ryb. Plebiscytowi towarzyszy również konkurs dla głosujących z atrakcyjnymi nagrodami. Więcej informacji na stronie https://www.msc.org/pl/plebiscyt.