Osoby ubiegające się o pracę w sieci Kaufland już teraz mogą korzystać z nowego, interaktywnego rozwiązania – chatbota ułatwiającego proces rekrutacji. Od momentu uruchomienia wirtualnego asystenta przy jego pomocy złożono już ponad 90 aplikacji.
Wśród zalet, które posiada wirtualny asystent Kala, można wymienić przede wszystkim zdolność do interakcji z człowiekiem, oszczędność czasu, a także możliwość szybkiego wyszukiwania ofert pracy i innych informacji o firmie. Nowe narzędzie to odpowiedź na postępujący rozwój technologii i zmieniające się podejście Polaków do procesów rekrutacyjnych – według badań blisko 66% z nich nie miałoby nic przeciwko, gdyby przy ich rekrutacji do pracy wykorzystano sztuczną inteligencję.
Jedno urządzenie – wiele możliwości
Asystent rekrutacji – chatbot Kala, którego imię nawiązuje do nazwy sieci, po raz pierwszy został wprowadzony w Niemczech, skąd wywodzi się Kaufland. Polska jest trzecim krajem w Europie, zaraz po Rumunii, w którym wdrożono tę metodę interakcji z potencjalnym kandydatem do pracy w Kauflandzie. Inteligentny chatbot działa w Polsce w oparciu o rozumienie tekstu „natural language processing” w dwóch obszarach – na stronie internetowej portalu kariery www.kariera.kaufland.pl oraz na cyfrowych panelach dostępnych w punktach informacji sklepów Kaufland.
Po wpisaniu prostej frazy związanej z poszukiwaniem zatrudnienia system przetwarza zapytanie i wyświetla użytkownikowi aktualne oferty pracy w wybranej lokalizacji. Oprócz przeglądania ogłoszeń chatbot pozwala także na natychmiastową aplikację na wybrane stanowisko. Podczas procesu rekrutacyjnego wirtualny asystent zadaje pytania ułatwiające wypełnienie zgłoszenia, a na koniec wyświetla zainteresowanemu pracą w sieci zebrane dane do akceptacji. Takie rozwiązanie znacznie skraca drogę naboru i oszczędza czas zarówno specjalisty ds. rekrutacji, jak i osoby aplikującej na dane stanowisko.
Pozostałe zalety cyfrowego bota
Możliwość ubiegania się o pracę to nie jedyna funkcjonalność wirtualnego bota. Kala potrafi wypowiedzieć się na temat wielu zagadnień dotyczących przedsiębiorstwa m.in. historii sieci Kaufland, struktury firmy, liczby pracowników, oferowanych benefitów, praktyk studenckich czy zakresu obowiązków na danych stanowiskach. Wystarczy tylko zadać wirtualnemu doradcy odpowiednie pytanie. Chatbot został tak zaprogramowany, aby każdy mógł wyszukać informacje w przyjazny i intuicyjny sposób. Co ciekawe – Kala nie jest zwykłą maszyną, która tylko udostępnia żądane informacje. Można z nią prowadzić również grzecznościową pogawędkę. Możliwości chatbota będą stale optymalizowane – zarówno jeśli chodzi o zakres udostępnianych danych, jak również interakcję z użytkownikiem.
INFORMACJA O KAUFLAND
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 236 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.