Kaufland rusza na pomoc powodzianom

Kaufland pilnie angażuje się w pomoc powodzianom. Sieć wesprze osoby dotknięte niebezpiecznym żywiołem i służby, które pracują nad zapewnieniem mieszkańcom bezpieczeństwa. Wsparcie materialne dotrze m.in. do najbardziej dotkniętych powodzią miast w województwach dolnośląskim i opolskim.

W trybie pilnym Kaufland powołał sztab kryzysowy związany z zagrażającymi zdrowiu i życiu mieszkańców oraz pracowników powodziami w Polsce. Sieć monitoruje sytuację w całym kraju, jak i w najbardziej zagrożonych zalaniem placówkach Kaufland, pozostając w kontakcie ze służbami ratunkowymi oraz pracownikami w miastach najbardziej dotkniętych i zagrożonych powodzią.

Decyzja ze strony Kaufland o udzieleniu pomocy powodzianom zapadła błyskawicznie, na miejscu pracownicy sklepów sieci wspierają służby, pomagając zabezpieczyć budynki i mienie. Dzięki ich zaangażowaniu mimo trudnej sytuacji markety Kaufland pozostają otwarte.

Kaufland planuje wesprzeć lokalne sztaby kryzysowe w Kamiennej Górze, Nysie i Prudniku także materialnie. Została uruchomiona już zbiórka darów dla osób poszkodowanych w powodzi. Od samego rana w marketach Kaufland w całej Polsce przyjmowane są dary w postaci żywności, skąd następnie będą dystrybuowane do najbardziej potrzebujących wsparcia miast i punktów. Produkty z długimi datami ważności, np. makarony, kasze, konserwy, klienci mogą zostawić w specjalnie przeznaczonych do tego oznaczonych koszach ustawionych na terenie marketów.

Kaufland w dalszym ciągu będzie śledził rozwój dramatycznej sytuacji powodziowej w Polsce. Podejmowane będą w tej sprawie następne niezbędne działania, o których będziemy informowali w kolejnych komunikatach.

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 247 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.