Kaufland przekonał setki dzieci, że nie warto marnować żywności. Sukces drugiej edycji autorskiego programu „Eko od dziecka – nie marnuję!”

Druga edycja autorskiego programu Kaufland „Eko od dziecka – nie marnuję!” dobiegła końca. Dzięki edukacyjnemu projektowi kierowanemu do uczniów szkół podstawowych udało się przekonać najmłodszych, że nie warto marnować żywności. W nowej odsłonie akcji wzięło udział łącznie 2500 uczniów.

Strategia zrównoważonego rozwoju wpisuje się w DNA Kaufland. Sieć konsekwentnie wdraża rozwiązania sprzyjające trosce o środowisko, inwestuje w ekologiczne źródła zasilania w sklepach i promuje proekologiczne postawy konsumenckie, np. przez umożliwienie pakowania produktów z lad obsługowych do własnych opakowań.

Kaufland pragnie zachęcać do troski o środowisko także najmłodszych, czego dobrym przykładem jest program „Eko od dziecka – nie marnuję!”. W 2024 roku odbyła się 2. edycja projektu kierowanego do uczniów w wieku wczesnoszkolnym. Głównym celem autorskiej akcji Kaufland było rozwijanie świadomości dzieci w zakresie niemarnowania żywności.

W 2. edycji programu wzięło udział łącznie 5 szkół z Bydgoszczy i 21 szkół z Wrocławia. W organizowanych przez Kaufland warsztatach uczestniczyło łącznie 2500 dzieci. Podczas dedykowanych lekcji prowadzonych przez wykwalifikowanych wolontariuszy dzieci zdobywały wiedzę na temat prawidłowego przechowywania i przetwarzania żywności, uczyły się również odczytywać daty ważności na opakowaniach. Zajęcia zawsze kończyły się wręczeniem upominków – każdy uczestnik warsztatu otrzymał ekologiczną torbę wykonaną z materiału wielokrotnego użytku.

W projekt „Eko od dziecka – nie marnuję!” wpisany był konkurs na najlepszy przepis na drugie śniadanie w stylu zero waste. Autor najciekawszego przepisu i obrazującego go zdjęcia otrzymał robot kuchenny Thermomix.

Spłynęły do nas liczne i bardzo kreatywne zgłoszenia do konkursu na drugie śniadanie w stylu zero waste. To pokazuje, że dzieci naprawdę są na ekologiczną wiedzę otwarte i chcą ją zdobywać. Cieszymy się, że przez projekty takie jak „Eko od dziecka – nie marnuję!” możemy wspierać rodziców w edukacji na temat proekologicznych nawyków i dołożyć cegiełkę do tego, by kształtować te postawy w młodych pokoleniach – mówi Małgorzata Ławnik, Dyrektor Pionu Personalnego w Kaufland Polska, a zarazem członkini jury konkursu.

Dyrektor Pionu Personalnego Małgorzata Ławnik była osobą, z którą uczestnicy programu i ich rodzice spotkali się podczas finału tegorocznej edycji programu „Eko od dziecka – nie marnuję!”. Spotkanie odbyło się 12 września br. w Centrali Kaufland we Wrocławiu, gdzie goście otrzymali prezenty oraz mieli okazję skosztować przygotowanych przez sieć pyszności.

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 247 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.