Kaufland powołał kolejnych ambasadorów – sieć promuje markę w środowisku studenckim

Renoma firmy jest ważnym atrybutem marki pracodawcy, który pozwala przyciągnąć talenty do organizacji. Uważa tak aż 81 proc. osób badanych przez HRM Institute w 2018 r. Coraz więcej firm angażuje się w dodatkowe działania z zakresu employer brandingu, które budują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w środowisku studenckim. Do ich grona należy Kaufland, który zakończył rekrutację do kolejnej edycji programu ambasadorskiego. Do końca roku akademickiego firmę będzie reprezentować czworo ambasadorów z SGH, Uniwersytetu Rzeszowskiego, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach oraz Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Do zadań nowych Ambasadorów Kaufland należeć będzie reprezentowanie sieci na swoich macierzystych uczelniach, a także w trakcie wydarzeń studenckich, targów pracy, konferencji. Studenci skupieni są wokół AIESEC – międzynarodowej organizacji studenckiej, która działa w ponad 100 krajach na całym świecie.

Cieszymy się na kolejną edycję programu, która wystartowała pod koniec stycznia. Nowi ambasadorzy mieli już okazję zapoznać się z codzienną pracą w centrali oraz w obszarze sprzedaży. Podczas wizyty odbyli przygotowane przez ekspertów Kaufland szkolenia z zakresu rozwoju osobistego, dbania o profesjonalny, zawodowy wizerunek, prowadzenia social mediów, planowania eventów, prezentacji ofert pracy. Studenci spotkali się też z agencją wspierającą naszą sieć w działaniach employer brandingowych. Wierzymy, że doświadczenie, które nabędą w trakcie roku akademickiego zaowocuje rozwojem kompetencji przydatnych na dzisiejszym rynku pracy – tłumaczy Katarzyna Łosińska-Burdzy, dyrektor Pionu Rekrutacji i Marketingu Personalnego w Kaufland Polska.

Ambasadorzy Kaufland mają wolną rękę w planowaniu działań promocyjnych dla sieci, która  nie narzuca konkretnych aktywności, ale wspiera plany swoich ambasadorów – zarówno merytorycznie poprzez pakiet szkoleń i materiałów oraz doradztwo, jak również rzeczowo, np. przekazując produkty czy materiały promocyjne.

Cieszę się z dołączenia do programu Ambasador Kaufland. Pozwala on rozwinąć wiele umiejętności nie tylko swoich, ale także inspirować innych do podejmowania pierwszej aktywności zawodowej. Poprzez działania promocyjne na uczelni i w trakcie różnych wydarzeń jak targi pracy pokażemy, w jaki sposób studenci mogą zdobyć w sieci handlowej umiejętności pożądane na rynku pracy i wyróżnić się wśród konkurencji. Promując sieć jako ambasadorzy szczególny nacisk będziemy kłaść na Program Absolwent, dedykowany absolwentom uczelni, którzy chcieliby rozpocząć ścieżkę zawodową w dużej firmie sektora handlu detalicznego. Wszystkie te działania na pewno wymagać będą od nas dużych zdolności organizacyjnych, ponieważ łączymy studia z działalnością w organizacji i jako ambasadorzy, ale z pewnością będzie to ciekawe i wartościowe doświadczenie – tłumaczy Vasylyna Petrovets, studentka Turystyki i Rekreacji na Uniwersytecie Rzeszowskim, uczestniczka programu.

Program Stażowy Absolwent jest skierowany do studentów ostatnich lat wszystkich kierunków studiów, a także absolwentów uczelni wyższych zainteresowanych pracą w nowoczesnej firmie handlu detalicznego. Studentom pierwszych lat studiów Kaufland oferuje także letnie praktyki. Działania te znajdują uznanie w środowisku wyższych uczelni, a także wśród ekspertów od employer brandingu. W ubiegłym roku Kaufland został doceniony przez środowisko studentów i zajął trzecie miejsce w rankingu Pracodawca Roku AIESEC. W tym roku sieć po raz kolejny została uznana przez Top Employers Institute za najlepszego pracodawcę w Polsce i Europie. Kluczowymi aspektami, na które zwraca uwagę organizacja przyznająca certyfikat, są: strategia personalna, zarządzanie zasobami ludzkimi, a także wysoki standard praktyk HR.

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 239 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.