Kaufland podsumowuje szeroko zakrojoną akcję wsparcia dla osób poszkodowanych przez powódź. W ramach tej inicjatywy produkty o wartości ponad 234 tys. zł trafiły do mieszkańców miast najbardziej dotkniętych powodzią – Nysy, Prudnika, Kłodzka i Wrocławia. Dodatkowo blisko 300 tys. zł zostało przekazane Bankom Żywności w ramach akcji lojalnościowej Kaufland Card.
Podczas akcji pomocowej Kaufland dostarczył do czterech sztabów kryzysowych w najbardziej dotkniętych powodzią miejscowościach produkty spożywcze, higieniczne oraz środki czystości. Łączna wartość przekazanych artykułów wyniosła ponad 234 tys. zł, co przełożyło się na 120 palet darów przewiezionych w czterech tirach. W efekcie do mieszkańców Nysy trafiły produkty o łącznej wartości 86 tys. zł, do Prudnika – blisko 68,5 tys. zł, do Kłodzka – niemal 70 tys. zł, a do Wrocławia – 10 tys. zł. Do akcji włączyli się również dostawcy sieci Kaufland, przekazując dodatkowe 25 palet produktów, które trafiły do Nysy i Kłodzka, a ich bezpłatny transport zapewniła lokalna firma transportowa.
Akcja Kaufland Card i współpraca z Bankami Żywności
W ramach akcji lojalnościowej Kaufland Card klienci sieci przekazali w aplikacji Kaufland kupony o łącznej wartości 294 550 zł, a środki te zostały przekazane Bankom Żywności na dalsze działania pomocowe dla poszkodowanych. Ponadto 123 tony produktów zebranych od klientów w marketach Kaufland trafiło do Centrów Dystrybucyjnych sieci, po czym przewieziono je do Banków Żywności, koordynujących dalsze wsparcie. Koszty transportu ponad 440 palet z darami wynoszące blisko 26 627 zł brutto pokryły przewozy z Woli Krzysztoporskiej, Bydgoszczy i Gliwic.
Pomoc dla pracowników
Kaufland uruchomił również specjalną pomoc dla swoich pracowników dotkniętych przez żywioł, którzy otrzymali bezzwrotne wsparcie finansowe w łącznej wysokości 100 000 zł, co pozwoli im na szybsze podniesienie się po trudnych wydarzeniach.
Akcja wsparcia dla osób poszkodowanych w powodzi była możliwa dzięki ogromnemu zaangażowaniu pracowników Kaufland, samej firmy oraz klientów i dostawców, którzy na apel o pomoc zareagowali natychmiastowo.
INFORMACJA O KAUFLAND
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 247 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.