Kaufland podnosi efektywność energetyczną swoich placówek – sieć inwestuje w energooszczędne LED-y i fotowoltaikę

Jednym z priorytetów strategii zrównoważonego rozwoju sieci Kaufland jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. W związku z tym detalista konsekwentnie inwestuje w rozwiązania przyjazne środowisku oraz zwiększające efektywność energetyczną sieci. Firma zakończyła właśnie wymianę energooszczędnego oświetlenia LED we wszystkich swoich sklepach i planuje zrealizować jeszcze w tym roku finansowym projekt instalacji paneli fotowoltaicznych w kolejnych obiektach.

Market we Wrocławiu przy ul. Długosza był pierwszym obiektem sieci, który wyposażono w panele fotowoltaiczne. Projekt zakończono w sierpniu ubiegłego roku. Po sukcesie testowego wdrożenia Kaufland podjął decyzję o wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii również w kolejnych placówkach, co w istotny sposób przyczyni się do osiągnięcia przez sieć neutralności klimatycznej* do 2025 r.

Naszym długoterminowym celem jest instalacja paneli fotowoltaicznych na wszystkich istniejących obiektach posiadających odpowiednią konstrukcję dachową, a także w nowo wybudowanych sklepach. Montaż rozwiązań wykorzystujących OZE jest istotnym krokiem w kontekście realizacji naszych zobowiązań klimatycznych. Kaufland zadeklarował, że do 2030 r. zredukuje emisje powstałe w wyniku działalności operacyjnej o 80% w porównaniu do 2019 r. Dzięki fotowoltaice chronimy zasoby naturalne i wnosimy kolejny wkład w ochronę środowiska naturalnego. Chcemy wykorzystać ją również do promowania odnawialnych źródeł energii wśród konsumentów. W przyszłości informacje dotyczące ilości energii wyprodukowanej dzięki instalacji fotowoltaicznej będą prezentowane klientom na ekranach digital signage przy wejściu do sklepu – mówi Adam Sadowski, ekspert Pionu Zarządzania Nieruchomościami w Kaufland Polska. 

Na 2022 r. detalista zaplanował montaż i uruchomienie trzech instalacji fotowoltaicznych. Pojawią się one na dachach marketów Kaufland w Gliwicach, Lublinie i Piastowie. Urządzenia pokryją w skali roku nawet do 20% całkowitego zapotrzebowania na energię. Jednocześnie sieć rozpoczęła procedurę pozyskiwania niezbędnych pozwoleń dla kolejnych obiektów. W ciągu kilku najbliższych lat w rozwiązania wykorzystujące OZE wyposażone zostaną: markety w Jarosławiu, Częstochowie, Zawierciu, Katowicach i Głogowie, Centrum Usług Wspólnych we Wrocławiu, a także Centrum Dystrybucyjne w Woli Krzysztoporskiej.

Milionowa inwestycja w energooszczędne oświetlenie LED

Sieć Kaufland sięga po wiele rozwiązań technologicznych, dzięki którym optymalizuje zużycie energii w swoich obiektach. Jednym z nich jest energooszczędne oświetlenie LED, które dotychczas było standardem we wszystkich  nowo wybudowanych i zmodernizowanych marketach. Kaufland zakończył właśnie wymianę oświetlenia na LED w 49 lokalizacjach i tym samym jest ono dostępne we wszystkich sklepach Kaufland w Polsce. Technologia LED jest wykorzystana zarówno w salach sprzedaży, magazynach, jak i w pasażach handlowych. Inwestycja kosztowała blisko 5,5 mln złotych. Średnioroczna oszczędność zużycia energii elektrycznej w 49 zmodernizowanych placówkach wyniesie około 6895 MWh.

*Emisje uwarunkowane działalnością przedsiębiorstwa (Scope 1&2) są kompensowane poprzez certyfikowane projekty ochrony klimatu, więcej informacji na: https://firma.kaufland.pl/odpowiedzialnosc/zrobmy-to-razem/klimat.html.

 

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 237 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników. 

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.