14 maja rusza festiwal Kół Gospodyń Wiejski – Polska od Kuchni. W siedemnastu miastach odbędą się otwarte imprezy plenerowe, gdzie lokalne Koła będą promować kuchnię regionalną oraz szeroko pojętą kulturę ludową. Rywalizować będą również o zwycięstwo w konkursach kulinarnych, artystycznych czy w wyborach na Miss Wdzięku. Tak jak w zeszłym roku sponsorem wydarzenia będzie m.in. sieć sklepów spożywczych Kaufland.
Festiwal Kół Gospodyń Wiejskich Polska od Kuchni to cykl imprez plenerowych, które od 14 maja aż do 30 września będą odbywać się na terenie całego kraju. Każde ze spotkań ma na celu integrowanie lokalnych społeczności, promowanie ich dokonań oraz popularyzowanie miejscowych tradycji, zwyczajów oraz lokalnej kuchni. Motywem przewodnim tegorocznej edycji jest niedzielny obiad, który w polskiej tradycji i kultywowaniu rodzinnych więzi ma szczególne znaczenie.
Koła Gospodyń Wiejskich stanowią bardzo ważną społeczność, która przyczynia się do budowania tożsamości narodowej. To właśnie im zawdzięczamy rozkwit regionalnej kultury w postaci muzyki, tańca, zwyczajów, a przede wszystkim niepowtarzalnych smaków. Posiadając sklepy Kaufland w całej Polsce, także angażujemy się w rozwój i promocję lokalnych społeczności. Jako sieć regularnie rozwijamy współpracę z regionalnymi producentami, dzięki którym oferujemy klientom ponad 4000 artykułów. Stworzyliśmy także markę własną K-Stąd Takie Dobre! obejmującą produkty pochodzące od krajowych producentów. W niektórych sklepach położonych na Śląsku wprowadziliśmy dwujęzyczne nazwy kategorii produktowych, co spotkało się z entuzjastycznym odbiorem lokalnych społeczności. Regularnie wspieramy także inicjatywy o charakterze sportowym, kulturowym i dobroczynnym – podkreśla Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.
Każda z zaplanowanych imprez w ramach festiwalu pozwala poznać lokalne zwyczaje i kulturę, a także umożliwi wyłonienie najlepszego Koła Gospodyń Wiejskich. Oprócz koncertów i występów artystycznych na scenie odbędzie się konkurs Koło Kaufland. W tegorocznej edycji na uczestników konkursu czekają nagrody – bony podarunkowe na zakupy w sklepach sieci o wartości 200 zł, 300 zł i 500 zł. Oprócz udziału w tej zabawie goście festiwalu będą mogli odwiedzić również stoisko Kaufland, gdzie pracownicy sieci będą częstować odwiedzających produktami marki własnej K-Stąd takie Dobre!, która obejmuje artykuły charakterystyczne dla polskiej kuchni. Uczestnicy festiwalu będą mogli spróbować m.in. pieczywa ze smalcem, pierogów, pasztecików czy ciasta. Przy okazji wizyty stoiska sieci Kaufland odwiedzający będą mogli także bliżej poznać program lojalnościowy Kaufland Card.
Ostatnim przystankiem, gdzie odbędzie się finał tegorocznego festiwalu, będą błonia Stadionu Narodowego w Warszawie.
Więcej informacji o festiwalu na stronie Kaufland.pl.
INFORMACJA O KAUFLAND
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 240 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.