Kantar: 94% Polaków kupujących online wybiera Paczkomat® InPost

Wskaźnik polecenia NPS sięga aż 80%

Wg badań Kantar, aż 94% polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat® InPost jako formę dostawy, a 83% jako formę wysyłki. Ponadto 81% badanych uznaje Paczkomat® InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. InPost jest też najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą paczki – otrzymał aż 98% wskazań i najbardziej znaną firmą dostaw do automatów paczkowych (97%). Aż 90% badanych jest zadowolona z aplikacji mobilnej InPost, która ma już ponad 11 mln użytkowników. Gotowość do polecania urządzeń Paczkomat® InPost (wskaźnik NPS) wyraża aż 80% internautów.

– Już prawie wszyscy polscy internauci znają i wskazują Paczkomat® InPost jako najbardziej rozpoznawalne automaty paczkowe. InPost jest też jedyną marką z automatami paczkowymi, którą respondenci byliby skłonni polecić we wszystkich wymiarach – skłonność polecenia wg wskaźnika NPS sięga aż 80%! Nasze najmocniejsze strony to wykorzystywanie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, terminowe dostarczanie przesyłek oraz – co jest dla nas najważniejsze – bardzo wysokie oceny konsumenckie. Większość osób korzysta też z naszej aplikacji InPost Mobile – ceniąc ją za ułatwienie w zarządzaniu przesyłkami. To wszystko sprawia, że cały czas rośniemy nie tylko w Polsce, ale w całej Europie – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.

Wg raportu Gemius 2023, aż 95% osób, które robią zakupy online i zamawiają dostawy do automatu paczkowego (86% kupujących), wskazuje możliwość odebrania przesyłki przez Paczkomat® InPost jako najbardziej motywujące do zakupów. Nadal Paczkomat® InPost jest też najczęściej wybieraną formą dostaw zakupów – wybiera go aż 93% osób zamawiających do automatu paczkowego.

Jeśli chodzi o zwroty, internauci preferują darmową wysyłkę automatem paczkowym – tu także zanotowano jednoznaczną preferencję dla usługi Paczkomat® InPost na poziomie 89%.

Dostawa, która odbywa się do 12 godzin, jest motywująca do częstszych zakupów online dla 83% badanych. Darmowa dostawa zachęca do częstszego robienia zakupów przez Internet – przy czym im wyższa wartość zakupionych produktów, tym większe oczekiwanie jego darmowej dostawy.

InPost jest laureatem polskiej edycji nagrody Best Brands Award – został nagrodzony w kategorii Best Life Changing Technology Brand za innowacje i rozwiązania, które zmieniły życie konsumentów, dzięki czemu żyje się wygodniej i przyjemniej.

Ponadto InPost został w 2023 roku laureatem aż 4 nagród podczas Mobile Trends Awards 2022 i tym samym stał się najliczniej nagrodzoną firmą w tym prestiżowym konkursie. InPost zdobył statuetkę w kategorii „Usługi” za rozwój aplikacji InPost Mobile, a dodatkowo został uhonorowany nagrodami specjalnymi od internautów oraz od organizacji społecznej „Widzialni”.

O InPost

InPost (AEX: INPST) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Sieć autorskich maszyn Paczkomat® InPost to największy i najwygodniejszy w Europie zautomatyzowany system odbioru i doręczania paczek, obejmujący łącznie 67 centrów logistycznych, ponad 35 tysięcy nowoczesnych urządzeń i 30 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40 000 e-sprzedawców. Tylko w roku 2023 firma w ramach usług kurierskich i do urządzeń Paczkomat® obsłużyła 892,1 milionów przesyłek.

InPost podbija także inne europejskie rynki. W 2021 r. InPost przejął za 513 mln euro francuskiego giganta logistycznego Mondial Relay, co stanowiło największą polską prywatną inwestycję zagraniczną. Wejście spółki na giełdę EURONEXT-Amsterdam w 2021 r. było największym debiutem europejskiej spółki technologicznej w historii kontynentu. W lipcu 2023 r. InPost nabył za 49,3 mln funtów 30% udziału i praw głosów w Menzies Distribution Group Limited, zyskując jako partnera wiodącą firmę logistyczną operującą na rynkach Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia ESG Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.

Więcej informacji na: www.inpost.pl