Jakość kluczem do sukcesu – historia producenta makaroników z Nantes w Japonii

Chcąc zrealizować ambitne plany eksportowe i sprostać rygorystycznym japońskim normom jakości, francuski producent makaroników MAG’M zwrócił się do idealnego partnera biznesowego  firmy Ishida.

Dane liczbowe:

  1. W latach 2023 i 2024 w zakładzie MAG’M zainstalowano dwa systemy kontroli rentgenowskiej Ishida IX-GN-4044, które codziennie kontrolują setki tysięcy makaroników.
  2. Pierwszy system został uruchomiony już 12 tygodni po złożeniu zamówienia, dzięki czemu firma szybko spełniła normy jakości na jednym z kluczowych rynków: Japonii.
  3. Dzięki nowym systemom rentgenowskim MAG’M wykrywa zanieczyszczenia o średnicy nawet 0,4 mm.

Partnerstwo ukierunkowane na eksport

MAG’M to firma założona w 2005 roku i od 2022 należąca do Grupy Onoré, która działa w rejonie Nantes i specjalizuje się w produkcji makaroników. Zaczynała od skromnego warsztatu w Geneston, lecz w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie klientów rzemieślniczymi makaronikami rodzimej produkcji szybko rozwinęła działalność. Już w 2007 roku otworzyła większą fabrykę i do teraz codziennie produkuje setki tysięcy ciasteczek.

Od samego początku eksport stanowił dla firmy ogromną szansę – spersonalizowane makaroniki cieszyły się dużą popularnością wśród klientów zagranicznych.

Blisko 70% makaroników produkowanych w Geneston trafia na eksport – podkreśla Benoît Szczepaniak, dyrektor zakładu MAG’M. – Najpopularniejsze smaki to czekolada i malina, ale uwzględniamy też lokalne gusty. Tworzymy na przykład makaroniki o smaku matchy dla Japonii.

Eksport do tego kraju ruszył w 2021 roku. Bardzo szybko Japonia stała się jednym z kluczowych rynków dla firmy. Okazało się jednak, że japońskie standardy jakości są znacznie bardziej rygorystyczne od europejskich.

Bezpieczeństwo żywności to jeden z filarów działalności MAG’M, co nabiera szczególnego znaczenia w kontekście rozpoczęcia sprzedaży w Azji i przejęcia przez Grupę Onoré. To obszar, w który intensywnie inwestujemy – mówi Szczepaniak. – Mieliśmy już detektor metalu i wagę kontrolną, ale żeby spełnić japońskie normy, musieliśmy pójść dalej. Dlatego szybko zdecydowaliśmy się na inwestycję w systemy kontroli rentgenowskiej.

Jeden z japońskich klientów MAG’M polecił Ishidę.

MAG’M potrzebował systemu kontroli, który odpowiadałby bardzo surowym wymaganiom rynku japońskiego – komentuje Laura Agoulon, Regional Sales Manager Ishida. – Mieliśmy kilka systemów rentgenowskich w naszym biurze w Paryżu, więc szybko zorganizowaliśmy testy w obecności przedstawicieli MAG’M i jednego z ich kluczowych japońskich klientów. Skupiliśmy się na wykrywaniu bardzo drobnych zanieczyszczeń, aby móc udoskonalić naszą metodę i dopasować ustawienia idealnie do produktów firmy.

Precyzja na pierwszym miejscu

Po udanych testach w lutym 2023 roku MAG’M zamówił pierwszy system IX-GN-4044.

Model z tej serii wykorzystuje opatentowaną przez Ishidę technologię Genetic Algorithm, która pozwala tworzyć unikalne filtry analizy obrazu i zwiększa precyzję kontroli. Ponadto znajdujące się w systemie lampy o zmiennym napięciu wykrywają zanieczyszczenia o bardzo niskiej gęstości – niekiedy pomijane przez tradycyjne systemy rentgenowskie.

Pierwszy system został uruchomiony w ciągu 12 tygodni, a w 2024 roku firma zamówiła drugi, identyczny model. Oba urządzenia pracują niemal bez przerwy – żaden produkt nie opuszcza zakładu bez kontroli rentgenowskiej. Dzięki nowemu systemowi MAG’M wykrywa cząstki o średnicy nawet 0,4 mm.

Dążyliśmy do uszczelnienia kontroli, aby sprostać wymaganiom nowych rynków – i właśnie to udało się osiągnąć dzięki systemom rentgenowskim Ishida – dodaje Szczepaniak. – Szczególnie cenimy możliwość precyzyjnego dostrajania systemu, co pozwala nam wykrywać zanieczyszczenia ze znacznie większą precyzją. Obsługa jest intuicyjna dla operatorów, a stalową konstrukcję urządzeń bardzo łatwo się czyści.

Jakość jako wizytówka

Dziś obecność systemów rentgenowskich Ishida jest dla MAG’M ogromnym atutem. W 2024 roku działania firmy na rzecz jakości i bezpieczeństwa produktów zostały nagrodzone przez jednego z dostawców wyróżnieniem za najlepsze praktyki.

Niewiele firm w naszej branży może pochwalić się, że stosuje zarówno wykrywacze metali, jak i systemy kontroli rentgenowskiej. To nasz wyróżnik – podsumowuje Szczepaniak. – Instalacja dwóch systemów rentgenowskich Ishida zapewniła nam ogromną wiarygodność w Japonii i otworzyła przed nami szereg możliwości biznesowych. Dzięki Ishidzie jakość stała się naszą wizytówką.

*************************************************************************************************

Źródło: Ishida

O MAG’M:

MAG’M to francuska firma rodzinna z regionu Nantes specjalizująca się w produkcji makaroników. Dzięki doświadczeniu, know-how i korzystnym cenom jest zaufanym partnerem sieci handlowych we Francji i na świecie, tworząc makaroniki na indywidualne zamówienie.

O marce Ishida:

Ishida jest światowym liderem w projektowaniu, produkcji i instalacji kompletnych rozwiązań do ważenia, pakowania i kontroli dla przemysłu spożywczego. Pomaga producentom zwiększyć automatyzację i osiągnąć zgodność z przepisami, zmniejszyć koszty i przestoje, poprawić wydajność operacyjną i ochronę marki oraz zmaksymalizować zyski.

Dzięki globalnej bazie zainstalowanych urządzeń przekraczającej 180 tys. maszyn przemysłowych obejmujących szeroki zakres zastosowań i rynków końcowych firma jest niekwestionowanym liderem na światowym rynku wag wielogłowicowych, jednym z czołowych globalnych dostawców urządzeń do pakowania przekąsek, systemów kontroli rentgenowskiej, wag kontrolnych, sortowników, zgrzewarek tacek, wykrywaczy nieszczelności oraz rozwiązań Przemysłu 5.0.