Comarch, największy polski producent systemów ERP, przedstawia nowe narzędzie – Comarch ChatERP to interaktywny asystent użytkownika działający na zasadach sztucznej inteligencji (AI). Innowacyjne rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnym wsparciu użytkowników, zarówno w codziennej pracy, jak i w pełni autonomicznych operacjach.
Comarch ChatERP jest rozwijany równolegle w Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Enterprise, a docelowo będzie dostępny we wszystkich systemach Comarch ERP. Rozwiązanie oparte o generatywną sztuczną inteligencję jest ściśle zintegrowane z systemami, z którymi współpracuje (zarówno z wersjami stacjonarnymi, jak również chmurowymi) i jest w stanie aktualizować swoją wiedzę o stanie procesów oraz zgromadzonych danych w czasie rzeczywistym.
Wersja beta zostanie wydana w nowych wersjach systemów jeszcze w tym roku. Z rozwiązań Comarch ERP korzysta już ok. 100 tys. firm w Polsce, DACH i Francji, z czego kilkadziesiąt tysięcy w chmurze Comarch. Zapowiedź nowej funkcjonalności wzbudziła bardzo duże zainteresowanie.
Comarch ChatERP wprowadza interakcje użytkowników z oprogramowaniem na nowy poziom. – To, co wyróżnia to rozwiązanie to możliwość komunikacji w języku naturalnym, co znacznie ułatwia i przyspiesza proces wdrażania nowych użytkowników. Komunikacja z Comarch ChatERP przypomina zwykłą konwersację międzyludzką – asystent ten nie tylko odpowiada na pytania, ale także pamięta historię rozmów i jest w stanie kontynuować wątki rozmowy, dostosowując swoje odpowiedzi do kontekstu – tłumaczy Mariusz Zygmułka, Dyrektor AI/ML w Sektorze Comarch ES.
ChatERP potrafi udzielić informacji dotyczących danych zgromadzonych w systemie, wyjaśnić funkcje oprogramowania, zasady funkcjonowania procesów biznesowych, jak również wykonać wiele czynności na polecenie użytkownika. W kolejnych wersjach będzie wyposażony w moduły umożliwiające proponowanie spersonalizowanych automatyzacji często wykonywanych czynności na podstawie operacji wykonywanych w rzeczywistości.
Narzędzie jest ponadto zintegrowane z interfejsami graficznymi, ułatwia nawigację i dostęp do potrzebnych funkcji, a jednocześnie zachowuje spójność funkcjonalną i estetyczną z różnymi wersjami i produktami Comarch ERP.
Narzędzie potrafi na przykład bezpośrednio przekierować użytkownika do widoków, które są głęboko zagnieżdżone w GUI (ang. graphical user interface, graficzny interfejs użytkownika). Ułatwia to korzystanie z różnych wersji i produktów Comarch ERP.
ChatERP dysponuje całościową wiedzą odnośnie odpowiednich instrukcji użytkownika, ale nie wymaga czytania wszystkiego, ponieważ podaje natychmiastową, przetworzoną i konkretną odpowiedź zamiast odsyłania do jakiegoś fragmentu instrukcji. Niweluje to barierę wejścia przy zmianie systemu na Comarch ERP nie tylko dla nowych, ale również zaawansowanych użytkowników.
Comarch ChatERP jest uniwersalnym asystentem do wszystkich programów Comarch ERP, ale jednocześnie funkcjonuje w obrębie konkretnego systemu, dlatego udzielane odpowiedzi są automatycznie dostosowane do rodzaju i wersji bieżącego oprogramowania.
– Wybór Comarch ChatERP oznacza zatrudnienie inteligentnego, w pełni samodzielnego i wyposażonego w kompletną wiedzę cyfrowego pracownika. Co należy dodatkowo podkreślić, pracownika, który samodzielnie i bez konieczności dodatkowych szkoleń, poszerza nieustannie swoją wiedzę i umiejętności – uważa Mariusz Zygmułka.
Comarch ChatERP to przyszłość interakcji z oprogramowaniem ERP, narzędzie, które nie tylko ułatwia pracę, ale także uczy się i rozwija razem z użytkownikiem. Zapraszamy do śledzenia rozwoju tego projektu.