InPost zainstalował już ponad 250 maszyn Paczkomat® w sieci sklepów Aldi w Wielkiej Brytanii

InPost rozszerza współpracę z jedną z największych sieci supermarketów w UK

Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, postawiła kolejne urządzenia Paczkomat w sklepach Aldi w Wielkiej Brytanii. Po pozytywnym przyjęciu pilotażu przez klientów, InPost wraz ze swoim partnerem – siecią sklepów Aldi – zdecydował się na zwiększenie liczby maszyn i łącznie zainstalowano już ponad 250 urządzeń.

– Współpraca z Aldi, której celem jest rozbudowa sieci InPost w całym kraju, stanowi kolejny etap naszego rozwoju w Wielkiej Brytanii. Nasze urządzenia zapewniają klientom pełną swobodę w odbieraniu i nadawaniu przesyłek – umożliwiając im korzystanie z usług w dogodnym momencie, bez konieczności dostosowywania się do godzin otwarcia sklepów czy czekania w kolejkach – dodał Neil Kuschel, CEO InPost UK.

W połowie stycznia Grupa InPost poinformowała, że dodatkowo zainwestuje w Wielkiej Brytanii prawie 600 milionów funtów do 2029 roku, zwiększając łączną wartość inwestycji do 1 miliarda funtów. W ramach tych działań, InPost planuje rozszerzenie sieci urządzeń Paczkomat i rozbudowę infrastruktury logistycznej, co umożliwi utworzenie nawet 12 000 nowych miejsc pracy. Prezes InPost, Rafał Brzoska i Premier Wielkiej Brytanii – Sir Keir Starmer – mieli w tej kwestii bilateralne spotkanie w Warszawie.

Do końca 2024 r. łączna wartość inwestycji InPost w Wielkiej Brytanii osiągnęła już 426 mln funtów. W 2024 roku InPost znacząco wzmocnił swoją pozycję na rynku brytyjskim, kupując pozostałe 70% udziałów w Menzies Distribution Limited, co pozwoliło w pełni kontrolować proces logistyczny i plan inwestycyjny w tym kraju. InPost zatrudnia obecnie w Wielkiej Brytanii 2 519 osób i zamierza zwiększać liczbę pracowników.

W 2024 r. InPost dostarczył w Wielkiej Brytanii 93,2 mln paczek, podwajając wolumen z 2023 roku. Sieć InPost w UK działa z ponad 100% przepustowością, co wskazuje na znaczną przestrzeń do rozwoju sieci APM. Na koniec 2024 roku Grupa InPost w Wielkiej Brytanii posiadała ponad 13 000 punktów OOH, a sieć APM powiększyła się o prawie 3 000, osiągając 9 200 maszyn. W 2025 roku zostanie zainstalowanych nawet 5 000 nowych urządzeń.

Na koniec 2024 r. Grupa InPost posiadała ponad 82 000 punktów dostawy OOH w Europie, w tym prawie 47 000 urządzeń Paczkomat i 35 000 punktów PUDO w dziewięciu krajach (Belgia, Francja, Włochy, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia, Hiszpania i Wielka Brytania). Tylko w 2024 roku firma obsłużyła prawie 1,1 miliarda przesyłek.

O InPost

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec 2024 roku dysponowała ponad 82 000 punktami out-of-home, w tym prawie 47 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 35 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100 000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Więcej informacji na: www.inpost.pl