InPost rozszerza partnerstwo z Vinted w UK

Nowa usługa InPost Shop w Wielkiej Brytanii

InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, rozszerzył zawarte w 2022 r. strategiczne partnerstwo z Vinted, wprowadzając InPost Shop – nową usługę odbioru przesyłek w Wielkiej Brytanii. InPost Shop daje użytkownikom Vinted możliwość nadawania i odbioru przesyłek nie tylko w sieci ponad 5000 urządzeń Paczkomat®, ale teraz również w punktach PUDO InPost.

Vinted, z którego usług korzysta ponad osiem milionów klientów w Wielkiej Brytanii, przeprowadził test nowej usługi InPost Shop na początku bieżącego roku. Jego wynik potwierdził, że rośnie popyt na dostawę paczek poza domem (OOH). Jest to tym bardziej istotne, że InPost notuje szybko rosnący popyt na swoje usługi w Wielkiej Brytanii – w latach 2021-2022 wolumen przesyłek obsługiwanych przez InPost wzrósł o 151% r/r.

– Nieustannie szukamy sposobów na zwiększenie zadowolenia klientów e-commerce korzystających z usług InPost w Wielkiej Brytanii. Właśnie w tym celu wprowadzamy nową usługę InPost Shop, a nasze partnerstwo z Vinted zyskuje nową dynamikę. Nowa oferta pozwala także zwiększyć przepustowość sieci, aby zaspokoić rosnący popyt na usługi InPost. Ponadto na niektórych obszarach, gdzie instalacja urządzeń Paczkomat® jest trudna ze względu na ograniczenia przestrzenne, możemy dodać dodatkowe punkty odbioru przesyłek dla rosnącej liczby ponad 2 mln naszych klientów. To kolejny kamień milowy w realizacji strategii InPost, której celem jest być największym operatorem ‘out of home’ w Wielkiej Brytanii – podkreślił Michael Rouse, dyrektor generalny InPost International.

Rozpoczynając ogólnoeuropejskie partnerstwo w zakresie dostaw, InPost i Vinted rozszerzyły zasięg geograficzny, aby sprostać rosnącym potrzebom zarówno sprzedawców, jak i kupujących.

W II kwartale 2022 roku InPost uruchomił w Wielkiej Brytanii usługę przesyłek między urządzeniami Paczkomat® ‘Locker-to-Locker’. O jej sukcesie świadczy olbrzymie zainteresowanie ze strony konsumentów. Po wprowadzeniu tej metody dostaw popyt na usługi InPost wzrósł ponad dwukrotnie kwartał do kwartału, a następnie zwiększył się o kolejne 31% między 4 kwartałem 2022 r. a pierwszym kwartałem 2023 r.

Tym samym już ponad 2 miliony klientów w Wielkiej Brytanii korzysta z możliwości nadań lub dostawy do urządzeń Paczkomat® InPost.

Teraz nowa usługa InPost Shop zapewnia kupującym w Wielkiej Brytanii kolejne udogodnienia, oferując więcej lokalizacji, w których można nadać lub odebrać przesyłkę używając tylko kodu QR lub kodu PIN.

– Rozszerzenie naszej współpracy z Vinted potwierdza, że konsumenci cały czas oczekują wysokiej jakości usług dostawy. Jesteśmy zadowoleni, że rozwijamy naszą ofertę, aby jeszcze bardziej ułatwić nadania i odbiór paczek – jednocześnie wspierając naszych partnerów detalicznych, takich jak Vinted. Oni również notują zwiększone zapotrzebowanie na swoje usługi, a nasza współpraca pozwala im oferować naprawdę wygodne rozwiązania w zakresie dostarczania przesyłek – dodał Michael Rouse, dyrektor generalny InPost International.

– Nasi kupujący i sprzedający kochają wygodę, jaką zapewniają im rozwiązania InPost w zakresie dostaw poza domem. Nasz pierwszy raport o wpływie na środowisko – Vinted’s Climate Impact Report – wykazał, że dostawy do PUDO zmniejszają emisję typowej przesyłki Vinted średnio aż o 62%. Rozszerzenie partnerstwa InPost i Vinted potwierdza wysoki poziom zapotrzebowania na nasze usługi. Rozwijamy własną ofertę – aby świadczyć jeszcze lepsze usługi – wspierać gospodarkę o obiegu zamkniętym i umożliwić większej liczbie osób przyłączenie się do rewolucji mody z drugiej ręki – skomentował Vytautas Atkocaitis, wiceprezes of Vinted Go.

Sklepy online zainteresowane współpracą z InPost Shop mogą zgłosić się za pośrednictwem https://business.inpost.co.uk/small-businesses/#shop.


O InPost

InPost (AEX: INPST) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® oznaczone żółto-czarnym logo pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się charakterystycznym elementem polskich miast. Dziś sieć urządzeń Paczkomat® InPost jest największą i najwygodniejszą automatyczną siecią odbioru i nadawania przesyłek w Europie – to łącznie blisko 30 tysięcy nowoczesnych urządzeń, z czego już ponad 20 tysięcy w Polsce. InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40 000 e-sprzedawców. Tylko w roku 2022 firma w ramach usług kurierskich i do urządzeń Paczkomat® obsłużyła 744,9 milionów przesyłek.

Od samego początku ambicją Rafała Brzoski było wyjście daleko poza granice kraju i stworzenie największego sukcesu biznesowego Polski na arenie europejskiej. Usługi InPost są dziś dostępne także dla klientów w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpani, Portugali i krajach Beneluxu. W lipcu 2021 roku InPost przejął za 513 mln euro francuskiego potentata logistycznego Mondial Relay, co było największą polską prywatną inwestycją zagraniczną. Wejście firmy w 2021 roku na giełdę EURONEXT-Amsterdam było największym debiutem europejskiej spółki technologicznej w historii kontynentu. W lipcu 2023r. InPost nabył za 49,3 mln funtów 30% udziału i praw głosów w Menzies Distribution Group Limited, zyskują jako partnera wiodącą firmę logistyczną operującą na rynkach Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Paczkomat® InPost zapewnia konsumentom tańszą, elastyczną, wygodną, przyjazną dla środowiska i bezdotykową opcję dostawy. Dzięki temu InPost tworzy najbardziej ekologiczne rozwiązanie dostaw dla handlu elektronicznego – dostawa do urządzeń Paczkomat® redukuje emisję CO2 o dwie trzecie w porównaniu z dostawami kurierskimi na obszarach miejskich i aż o 90% na obszarach wiejskich. Ponadto pozwala na zmniejszenie zatorów komunikacyjnych, a także zapewnienie wygodniejszego rozwiązania w zakresie dostarczania paczek konsumentom w trybie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i bez konieczności oczekiwania na przesyłkę w domu. Aplikacja mobilna InPost „InPost Mobile” to jedna z najpopularniejszych aplikacji w Polsce.Więcej informacji na: www.inpost.pl

O Vinted

Vinted Marketplace to największy międzynarodowy internetowy rynek C2C w Europie dedykowany modzie używanej, z rosnącą bazą ponad 80 milionów zarejestrowanych użytkowników obejmujących 19 rynków w Europie i Ameryce Północnej. Z misją, aby rzeczy używane były pierwszym wyborem na całym świecie, Vinted umożliwia ludziom sprzedaż i kupowanie używanych ubrań i artykułów lifestylowych od siebie nawzajem, pomagając nadać tym przedmiotom drugie, a nawet trzecie życie.

Vinted został założony w 2008 roku na Litwie, a w 2019 roku stał się pierwszym jednorożcem w kraju. Obecnie Vinted nadal ma siedzibę w Wilnie, biura w Amsterdamie, Berlinie, Hamburgu, Kownie i Pradze oraz zatrudnia ponad 1500 pracowników. Jest wspierany przez sześć wiodących firm venture capital: Accel, Burda Principal Investments, EQT Growth, Insight Partners, Lightspeed Venture Partners i Sprints Capital.