IdoSell i AtomStore – te platformy sklepowe włączyły InPost Pay
Innowacyjną usługę łączącą płatność i dostawę w jednym przycisku
InPost, lider usług logistycznych w Europie, rozpoczął współpracę z renomowanymi platformami usług dla e-commerce należącymi do Grupy IAI – IdoSell oraz AtomStore. Dzięki temu większa liczba sklepów internetowych będzie mogła wprowadzić usługę InPost Pay, co umożliwi klientom dokonywanie jeszcze szybszych transakcji.
IdoSell i AtomStore to platformy sklepowe, które oferują zaawansowane technologicznie rozwiązania dla profesjonalnych sklepów internetowych. Firmy, korzystające z ich usług zyskują dla swoich klientów możliwość korzystania z usługi InPost Pay. W AtomStore InPost Pay jest dostępny już od listopada 2023, a na IdoSell pojawił się w grudniu 2023.
– Cieszymy się, że nasza usługa jest dostępna na tak popularnych i zaufanych platformach, jak IdoSell czy AtomStore. Nasza współpraca ma na celu ułatwienie procesu zakupowego dla branży e-commerce, a więc przede wszystkim zwiększenie konwersji i zminimalizowanie liczby porzuconych koszyków. Usługa InPost Pay staje się integralną częścią wygodnych, szybkich i bezpiecznych zakupów internetowych. Mamy nadzieję, że to kolejny krok w doskonaleniu procesu transakcji online – ukierunkowany na efektywne, elastyczne i zgodne z najnowszymi wymaganiami klientów – zakupy w branży e-commerce – podkreśla Szymon Wałach, VP ds. Digital i Strategii InPost.
– IdoSell skupia się na dostarczaniu profesjonalnych rozwiązań dla e-commerce – szczególnie takich, które podnoszą efektywność sprzedażową naszych merchantów. Dlatego stale wdrażamy coraz bardziej zaawansowane rozwiązania checkout. Od standardowego procesu zakupowego, przez uproszczony – tak zwany jednokrokowy, wreszcie po najnowszy proces IdoSell – express checkout, czyli zakupy za pomocą jednego kliknięcia. Cieszymy się, że do wachlarza naszych usług mogliśmy dołączyć InPost Pay. Wprowadzenie tej usługi to istotny element naszych działań w kierunku optymalizacji konwersji dla sprzedawców i ułatwienia ścieżki zakupowej dla konsumentów – mówi Michał Tykarski, wiceprezes IdoSell.
– Naszym celem w AtomStore jest tworzenie nowoczesnego doświadczenia zakupowego, które spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających. W odpowiedzi na dynamiczny wzrost handlu mobilnego konsekwentnie rozwijamy nasze innowacyjne rozwiązania w tym obszarze, z których najbardziej zaawansowanym jest AtomStore Headless Front. Gdy nasi partnerzy z InPost podzielili się planami na temat usługi, która łączy płatność i dostawę, szybko zdecydowaliśmy się na integrację. Jako pierwsza platforma e-commerce w Polsce wprowadziliśmy InPostPay – dzięki czemu nasi merchanci mogą zapewnić swoim klientom szybkość i wygodę na każdym etapie procesu zakupowego – zaznacza Łukasz, Plutecki, CEO AtomStore.
Jest wiele korzyści płynących z wprowadzenia InPost Pay do sklepów internetowych. Przede wszystkim, dzięki nowej usłudze InPost klienci mogą znacząco skrócić proces zakupowy – a to wpływa na większy współczynnik konwersji oraz znacząco obniża liczbę porzuconych koszyków. Ponadto, wprowadzenie InPost Pay to ułatwienie dla ponad 11 mln użytkowników aplikacji InPost Mobile!
O InPost:
InPost (AEX: INPST) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Sieć autorskich maszyn Paczkomat® InPost to największy i najwygodniejszy w Europie zautomatyzowany system odbioru i doręczania paczek, obejmujący łącznie 67 centrów logistycznych, ponad 35 tysięcy nowoczesnych urządzeń i 30 tysiące punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40 000 e-sprzedawców. Tylko w roku 2023 firma w ramach usług kurierskich i do urządzeń Paczkomat® obsłużyła 892,1 milionów przesyłek.
InPost podbija także inne europejskie rynki. W 2021 r. InPost przejął za 513 mln euro francuskiego giganta logistycznego Mondial Relay, co stanowiło największą polską prywatną inwestycję zagraniczną. Wejście spółki na giełdę EURONEXT-Amsterdam w 2021 r. było największym debiutem europejskiej spółki technologicznej w historii kontynentu. W lipcu 2023 r. InPost nabył za 49,3 mln funtów 30% udziału i praw głosów w Menzies Distribution Group Limited, zyskując jako partnera wiodącą firmę logistyczną operującą na rynkach Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia ESG Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.
Więcej informacji na: www.inpost.pl
O Grupie IAI
IAI S.A. oferuje produkty: IdoSell (najbardziej dochodową platformę sklepową w kraju z GMV na poziomie 16,5 mld zł) oraz IdoBooking (channel manager dla branży najmu krótkoterminowego). W sierpniu 2021 roku spółka przejęła 51 proc. udziałów węgierskiego lidera e-commerce Shoprenter. Do IAI S.A. należy również spółka-córka IdoPayments sp. z.o.o., która istnieje od 2020 r., a w listopadzie ubiegłego roku otrzymała od Komisji Nadzoru Finansowego zgodę na świadczenie usług o charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej oraz agencja Traffic Trends, która wspiera e-sprzedawców w skutecznym i wydajnym dotarciu do klientów. W grudniu 2023 r. do Grupy dołączyła platforma e-commerce w modelu SaaS AtomStore. GMV Grupy IAI to 22 mld zł, organizacje należące do spółki generują ponad 68 mln transakcji rocznie. AtomStore sp. z o.o. to platforma e-commerce w modelu SaaS tworząca sklepy internetowe dla średnich i dużych sklepów rozwijana od 2010 r. Firma współpracuje z takimi markami, jak Cocolita, DeeZee, HalfPrice czy iSpot. Oferuje kompleksową usługę w zakresie analizy, projektowania, wdrażania i utrzymania sklepów internetowych. W 2023 r. sklepy korzystające z systemu AtomStore wygenerują ponad 8,5 mln zamówień i ok. 2,3 mld zł GMV.
Więcej informacji na: www.iai–sa.com, www.idosell.com oraz www.atomstore.pl