Ponad 12 000 punktów OOH na Półwyspie Iberyjskim i 7 000 urządzeń Paczkomat we Francji
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, rozbudowała swoją sieć w Hiszpanii i Portugalii do ponad 12 000 punktów – umacniając swoją pozycję największej sieci punktów Out of Home (OOH) na Półwyspie Iberyjskim. We Francji liczba urządzeń Paczkomat przekroczyła już 7 000, a PUDO 10 000.
– Jestem niezmiernie dumny z tempa naszego rozwoju zarówno na Półwyspie Iberyjskim, jak i we Francji. Obecnie posiadamy największą, niezależną sieć własnych punktów OOH na Półwyspie i zdecydowanie nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa – stale umacniamy swoją pozycję lidera. W ostatnim czasie Grupa wzmocniła swoją pozycję na rynkach Mondial Relay przez strategiczne partnerstwa z czołowymi detalistami, takimi jak Lidl, dążąc do rozbudowania swojej sieci logistycznej. Hiszpania i Portugalia to rynki, gdzie e-commerce cieszy się popularnością wśród osób w każdym wieku. Nasze rozwiązania w zakresie dostaw out-of-home doskonale odpowiadają ich stylowi życia, ponieważ Hiszpanie spędzają dużą część dnia poza domem. Możliwość odbioru przesyłek w dogodnym czasie jest dla nich istotnym udogodnieniem – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.
Grupa InPost na rynkach Mondial Relay dostarczyła w 2024 roku 266,6 mln, a sama sieć wzrosła o 50%. Ten wzrost był głównie napędzany przez segment B2C, który odnotował 28% wzrost. Dodatkowo, większa część wolumenów jest teraz obsługiwana przez urządzenia Paczkomat – w Q4 wolumen APM wzrósł o 80% r/r. Sieć out-of-home na wszystkich rynkach Mondial Relay wzrosła o 18% r/r, osiągając ponad 31 000 lokalizacji. W ubiegłym roku zostało zainstalowanych blisko 4 000 nowych maszyn Paczkomat, osiągając łącznie 9 200 urządzeń.
Na koniec 2024 r. Grupa posiadała ponad 82 000 punktów dostawy OOH w Europie, w tym prawie 47 000 urządzeń Paczkomat i 35 000 punktów PUDO w dziewięciu krajach (Belgia, Francja, Włochy, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia, Hiszpania i Wielka Brytania).
W ubiegłym roku InPost uruchomił przesyłki międzynarodowe, łącząc osiem rynków w jedną sieć, z planami rozszerzenia usługi o Wielką Brytanię. Grupa oferuje również usługi kurierskie oraz fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z ponad 100 000 sprzedawców internetowych. Tylko w 2024 roku firma obsłużyła prawie 1,1 miliarda przesyłek.
O InPost
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Grupa InPost z koniec Q3 dysponowała blisko 79 000 punktami out-of-home, w tym prawie 44 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i 35 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.
Więcej informacji na: www.inpost.pl