Grupa pozostaje oficjalnym partnerem klubu piłkarskiego Premier League
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, przedłużyła umowę z Newcastle United. Kontynuacja partnerstwa pozwoli InPost na dalsze wzmacnianie marki w Wielkiej Brytanii, która jest najdynamiczniej rozwijającym się rynkiem w ramach Grupy.
InPost oferuje dostawy do urządzeń Paczkomat® na terenie całej Wielkiej Brytanii, a w Londynie, Birmingham i Manchesterze mieszkańcy mają średnio siedem minut spacerem do najbliższej maszyny InPost. W trzecim kwartale 2024 r. wolumen przesyłek w Wielkiej Brytanii znacznie przyspieszył, rosnąc o 88% r/r i osiągając 25,1 mln. Przychody InPost na rynku brytyjskim podwoiły się, sięgając 253,8 mln zł w trzecim kwartale 2024 r., co stanowi rekordowo wysoki kwartalny przychód. Sieć InPost w Wielkiej Brytanii powiększyła się do ponad 11 800 punktów OOH – co stanowi znaczący wzrost o 72% r/r. Partnerstwo z Newcastle United daje firmie możliwość szybkiego rozwoju w północno-wschodnim rejonie kraju.
– Sport stanowi kluczowy element naszej strategii komunikacji w całej Europie. W Wielkiej Brytanii piłka nożna jest sportem narodowym, który budzi silne emocje i zaangażowanie. Właśnie dlatego, przez partnerstwo z jednym z czołowych brytyjskich klubów, chcemy budować rozpoznawalność zarówno w UK, jak i na poziomie międzynarodowym. Premier League ma olbrzymią oglądalność nie tylko na Wyspach Brytyjskich, ale także w całej Europie. Ta współpraca ma dla nas szczególne znaczenie, ponieważ jesteśmy na etapie wzrostu i budowania swojej pozycji w Anglii – mówi Izabela Karolczyk-Szafrańska, Chief Marketing & ESG Officer Grupy InPost.
Skuteczność w biznesie i na boisku oraz zaangażowanie w życie lokalnych społeczności to cele, do których dążą zarówno InPost, jak i Newcastle United. Te ambicje oraz wartości były kultywowane przez cały czas trwania partnerstwa, w ramach wspólnych działań. InPost nawiązał współpracę nie tylko z klubem piłkarskim, ale także z Fundacją Newcastle United w ramach szeregu inicjatyw społecznych, które w ostatnim roku dotarły do tysięcy fanów. Między innymi w październiku 2024 r. InPost zaangażował się w działania klubu na rzecz wsparcia zdrowia psychicznego.
– W ciągu ostatnich 12 miesięcy InPost stał się integralną częścią klubu piłkarskiego i miasta. Udało nam się zaoferować naszym kibicom spersonalizowane, lokalne usługi, które mają znaczenie dla społeczności Newcastle. Partnerstwo okazało się ogromnym sukcesem dla obu stron i jest świadectwem niesamowitego ducha, który zbudowaliśmy. InPost jest jedną z najszybciej rozwijających się firm w Europie, więc cieszymy się, że razem możemy rozwijać nasze wspólne ambicje. Przedłużenie partnerstwa na tak wczesnym etapie naszej relacji podkreśla wsparcie, jakie wszyscy w klubie i Newcastle United Foundation udzielają naszym partnerom. Jesteśmy dumni z tego, że przekraczamy oczekiwania naszych partnerów i jestem zachwycony, że InPost to dostrzegł w swojej decyzji o przedłużeniu naszej współpracy – powiedział Peter Silverstone, dyrektor handlowy Newcastle United.
Grupa InPost od lat silnie związana jest ze sportem. W 2022 roku InPost został między innymi Oficjalnym Sponsorem Polskiej Reprezentacji w Piłce Nożnej, w 2023 roku Oficjalnym Partnerem Tour de France, a w 2024 Oficjalnym Partnerem Atlético Madryt.
O InPost
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Grupa InPost z koniec Q3 dysponowała blisko 79 000 punktami out-of-home, w tym prawie 44 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i 35 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.
Więcej informacji na: www.inpost.pl