InPost otworzył nowy oddział w Jeleniej Górze

Blisko 6 000 m2 nowoczesnej powierzchni magazynowo-biurowej

Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, otworzyła nowy oddział w Jeleniej Górze. Nowoczesny obiekt ma 5906,50m2 powierzchni magazynowo biurowej, 14 wiat kurierskich umożliwiających obsługę 103 kurierów jednocześnie i 4 doki do załadunku ciężarówek. Zainstalowane oświetlenie LED jest zasilane panelami fotowoltaicznymi, które zaspokaja potrzeby energetyczne obiektu.

– Nowoczesne centra logistyczne i oddziały InPost to serce naszej infrastruktury w Polsce, która obsługuje blisko 23 000 urządzeń Paczkomat® i około 600 mln przesyłek rocznie. Takie wolumeny – przy naszych wysoko wyśrubowanych standardach dostawy D+1 – wymagają perfekcyjnej logistyki i planowania, a przede wszystkim doskonałej infrastruktury sortowniczej. Od lat inwestujemy w rozwój naszych hubów, dzięki czemu dziś jesteśmy jednym z największych operatorów logistycznych w Polsce pod względem wielkości sieci i sprawności infrastruktury przeładunkowej. Nasze doświadczenia i przewagi konkurencyjne w Polsce, doskonale sprawdzają się także na rynkach europejskich. Wypracowane przez nas standardy i procedury pozwalają nam utrzymać wysoką jakość usług i operacyjną efektywność, co jest kluczowe dla dalszego rozwoju i umacniania naszej pozycji w Europie – mówi Dariusz Lipiński, Wiceprezes Zarządu Ds. Operacyjnych InPost.

Nowoczesny obiekt InPost posiada inteligentne rozwiązania, m.in.: system BMS, system Smart Metering, system DALI, czujniki ruchu czy odzysk wody szarej. Dodatkowo inwestycja posiada 14 bram kurierskich oraz 4 bramy do rozładunku i załadunku ciężarowych samochodów. Dla pracowników na terenie obiektu przewidziano również zadaszone wiaty rowerowe. Na terenie całego obiektu i w jego otoczeniu zainstalowane oświetlenie LED jest zasilane panelami fotowoltaicznymi, które zaspokaja potrzeby całego obiektu. Nieprzerwaną pracę oddziału zapewnia przygotowany pod standardy InPost agregat prądotwórczy z możliwością automatycznego przełączenia zasilenia w przypadku utraty zasilania z sieci miejskiej.

– Z dużą uwagą przyglądam się dynamicznemu rozwojowi Grupy InPost. Ekspansja firmy i sposób, w jaki zrewolucjonizowała rynek przesyłek kurierskich zasługuje na największe uznanie. Rozwiązania firmy to przede wszystkim korzyści dla klientów. Otwarcie oddziału w Jeleniej Górze to jeszcze większy komfort dla naszych Mieszkańców – odbiorców usług oferowanych przez InPost. O ich rosnącej z każdym rokiem liczbie nie trzeba tu nawet wspominać. Dodatkowo aspekt ekologiczny nowej placówki – wykorzystanie zielonej energii, doskonale wpisuje się w kierunek, w jakim podąża dzisiaj Miasto Jelenia Góra. Gratuluję i życzę powodzenia – podkreśla Jerzy Łużniak, Prezydent Miasta Jeleniej Góry.

W ramach długofalowej strategii ESG, która jest wpisana w DNA marki InPost, firma od 3 lat realizuje Program InPost Green City. Głównym celem Programu jest wspieranie miast w dążeniu do tworzenia zazielenionej, czystej i nowoczesnej przestrzeni miejskiej oraz realizacja potrzeb mieszkańców, których głosem są miasta partnerskie.

W programie InPost Green City uczestniczy już 68 miast, w tym Jelenia Góra.

InPost jest pierwszą firmą w Polsce z zatwierdzonymi przez SBTi celami NET-ZERO do 2040 oraz jedną z siedmiu firm na świecie, w sektorze logistycznym, która realizuje ambitną ścieżkę dekarbonizacji do 2040 roku. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie jej strategii biznesowej. Grupa inwestuje także w rozwój elektromobilności w zakresie floty i ładowarek elektrycznych. Ponadto, InPost we współpracy z GreenWay zainstalował już ponad 200 stacji ładowania aut elektrycznych w swoich centrach logistycznych oraz publicznie dostępnych dla kierowców ładowarek DC w pobliżu urządzeń Paczkomat®.

O InPost

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec 2023 roku dysponowała ponad 66 000 punktów out-of-home, w tym ponad 37 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i ponad 31 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć NET-ZERO.

Więcej informacji na: www.inpost.pl