InPost Oficjalnym Partnerem Tour de France

Grupa InPost od 2024 roku będzie wspierać legendarny wyścig kolarski

Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, operująca pod dwoma markami konsumenckimi InPost i Mondial Relay we Francji zostanie Oficjalnym Partnerem Tour de France. To legendarne wydarzenie sportowe w przyszłym roku obchodzi 111. rocznicę.

Partnerstwo z Tour de France jest okazją dla Grupy InPost do poszerzenia świadomości marki wśród europejskich konsumentów. Przyszłoroczny wyścig wystartuje z Florencji. Zanim kolarze dotrą do Francji, pierwsze trzy dni będą rywalizować na terenie Włoch. To wielka szansa na promocję w tysiącach francuskich i włoskich miast – w których zlokalizowanych jest łącznie prawie 16 tysięcy punktów PUDO i blisko 5,5 tysiąca urządzeń Paczkomat®.

Tour de France to najpopularniejsze coroczne wydarzenie sportowe w Europie. W 2023 roku, bezpośrednio przy trasie wyścigu, oglądało go 10 milionów widzów. Natomiast przed telewizorami zgromadził on, tylko w Europie, widownię liczącą blisko 150 milionów osób, która przez 790 mln godzin oglądała transmisję na żywo.

– Dla Grupy InPost Francja jest jednym z najważniejszych rynków – obok Polski, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch. Jesteśmy dumni, że możemy zostać partnerem Tour de France – najważniejszego wyścigu kolarskiego, a zarazem największego corocznego wydarzenia sportowego na świecie. Partnerstwo to przyczyni się do poszerzenia i pogłębienia świadomości wśród francuskich konsumentów i sprzedawców internetowych na temat naszego najlepszego w swojej klasie rozwiązania w zakresie dostaw e-commerce. Kolarstwo promuje zestaw wartości – w tym ekologiczny transport, pasję do rywalizacji i oczywiście szybkość. W InPost są to wartości, które wcielamy w życie każdego dnia powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.

Fakt, że Tour de France jest przedmiotem zainteresowania tak dużej europejskiej marki, jaką jest Grupa InPost, pokazuje siłę i międzynarodowy charakter imprezy. InPost i Tour de France podzielają te same wartości zaangażowania i wyników – zarówno w sporcie, jak i w dostarczaniu milionów przesyłek w całej Europiepowiedział Julien Goupil, dyrektor ds. mediów i partnerstwa w A.S.O.

Tour de France oraz InPost podzielają te same wartości – pasję do rywalizacji i szybkość. Łączy je również dążenie do innowacji i zwiększania osiągów, ale także zaangażowanie w troskę o społeczność lokalną i środowisko. Dbałość o planetę stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej Grupy InPost, która od lat promuje ekologiczne zachowania, w tym zachęca do korzystania z zeroemisyjnych środków transportu – takich, jak rower.

Wiele łączy nas z Tour de France, dlatego cieszymy się, że jako Mondial Relay możemy być Oficjalnym Partnerem tego kultowego wyścigumówi Quentin Benault, CEO Mondial Relay Każdego dnia gromadzimy francuskie społeczeństwo wokół naszych wartości – mobilności, dostępności i troski o środowisko. Nieustannie rozbudowujemy naszą sieć punktów dostawy OOH (out–of-home), promując wygodne, innowacyjne i ekologiczne rozwiązania logistyczne dla branży e-commerce dodaje.

Jako Oficjalny Partner, InPost będzie miał zaszczyt dzierżyć oficjalną flagę wyścigu i wręczać ją przed każdym etapem Christianowi Prudhomme, dyrektorowi Tour de France oraz przedstawicielom miast etapowych.

We Francji i krajach Beneluksu InPost działa pod marką Mondial Relay, będącą jednym z liderów w zakresie dostaw OOH na tych rynkach. InPost przejął spółkę w lipcu 2021 roku za kwotę 513 mln euro, co stanowiło największą polską prywatną inwestycję zagraniczną. We Francji Grupa InPost dysponuje obecnie ponad 12 000 punktów PUDO i prawie 4000 maszyn Paczkomat®. W 2022 r. Mondial Relay obsłużył ponad 213 mln przesyłek (+21% w porównaniu z 2021 r.) i wygenerował przychody o wartości ponad 569 mln euro.

######

O InPost

InPost (AEX: INPST) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat®, oznaczone żółto-czarnym logo, pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się charakterystycznym elementem polskich miast.

Sieć autorskich masz Paczkomat® InPost to największy i najwygodniejszy w Europie automatyczny system odbioru i doręczania paczek, obejmujący łącznie 67 centrów logistycznych, ponad 30 tysięcy nowoczesnych urządzeń i 24 tysiące punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40 000 e-sprzedawców. Tylko w roku 2022 firma w ramach usług kurierskich i do urządzeń Paczkomat® obsłużyła 744,9 milionów przesyłek.

InPost podbija także inne europejskie rynki. W 2021 r. InPost przejął za 513 mln euro francuskiego giganta logistycznego Mondial Relay, co stanowiło największą polską prywatną inwestycję zagraniczną. Wejście spółki na giełdę EURONEXT-Amsterdam w 2021 r. było największym debiutem europejskiej spółki technologicznej w historii kontynentu. W lipcu 2023 r. InPost nabył za 49,3 mln funtów 30% udziału i praw głosów w Menzies Distribution Group Limited, zyskując jako partnera wiodącą firmę logistyczną operującą na rynkach Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Paczkomat® InPost zapewnia konsumentom tańszą, elastyczną, wygodną, przyjazną dla środowiska i bezdotykową opcję dostawy. Dzięki temu InPost tworzy najbardziej ekologiczne rozwiązanie dostaw dla handlu elektronicznego – dostawa do urządzeń Paczkomat® redukuje emisję CO2 o dwie trzecie w porównaniu z dostawami kurierskimi na obszarach miejskich i aż o 90% na obszarach wiejskich. Ponadto pozwala na zmniejszenie zatorów komunikacyjnych, a także zapewnienie wygodniejszego rozwiązania w zakresie dostarczania paczek konsumentom w trybie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i bez konieczności oczekiwania na przesyłkę w domu. Aplikacja mobilna InPost „InPost Mobile” to jedna z najpopularniejszych aplikacji w Polsce.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia ESG Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpiliśmy do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.

Więcej informacji na: www.inpost.pl


O A.S.O.

Amaury Sport Organisation to firma, która projektuje i organizuje najlepsze międzynarodowe wydarzenia sportowe. Specjalizuje się w wydarzeniach „poza stadionowych”, posiada szeroką wiedzę na temat  organizacji, promocji i sprzedaży wydarzeń sportowych.

A.S.O. organizuje 250 dni zawodów rocznie, 90 wydarzeń w 30 krajach.

A.S.O. jest zaangażowana w 5 głównych dyscyplin sportowych, w tym kolarstwo z Tour de France, sporty motorowe z Dakar, imprezy masowe z Schneider Electric Marathon de Paris, golf z Lacoste Ladies Open de France i żeglarstwo z produkcją i dystrybucją zdjęć z prestiżowych wyścigów.

Amaury Sport Organisation jest spółką zależną Amaury Group, grupy medialno-sportowej będącej właścicielem gazety L’Equipe.