InPost ma największą niezależną sieć punktów odbioru i nadań na Półwyspie Iberyjskim

W Hiszpanii InPost posiada ponad 8 000 maszyn Paczkomat® i punktów PUDO, a w Portugalii sieć ma już 2 000 punktów

Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, od 2023 roku zwiększyła o ponad 87% liczbę urządzeń Paczkomat® i punktów PUDO w Hiszpanii, a w Portugalii sieć zwiększyła się aż o 117%. Łącznie InPost posiada sieć ponad 10 000 punktów na Półwyspie Iberyjskim, co czyni ją największą niezależną siecią OOH (Out Of Home).

Jestem niezmiernie dumny z tempa naszego rozwoju na Półwyspie Iberyjskim. Zwiększenie liczby naszych punktów w Hiszpanii o ponad 87% i Portugalii o 117% w ciągu ostatniego roku to dowód na to, że InPost niezmiennie utrzymuje wysoką dynamikę rozwoju na kluczowych rynkach europejskich i konsekwentnie rozwija własną sieć. Obecnie posiadamy największą niezależną sieć własnych punktów nadań i odbioru na Półwyspie. Tak, jak zapowiadaliśmy wcześniej, zdecydowanie nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, jeżeli chodzi o wielkość naszej sieci i nadal będziemy się koncentrować na jej rozwoju – zwłaszcza na rynkach zachodnich – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost

Hiszpania to dynamicznie rozwijający się kraj, w którym z możliwości e-commerce korzystają osoby w każdym wieku, a nasza oferta dostaw out-of-home idealnie wpisuje się w ich styl życia. Hiszpanie większość swojego czasu spędzają poza domem, dlatego możliwość odbioru przesyłki w dowolnym momencie jest dla nich znaczącym ułatwieniem – wyjaśnia Nicola D’Elia, dyrektor generalny grupy InPost na Hiszpanię, Portugalię i Włochy.

InPost uruchomił również dostawy międzynarodowe – dzięki czemu klienci w Hiszpanii i we Włoszech mogą nadawać oraz odbierać przesyłki międzykrajowe. Obecnie usługa dostępna jest dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów detalicznych. Usługa crossborder jest również dostępna między Francją a Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu.

O InPost

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec 2023 roku dysponowała ponad 66 000 punktów out-of-home, w tym ponad 35 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i ponad 31 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.

Więcej informacji na: www.inpost.pl