InPost instaluje na urządzeniach Paczkomat® stacje 
Helpbox 365 – posiadające defibrylator AED

Przyłącz się do akcji społecznej, wspieraj ratownictwo obywatelskie i pomóż zwiększać dostępność defibrylatorów AED w Polsce!

Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, w ramach wspólnej inicjatywy z Centrum Ratownictwa zainstaluje nawet 100 stacji Helpbox 365. Każda stacja jest wyposażona w defibrylator AED, gotowy do użycia 24/7. Urządzenia pojawią się nie tylko w dużych aglomeracjach, ale również w mniejszych miejscowościach i na terenach wiejskich. W aplikacji InPost Mobile właśnie ruszyła zbiórka InCoinów na ten cel – jedno wypełnione serce to jeden zainstalowany defibrylator AED przez InPost.

– W Polsce aż 80% przypadków nagłego zatrzymania krążenia (NZK) ma miejsce poza szpitalem – czyli podczas codziennych aktywności. Wykonanie defibrylacji w ciągu 3–5 minut od nagłego zatrzymania krążenia może skutkować przeżywalnością sięgającą nawet 70%. Niestety dostępność AED w przestrzeni publicznej jest poniżej europejskiej średniej, dlatego postanowiliśmy to zmienić. Od teraz nasze maszyny Paczkomat będą już nie tylko rozwiązaniem logistycznym, ale także punktem łatwego dostępu do sprzętu ratującego życie – czyli do stacji Helpbox 365, posiadającej defibrylator AED. W pierwszej fazie projektu zamontujemy 100 takich urządzeń, zarówno w dużych miastach, jak i na terenach wiejskich – tak, aby rozpocząć wypełnianie „białych plam” na mapie Polski, które nie posiadają żadnego defibrylatora AED w okolicy – mówi Rafał Brzoska, założyciel i CEO Grupy InPost.

Inicjatywa ma na celu zwiększenie dostępu do urządzeń mogących uratować życie, czyli Automatycznych Defibrylatorów Zewnętrznych (AED). W ten sposób Grupa InPost wspiera rozwój infrastruktury ratownictwa obywatelskiego w Polsce. Stacje Helpbox 365 zostaną zainstalowane na maszynach Paczkomat w centrach miast, na osiedlach, przy sklepach czy stacjach benzynowych – tak, aby znacząco zwiększyć dostępność AED i tym samym szansę na szybką interwencję w przypadku nagłego zatrzymania krążenia (NZK).

– Zaletą defibrylatora AED jest jego intuicyjna obsługa – urządzenie samo analizuje rytm serca osoby poszkodowanej i głosowo prowadzi krok po kroku osobę udzielającą pomocy. Dzięki temu każdy, nawet osoba bez wykształcenia medycznego, może skutecznie zareagować w sytuacji zagrożenia życia. Kluczowym czynnikiem jest czas dotarcia do defibrylatora – im szybciej urządzenie zostanie użyte, tym większa szansa na uratowanie poszkodowanego – dodaje Tomasz Kutycki, Dyrektor Medyczny Centrum Ratownictwa.

Grupa InPost zainstaluje nawet 100 stacji, które pojawią się nie tylko w dużych aglomeracjach, ale również w mniejszych miejscowościach i na terenach wiejskich. W aplikacji InPost Mobile właśnie ruszyła zbiórka InCoinów na ten cel – jedno wypełnione serce umożliwi instalację jednej stacji Helpbox 365. Jeden defibrylator AED to równowartość 5 000 000 InCoinów.

Jak to zrobić?

  • Wejdź do aplikacji InPost Mobile
  • Otwórz zakładkę „Nagrody”, kliknij w sekcję „Przekaż InCoiny i dołóż się do zbiórki AED!”
  • Wybierz liczbę InCoinów, które chcesz przekazać na instalację defibrylatora (minimum 20).

W akcję mogą się również włączyć samorządy z całej Polski przez kontakt na stronie inpost.pl/aed z Programem InPost Green City.

Grupa InPost, w 2024 roku miała 9,85 mld złotych przychodu i zapłaciła 375 mln złotych podatku CIT – czyli o ponad 100 mln złotych więcej niż rok wcześniej. Podatek wyniósł 3,8% przychodów – to po raz kolejny rekordowa kwota w historii firmy. Za 375 mln zł można sfinansować na przykład: 2 polskie satelity przemysłowe SAT-AIS-PL, 194 drony FlyEye, 1875 placów zabaw, 125 orlików, 39 000 rocznych świadczeń 800+, 468 nowoczesnych karetek pogotowia, 557 km ścieżek rowerowych czy roczny budżet dużego szpitala.


O InPost

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec Q1 2025 roku dysponowała ponad 83 000 punktami out-of-home, w tym ponad 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 33 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek, a w Q1 2025 r. wolumen paczek wyniósł 272 mln (+12% r/r).

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Więcej informacji na: www.inpost.pl